Formuła 1 » Aktualności F1 » Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari

Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
2010-01-11 - Ł. Łuniewski Tagi: Ferrari, Adrian Newey
We wczorajsze wydaniu sportowego dziennika La Gazetta dello Sport zamieszczono obszerny artykuł zdradzający szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari, który swoje pierwsze kilometry pokona podczas lutowych testów w Walencji.
Bolid, który zwizualizował ekspert dziennika do spraw F1, Giorgio Piola, wygląda bardzo agresywnie. Biorąc pod uwagę 40-letnie doświadczenie Piola, jego wizję należy uznać za bardzo prawdopodobną. Piola sugeruje, że Ferrari zaczerpnęło sporo rozwiązań z zeszłorocznego bolidu Red Bulla, który przez wielu uważany jest za najlepszy pod względem aerodynamicznym w sezonie 2009. Podniesiono także kokpit oraz nos bolidu podobnie jak w zeszłorocznych Red Bullach. Co więcej dyfuzor nowego Ferrari ma być oparty o koncepcję Adriana Neweya. Aby dostosować się do nowych regulaminów, w bolidzie zostanie zamontowany 240-kilogramowy zbiornik paliwa, który jest dwa razy większy od zeszłorocznego. Oznacza to zwiększenie rozstawu osi o 15 centymetrów. Zwiększenie minimalnej masy bolidu do 620 kilogramów w połączeniu z zakazem tankowania oznacza, że na starcie pojazdy będą o 30% cięższe niż miało to miejsce w 2009 roku. Z pewnością przyczyni się to do jeszcze większego zużycia hamulców na torach typu Bahrajn czy Montreal.
Regulamin 2010 zakłada wyposażenie bolidów w węższe przednie opony, co oznacza przeniesienie środka ciężkości do tyłu. Opony wpłyną także na przepływ powietrza w kanale aerodynamicznym pomiędzy przednim skrzydełem i kokpitem. Osłony kół zostały zakazane.
Zbiornik oleju w nowym Ferrari ma znajdować się z przodu silnika, by zostawić więcej miejsca na bak paliwa.
Bolid, który zwizualizował ekspert dziennika do spraw F1, Giorgio Piola, wygląda bardzo agresywnie. Biorąc pod uwagę 40-letnie doświadczenie Piola, jego wizję należy uznać za bardzo prawdopodobną. Piola sugeruje, że Ferrari zaczerpnęło sporo rozwiązań z zeszłorocznego bolidu Red Bulla, który przez wielu uważany jest za najlepszy pod względem aerodynamicznym w sezonie 2009. Podniesiono także kokpit oraz nos bolidu podobnie jak w zeszłorocznych Red Bullach. Co więcej dyfuzor nowego Ferrari ma być oparty o koncepcję Adriana Neweya. Aby dostosować się do nowych regulaminów, w bolidzie zostanie zamontowany 240-kilogramowy zbiornik paliwa, który jest dwa razy większy od zeszłorocznego. Oznacza to zwiększenie rozstawu osi o 15 centymetrów. Zwiększenie minimalnej masy bolidu do 620 kilogramów w połączeniu z zakazem tankowania oznacza, że na starcie pojazdy będą o 30% cięższe niż miało to miejsce w 2009 roku. Z pewnością przyczyni się to do jeszcze większego zużycia hamulców na torach typu Bahrajn czy Montreal.
Zbiornik oleju w nowym Ferrari ma znajdować się z przodu silnika, by zostawić więcej miejsca na bak paliwa.
źródło: gazzetta.it
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
Kolorado221 2010-01-11 18:22
że na starcie pojazdy będą o 30% niż miało to miejsce w 2009 roku. Mysle ze ten teks jest troche nie poprawnie napisany.:-P

Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
slawex1983 2010-01-11 23:17
...cięższe...?
Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
LeW 2010-01-12 01:14
a jak już się czepiamy: paliwo do pełna i zbiornik mają tyle samo litrów, ale nigdy nie uwierzę, że zbiornik ma 240 kilo, a co najwyżej że tyle zmieści.
Podobne: Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari




Podobne galerie: Zdradzono szczegóły budowy nowego bolidu Ferrari
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari