Formuła 1 » Aktualności F1 » Wurz: KERS jest wystarczająco bezpieczny

Kierowca testowy Hondy Alex Wurz twierdzi, że pierwsze bardzo udane testy systemu odzyskiwania energii kinetycznej KERS Hondy świadczą o tym, że nowy system może być bezpieczny.
Pierwsze testy oraz incydenty związane z KERS wzbudziły wiele obaw w światku Formuły 1 odnośnie bezpieczeństwa. Podczas testu, który w tym tygodniu odbył się na torze Jerez aż trzy zespoły z powodzeniem testowały nowe rozwiązanie, nawet jeśli w niektórych przypadkach system był tylko częściowo aktywny.
„Przed testem udałem się do fryzjera, aby w przypadku porażenia prądem włosy mi się nie zapaliły”, żartował Wurz. „A całkiem serio to myślę, że KERS jest wystarczająco bezpieczny. Honda dysponuje ogromną wiedzą odnośnie systemów składowania energii, a nasz system bez przerwy jest skanowany w poszukiwaniu błędów. Możemy więc być spokojni, że nikt z nas nie zostanie ‘popieszczony’ prądem.”
Wurz zapytany, czy jako kierowca odczuwa różnicę prowadząc bolid wyposażony w nowy system, odpowiedział: „Tak, na szczęście tak! Jeśli nie czułbym dodatkowych 60 kilowatów mocy, z pewnością nie byłbym kierowcą testowym.”
„Przeprowadziłem pierwsze testy KERS na obiekcie Santa Pod, ale jazda po prawdziwym torze jest jeszcze bardziej interesująca. KERS ma bardzo ciekawy wpływ na cały wóz, a sposób przekazania mocy jest bardzo interesujący.”
„Może nie jest to przerażająca moc, ale uczucie jest bardzo miłe. System działa, ale w końcu nie jest to jakaś kosmiczna technologia. Wielu producentów wytwarza wozy wyposażone w KERS, ale największym problemem w Formule 1 jest jego upakowanie.”
Wurz nie chciał również oceniać, jak nowy system przygotowany przez Hondę wypada na tle konkurencji.
„W chwili obecnej nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie dysponujemy informacjami od pozostałych zespołów. Nie wiemy nawet, w jaki sposób magazynują energię.”
„Mam tylko nadzieję, że jesteśmy z przodu, ale nie mam co do tego żadnej pewności.”
Pierwsze testy oraz incydenty związane z KERS wzbudziły wiele obaw w światku Formuły 1 odnośnie bezpieczeństwa. Podczas testu, który w tym tygodniu odbył się na torze Jerez aż trzy zespoły z powodzeniem testowały nowe rozwiązanie, nawet jeśli w niektórych przypadkach system był tylko częściowo aktywny.
„Przed testem udałem się do fryzjera, aby w przypadku porażenia prądem włosy mi się nie zapaliły”, żartował Wurz. „A całkiem serio to myślę, że KERS jest wystarczająco bezpieczny. Honda dysponuje ogromną wiedzą odnośnie systemów składowania energii, a nasz system bez przerwy jest skanowany w poszukiwaniu błędów. Możemy więc być spokojni, że nikt z nas nie zostanie ‘popieszczony’ prądem.”
Wurz zapytany, czy jako kierowca odczuwa różnicę prowadząc bolid wyposażony w nowy system, odpowiedział: „Tak, na szczęście tak! Jeśli nie czułbym dodatkowych 60 kilowatów mocy, z pewnością nie byłbym kierowcą testowym.”
„Przeprowadziłem pierwsze testy KERS na obiekcie Santa Pod, ale jazda po prawdziwym torze jest jeszcze bardziej interesująca. KERS ma bardzo ciekawy wpływ na cały wóz, a sposób przekazania mocy jest bardzo interesujący.”
Wurz nie chciał również oceniać, jak nowy system przygotowany przez Hondę wypada na tle konkurencji.
„W chwili obecnej nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie dysponujemy informacjami od pozostałych zespołów. Nie wiemy nawet, w jaki sposób magazynują energię.”
„Mam tylko nadzieję, że jesteśmy z przodu, ale nie mam co do tego żadnej pewności.”
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wurz: KERS jest wystarczająco bezpieczny
Podobne: Wurz: KERS jest wystarczająco bezpieczny



Podobne galerie: Wurz: KERS jest wystarczająco bezpieczny
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Honda
Newsletter
Galerie zdjęć