Formuła 1 » Aktualności F1 » Theissen: Nasz KERS jest gotowy

Szef BMW Sauber Mario Theissen powiedział, że system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) przygotowany przez jego zespół jest gotowy do użycia podczas wyścigu, jednak mimo to nie podjęto jeszcze decyzji, czy Robert Kubica i Nick Heidfeld skorzystają z niego podczas pierwszego Grand Prix sezonu.
Theissen stwierdził, że zespół w dalszym ciągu musi rozważyć wszelkie za i przeciw przed każdym wyścigiem - szczególnie, jeśli chodzi o dodatkową wagę systemu.
„Nasz KERS gotowy jest do użycia podczas wyścigu - możemy użyć go w Melbourne”, powiedział Theissen. „Pozostaje nam rozważyć wszelkie za i przeciw.”
„Z jednej strony nasi kierowcy będą dysponowali dodatkowymi 82 KM przez 6.6 sekundy podczas każdego okrążenia.”
„Jednakże dodatkowy ciężar ma poważny wpływ na rozkład masy bolidu i zużycie opon. Będziemy więc podejmować decyzję z wyścigu na wyścig, dla każdego kierowcy z osobna.”
Theissen nie ukrywa również, że przygotowanie KERS było „potężnym wyzwaniem”, jednak jest bardzo zadowolony z postępów poczynionych od czasu pierwszych prac koncepcyjnych.
„Wprowadzenie systemu KERS odzyskującego energię uwalnianą podczas hamowania oznaczało dla nas eksplorację zupełnie nowego terytorium”, powiedział. „To było potężne wyzwanie, do którego podeszliśmy jednak z ogromnym zapałem i determinacją.”
„To jak daleko zaszliśmy w tak krótkim czasie musi robić wrażenie. W tym przypadku Formuła 1 znacząco przyspieszyła rozwój technologii, która w przyszłości będzie wykorzystywana również w produkcji seryjnej.”
„Nasz KERS gotowy jest do użycia podczas wyścigu - możemy użyć go w Melbourne”, powiedział Theissen. „Pozostaje nam rozważyć wszelkie za i przeciw.”
„Z jednej strony nasi kierowcy będą dysponowali dodatkowymi 82 KM przez 6.6 sekundy podczas każdego okrążenia.”
„Jednakże dodatkowy ciężar ma poważny wpływ na rozkład masy bolidu i zużycie opon. Będziemy więc podejmować decyzję z wyścigu na wyścig, dla każdego kierowcy z osobna.”
„Wprowadzenie systemu KERS odzyskującego energię uwalnianą podczas hamowania oznaczało dla nas eksplorację zupełnie nowego terytorium”, powiedział. „To było potężne wyzwanie, do którego podeszliśmy jednak z ogromnym zapałem i determinacją.”
„To jak daleko zaszliśmy w tak krótkim czasie musi robić wrażenie. W tym przypadku Formuła 1 znacząco przyspieszyła rozwój technologii, która w przyszłości będzie wykorzystywana również w produkcji seryjnej.”
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
19
Komentarze do:
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
slakoz 2009-03-16 15:52
Jak w seryjnych autach to w końcu może zużycie paliwa w mieście i na trasie będzie takie samo albo niewiele będzie się różniło. Jeśli chodzi o bmw to pewnie częściej z KERS będzie korzystał Nick - i faktycznie będzie miał dużo większe szanse w starcie do lepszych wyników bo przynajmniej w Q może uplasować się wyżej.

Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Dymon13 2009-03-16 16:05
Szczegolnie na starcie bedzie dobrze owocowac KERS

Theissen: Nasz KERS jest gotowy
slawex1983 2009-03-16 16:40
Na starcie będzie tylko przeszkadzać, gdyż akumulatory nie będą jeszcze naładowane.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
radek0127 2009-03-16 16:54
ja tak myślę, że akumulatoty KERS ładują się przy hamowaniu więc kierowcy z KERSem bedą więcej hamować na okrążeniu rozgrzewkowym by mieć te 82 KM więcej na starcie
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
zamot 2009-03-16 17:01
Pozostaje tylko kwestia tego, czy będą w stanie podczas okrążenia rozgrzewkowego na tyle naładować akumulatory, żeby to im coś dało podczas startu.
Trzeba przyznać, że ten sezon zapowiada się naprawdę interesująco. Oby tylko Brawn nie był tak szybki jak podczas testów, bo wtedy czeka nas rok jednego zespołu.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
krond 2009-03-16 17:23
A ja myślę, że pod tym kątem był KERS projektowany, żeby w ciągu jednego okrążenia naładować akumulatory i z magazynowanej w nich energii skorzystać. Przecież od samego początku wiadomo, że można będzie w ograniczony sposób z niego korzystać (raz na okrążenie). Jaki sens byłoby ciągnięcie dodatkowej wagi przez np. 5 okrążeń żeby raz na taki dystans z niego skorzystać przez 6,6s. I pewnie dlatego właśnie to było takie wyzwanie, skonstruować system który takiemu zadaniu podoła.

Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Emi125 2009-03-16 17:38
No jak ktos chce to moze ale teraz raczej nikt nie jezdzi bo paliwo sie spala...

Theissen: Nasz KERS jest gotowy
slawex1983 2009-03-16 17:57
Na okrążeniu rozgrzewkowym KERS raczej nie zdoła zmagazynować zbyt wiele energii. Przecież wtedy jadą na ćwierć gwizdka :-) Albo nawet ćwierć, ćwierci ha ha
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
falth 2009-03-16 19:02
na formula1.com był wywiad z Massą w którym twierdził że KERS to samo dobro bo znajduje się w takim miejscu w którym i tak umieścili by balast, więc KERS to taka odmiana balastu która pozwala szybciej jechać i czasami wyprzedzać, nawiązywał przy tym do BGP, że skoro są tak szybcy bez KERSu to z nim na pokładzie będą jeszcze szybsi. ponoć baterie KERS można naładować na kilku zakrętach a co dopiero na całym okrążeniu rozgrzewkowym, gdzie i tak więcej się hamuje niż jedzie :-) więc o dodatkowe 80 koni na starcie nie ma co się obawiać :-)
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Arrczi 2009-03-16 20:35
Problem w tym, że BMW nie ma baterii w przednim skrzydle jak Ferrari i możliwe, że dodatkowy balast w innym miejscu będzie niekożystny dla Roberta więc będą się zastanawiać na którym torze przyniesie więcej kożyści niż strat (zużycie tylnich opon). Co do KERS podczas startu, od początku wiedziałem, że to będzie super przewaga i spokojnie naładują baterie. Zastanawiałem się czy tylko czy nie zakażą podczas startu bo nie jest obowiązkowe i zespoły, które nie mają KERS będą dostawały baty - więcej paliwa w Qalu i wyprzedzenie na starcie i bay bay do mety.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
kochamroberta 2009-03-16 20:57
ferrari ma baterie kersu w przednim skrzydle to wiem, a gdzie je ma bmw? zamot jestem przekonana w 100%, że bez względu na wszystko to z pewnością nie będzie rok jednego zespołu. Za małe różnice w stawce. pozdrawiam :-D
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
falth 2009-03-16 21:33
"BMW nie ma baterii w przednim skrzydle jak Ferrari" a te informacje opierasz na... ? skąd ta pewność? logika mówi, że w grubszym nosie, takim jak ma BMW, łatwiej byłoby umieścić baterię niż w takim anorektycznym jakie ma Ferrari bo na pewno nie używają oni baterii "paluszków"
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
darekpotrzebowski 2009-03-16 22:05
Ja mysle ze na starcie nikt z KERS nie bedzie korzystał bo poco komu dodatkowy zastrzyk mocy skoro i tak ciezko jest wystartowac bolidem ktory ma i tak zbyt duzo mocy w stosunku do masy wlasnej.
Aerodynamika spelnia swoja role powyzej 100 km/h wiec mysle ze KERS to na dlugich prostych przy duzych predkosciach.
Poniewaz KERS ma swoja wage, mysle ze niektore zespoly zrezygnuja z niego na poczet zaoszczedzonego paliwa.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Bzion 2009-03-16 22:14
No arczi nie znasz sie Bmw jest najlepsze i juz z ferrai odstaja od innych bolidow. Jak bMW jest spokojne to naprawde musi byc dobzre nawet nie denerwuja sie o swoje tepa sa optymistyczni i tak byc powinno za 2 tygodnie sie okaze juzs ie nie moge doczekac.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
sync 2009-03-17 06:55
"@radek0127:
ja tak myślę, że akumulatoty KERS ładują się przy hamowaniu więc kierowcy z KERSem bedą więcej hamować na okrążeniu rozgrzewkowym by mieć te 82 KM więcej na starcie " - byleby FIA sie nie czepiała że stwarzają zagrożenie bo to może być ewentualna konsekwencja takich działań nadmiernych

Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Nogal 2009-03-17 08:39
1. Wszystkie zespoły mają baterie KERS pod bakiem. Williams ma koło zamachowe przed silnikiem.
2. Kierowcy i tak niemal przez całe okrążenie rozgrzewkowe mocno hamują, żeby doprowadzić hamulce do odpowiedniej temperatury (800-1000*C) - naładowanie KERS nie powinno stanowić problemu.
3. KERS może być użyty tylko powyżej 100km/h i wszyscy eksperci są zgodni, że akurat na starcie będzie dawał dużą przewagę - w końcu bolidy bez KERS i z KERS będą ważyć 605kg + paliwo, a rozkład masy przy starcie ma raczej drugorzędne znaczenie.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
Skoczek120 2009-03-17 11:18
Jeśli wystartują z KERS w Australii, to można się spodziewać, że dostanie go tylko Nick, z racji mniejszej masy. Dla Kubicy będą musieli go trochę "odchudzić".
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
PiotreW 2009-03-17 15:02
darekpotrzebowski wystartować może i jest ciężko,ale podczas jazdy bok w bok do pierwszego zakrętu te kilkadziesiąt dodatkowych koni może oznaczać zyskanie kilku pozycji. Jaki jest związek tego ,że aerodynamika spełnia swoją rolę powyżej 100 km/h a użyciem KERSu? KERS swoje waży, ale przecież każdy bolid z kierowcą ma ważyć co najmniej 605 kg , bez znaczenia czy ma KERS czy nie ma.
Theissen: Nasz KERS jest gotowy
mw66 2009-03-17 19:46
Kers i Kubica w Melbern - myślę że duży znak zapytania on wiele razy wypowiadał sie ,że to mu na takich torach niepomoże . Raczej żaden z teamów na torach ulicznych nie będzie z niego korzystał przynajmniej tak się wypowiadali. Być może lżejsi kierowcy - choć w to wątpię. Za 12 dni wszystko będzie jasne choć teamy po wyścigu i tak nie będą się chwaliły czy korzystału z kersu czy nie. Przed nimi 17 weekendów wyścigowych. Będą emocje!
Podobne: Theissen: Nasz KERS jest gotowy




Podobne galerie: Theissen: Nasz KERS jest gotowy



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter