Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
2014-09-24 - G. Filiks Tagi: Rosberg, Singapur, Formuła 1, Mercedes, Team Radio, Toto Wolff
Problemy Nico Rosberga w ostatnim wyścigu Formuły 1 o GP Singapuru pokazały, że powinno się jeszcze przemyśleć wprowadzenie na sezon 2015 zakazu porozumiewania się przez radio ws. stanu bolidu i jego ustawień, mówi Mercedes.
Od zeszłotygodniowych zawodów zespoły miały już nie móc instruować swoich kierowców drogą radiową czy tablicami wystawianymi przy prostej startowej, jak jechać oraz co przestawiać w samochodzie, ale ostatecznie zakazanie tego drugiego odłożono na przyszły rok. Jednak Christian "Toto" Wolff dowodzący Mercedesem nie wyobraża sobie nowych zasad w sezonie 2015 po doświadczeniach z Rosbergiem w Singapurze, któremu przed wyścigiem zaczęła szwankować kierownica i Niemiec nie mógł obsługiwać sprzęgła, DRS, ERS, czy normalnie zmieniać biegów. Gdyby już wtedy obowiązywało pełne ograniczenie "team radio", zespołowi byłoby trudno pomóc swojemu zawodnikowi w kryzysowej sytuacji.
„Byłby koszmar!" - powiedział Wolff. „Potrafisz sobie wyobrazić, że wtedy nie możemy przekazać Nico żadnej informacji?
„Może przy ustalaniu w przyszłości zasad porozumiewania się przez radio trzeba przypominać sobie ten wyścig w Singapurze.
„Sądzę, iż FIA zdała sobie sprawę, że nowe przepisy potrzebują jeszcze analizy". - dodał.
Planowanemu zwiększeniu ograniczeń radiowych w F1 na następny rok sprzeciwia się również Red Bull, który podczas GP Singapuru musiał pomagać Danielowi Ricciardo z niedomagającym ERS.„Bolidy nowej generacji są tak cholernie skomplikowane, jest w nich mnóstwo rzeczy do pilnowania". - tłumaczył szef mistrzowskiej ekipy Christian Horner.
„Całkowicie popieram zakaz pomagania kierowcy w jeździe przez radio. To nie rola inżyniera, aby mówić zawodnikowi gdzie zahamować później itp.
„Jednak jeśli chodzi o zarządzanie obecnym silnikiem - nowe jednostki są tak skomplikowane pod względem niezawodności i bezpieczeństwa. To ważna sprawa.„Porozumiewanie się ws. bolidu moim zdaniem jest też korzystne dla widowiska. Przynajmniej możemy powiedzieć kierowcy, że np. przegrzewają mu się hamulce i musi zacząć jechać w czystym powietrzu na prostych, zamiast za rywalem".
Od zeszłotygodniowych zawodów zespoły miały już nie móc instruować swoich kierowców drogą radiową czy tablicami wystawianymi przy prostej startowej, jak jechać oraz co przestawiać w samochodzie, ale ostatecznie zakazanie tego drugiego odłożono na przyszły rok. Jednak Christian "Toto" Wolff dowodzący Mercedesem nie wyobraża sobie nowych zasad w sezonie 2015 po doświadczeniach z Rosbergiem w Singapurze, któremu przed wyścigiem zaczęła szwankować kierownica i Niemiec nie mógł obsługiwać sprzęgła, DRS, ERS, czy normalnie zmieniać biegów. Gdyby już wtedy obowiązywało pełne ograniczenie "team radio", zespołowi byłoby trudno pomóc swojemu zawodnikowi w kryzysowej sytuacji.
„Byłby koszmar!" - powiedział Wolff. „Potrafisz sobie wyobrazić, że wtedy nie możemy przekazać Nico żadnej informacji?
Rosberg ostatecznie wystartował do GP Singapuru z alei serwisowej, by następnie wycofać się po zjechaniu na pit-stopToto Wolff
„To także budzi obawy o bezpieczeństwo. Jak chcesz komunikować się z kierowcą, którego kierownica w bolidzie przez awarię nie pokazuje nic na swoim ekranie?„Może przy ustalaniu w przyszłości zasad porozumiewania się przez radio trzeba przypominać sobie ten wyścig w Singapurze.
Planowanemu zwiększeniu ograniczeń radiowych w F1 na następny rok sprzeciwia się również Red Bull, który podczas GP Singapuru musiał pomagać Danielowi Ricciardo z niedomagającym ERS.„Bolidy nowej generacji są tak cholernie skomplikowane, jest w nich mnóstwo rzeczy do pilnowania". - tłumaczył szef mistrzowskiej ekipy Christian Horner.
„Całkowicie popieram zakaz pomagania kierowcy w jeździe przez radio. To nie rola inżyniera, aby mówić zawodnikowi gdzie zahamować później itp.
„Jednak jeśli chodzi o zarządzanie obecnym silnikiem - nowe jednostki są tak skomplikowane pod względem niezawodności i bezpieczeństwa. To ważna sprawa.„Porozumiewanie się ws. bolidu moim zdaniem jest też korzystne dla widowiska. Przynajmniej możemy powiedzieć kierowcy, że np. przegrzewają mu się hamulce i musi zacząć jechać w czystym powietrzu na prostych, zamiast za rywalem".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
Co za problem 2014-09-24 17:31
niech zrobią nie zawodne auto. Mercedes ma przewagę na torze. Ale w liczbie awarii też trudno go doścignąć. Dla mnie bardziej żenujące dla tej firmy jest występowanie awarii niż przewaga na torze. W końcu mercedes to auta nie zawodne. A pod tym względem w f1 włoskie ferrari wypada lepiej.
Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
Borat 2014-09-24 18:01
Za kilka miesięcy nikt nie będzie pamiętał ile razy zepsuł się bolid Mercedesa a ile Ferrari ale każdy będzie miał w pamięci to kto wygrał mistrzostwo. Lepiej wygrać 4 wyścigi i w jednym odpaść z rywalizacji niż ukończyć 5 poza podium.
Podobne: Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
Mercedes: Prawie zsikaliśmy się w spodnie »
Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
Mercedes uznaje wygraną w GP Singapuru za jedną z największych w swojej historii »
Liga Typerów - GP Singapuru 2018 »
Podobne galerie: Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga
GP Belgii 2014 - wyścig »
GP Singapuru 2018 - wyścig »
GP Singapuru 2018 - treningi i kwalifikacje »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit