Formuła 1 » Aktualności F1 » Ultramiękkie opony Pirelli w F1 tylko na tory uliczne
Ultramiękkie opony Pirelli w F1 tylko na tory uliczne
Pirelli planuje udostępniać swoją nową, ultramiękką oponę na sezon 2016 Formuły 1 wyłącznie na wybrane wyścigi na torach ulicznych.
W przyszłym roku Pirelli dołączy do swojej gamy ogumienia w F1 nową mieszankę bardziej miękką od wszystkich, oznaczoną fioletowym kolorem.
Dyrektor włoskiego producenta w sportach motorowych Paul Hembery wyjaśnił, że ultramiękkie opony będą używane rzadko, tylko tam, gdzie ogumienie zużywa się najmniej - w Monako, czy w Singapurze. „To mieszanka wyłącznie na tory uliczne". - powiedział Brytyjczyk.
Pirelli chce uniknąć w następnym sezonie wyścigów tylko na jeden pit-stop, jakie przydarzały się tego roku, ale nie będzie w tym celu pogłębiać miękkości pozostałych mieszanek. Liczy, że problem rozwiąże większa szybkość nowych bolidów.„Chodzi nam o 2-3 postoje w zawodach i utrzymamy inne mieszanki w takiej samej wersji, w jakiej są teraz, więc nie będzie dramatycznych zmian". - tłumaczył Hembery. „(...) Zostajemy przy tym co jest, bo w przyszłym roku samochody F1 będą szybsze. Ich tempo jest poprawiane na każdy sezon (...)".
Pirelli jednak planuje wypracować nagłą utratę przyczepności dla wszystkich opon, bez względu na mieszankę, z jakiej są wykonane.
„(...) Staramy się zmienić wewnętrzną część opony, aby stworzyć brzeg (w przyczepności) i zmusić zespoły do pit-stopu po określonej liczbie okrążeń". - mówił Hembery.
„Ale to nie to samo, co robiliśmy z degradacją w przeszłości. Musimy eksperymentować i sprawdzać, czy udało nam się zrobić to, co chcieliśmy". - dodał.
W przyszłym roku Pirelli dołączy do swojej gamy ogumienia w F1 nową mieszankę bardziej miękką od wszystkich, oznaczoną fioletowym kolorem.
Dyrektor włoskiego producenta w sportach motorowych Paul Hembery wyjaśnił, że ultramiękkie opony będą używane rzadko, tylko tam, gdzie ogumienie zużywa się najmniej - w Monako, czy w Singapurze. „To mieszanka wyłącznie na tory uliczne". - powiedział Brytyjczyk.
Pirelli chce uniknąć w następnym sezonie wyścigów tylko na jeden pit-stop, jakie przydarzały się tego roku, ale nie będzie w tym celu pogłębiać miękkości pozostałych mieszanek. Liczy, że problem rozwiąże większa szybkość nowych bolidów.„Chodzi nam o 2-3 postoje w zawodach i utrzymamy inne mieszanki w takiej samej wersji, w jakiej są teraz, więc nie będzie dramatycznych zmian". - tłumaczył Hembery. „(...) Zostajemy przy tym co jest, bo w przyszłym roku samochody F1 będą szybsze. Ich tempo jest poprawiane na każdy sezon (...)".
Pirelli jednak planuje wypracować nagłą utratę przyczepności dla wszystkich opon, bez względu na mieszankę, z jakiej są wykonane.
„Ale to nie to samo, co robiliśmy z degradacją w przeszłości. Musimy eksperymentować i sprawdzać, czy udało nam się zrobić to, co chcieliśmy". - dodał.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ultramiękkie opony Pirelli w F1 tylko na tory uliczne
Podobne: Ultramiękkie opony Pirelli w F1 tylko na tory uliczne
Pirelli podało opony na GP Monako »
Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady »
Hamilton narzeka na tegoroczne opony Pirelli dla F1. Są trochę twarde »
Podobne galerie: Ultramiękkie opony Pirelli w F1 tylko na tory uliczne
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter