Formuła 1 » Aktualności F1 » Wideo: Nowy silnik Mercedesa dla F1 w animacji 3D

Wideo: Nowy silnik Mercedesa dla F1 w animacji 3D
Formuła 1 wkroczyła na sezon 2014 w nową erę, przechodząc prawdziwą rewolucję techniczną. Główną zmianą było wprowadzenie silników V6 turbo o pojemności 1.6 litra, z dwoma Systemami Odzyskiwania Energii (ERS). Nowoczesna jednostka napędowa zdecydowanie najbardziej udała się Mercedesowi, który zdominował trzy pierwsze tegoroczne wyścigi.
Zobaczcie, jak wygląda i jak działa motor niemieckiej marki: Nowy silnik Mercedesa jest bardziej wydajny niż stary, 2.4-litrowy V8 o ponad 30 procent. Gdyby tę technologię zastosować w zwykłym samochodzie, zalanie do pełna pustego baku kosztowałoby przykładowo nie 350, a 230 zł.
V6 turbo musi spalać o 1/3 mniej, ponieważ teraz kierowca F1 ma na wyścig tylko 100 kilogramów paliwa. To około 130 litrów. Zawody liczą zwykle nieco ponad 300 kilometrów, więc spalanie bolidów F1 spadło do mniej więcej 40 l/100 km.
Jednak dzięki zrekompensowaniu mniejszej pojemności silnika turbiną napędzaną spalinami z układu wydechowego, zwiększeniu zakresu odzyskiwania energii z hamowania oraz dołączeniu odzyskiwania energii z ciepła wytwarzanego przez turbosprężarkę, tegoroczne bolidy i tak są już niemal równie szybkie co zeszłoroczne. System odzyskiwania energii z hamowania (MGU-K) zapewnia ekstra 160 koni mechanicznych mocy przez 33 sekundy na okrążeniu.
Podczas każdego kółka całe urządzenie zasila baterię w bolidzie energią, która wystarczyłaby na 370 godzin rozmów przez smartfona.
Cały motor jest bardziej "upakowany", przez co chłodzenie go stało się bardzo poważnym wyzwaniem. Mercedesowi zadanie ułatwił partner Petronas, przygotowując olej „zdający się odwracać prawa fizyki". Wraz ze wzrostem temperatury, staje się gęstszy zamiast rzadszy.
Zobaczcie, jak wygląda i jak działa motor niemieckiej marki:
Jednak dzięki zrekompensowaniu mniejszej pojemności silnika turbiną napędzaną spalinami z układu wydechowego, zwiększeniu zakresu odzyskiwania energii z hamowania oraz dołączeniu odzyskiwania energii z ciepła wytwarzanego przez turbosprężarkę, tegoroczne bolidy i tak są już niemal równie szybkie co zeszłoroczne. System odzyskiwania energii z hamowania (MGU-K) zapewnia ekstra 160 koni mechanicznych mocy przez 33 sekundy na okrążeniu.
Podczas każdego kółka całe urządzenie zasila baterię w bolidzie energią, która wystarczyłaby na 370 godzin rozmów przez smartfona.
Cały motor jest bardziej "upakowany", przez co chłodzenie go stało się bardzo poważnym wyzwaniem. Mercedesowi zadanie ułatwił partner Petronas, przygotowując olej „zdający się odwracać prawa fizyki". Wraz ze wzrostem temperatury, staje się gęstszy zamiast rzadszy.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wideo: Nowy silnik Mercedesa dla F1 w animacji 3D
Podobne: Wideo: Nowy silnik Mercedesa dla F1 w animacji 3D



Podobne galerie: Wideo: Nowy silnik Mercedesa dla F1 w animacji 3D
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć