Formuła 1 » Aktualności F1 » Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Podobnie jak przed tygodniem i tym razem pierwszy trening należał do Lewisa Hamiltona, który ponownie tuż za plecami miał swojego najgroźniejszego rywala Felipe Massę. Brazylijczyk tracił dziś do kierowcy McLarena 0.390s i miał zaledwie 0.032s przewagi nad swoim kolegą z zespołu Kimim Raikkonenem. Heikki Kovalainen uzyskał czarty czas.
Robert Kubica ponownie dobrze rozpoczął przygotowania do Grand Prix, jednak i tym razem jego strata do liderów była stosunkowo duża i wyniosła 0.877s. Cieszy jednak fakt, że Polak zostawił z tyłu zarówno kierowców Renault, Toyoty jak i mocnego ostatnio Toro Rosso.
Pierwszy trening tradycyjnie rozpoczął się bardzo sennie - dopiero po 35 minutach na torze pojawił się Kimi Raikkonen, który bez problemów o 0.6 sekundy poprawił czas Sebastiena Bourdais, jednak już na drugim okrążeniu w zakręcie nr 2 Fin wykręcił niegroźnego bączka.
Kolejne dziesięć minut to ciągła walka kierowców Ferrari i McLarena, którzy co kilkadziesiąt sekund wymieniali się prowadzeniem - w połowie sesji z czasem 1:36.044 na prowadzeniu znajdował się Lewis Hamilton, jednak po chwili jego czas o zaledwie 0.020s poprawił Felipe Massa.
Dziesięć minut później Hamilton ponownie zaatakował i w przeciwieństwie do rywali zdołał poprawić swój czas o 0.4s, co okazało się najlepszym wynikiem przedpołudniowej sesji treningowej.
Końcówka sesji nie przyniosła niespodzianek - na zużytych oponach i ze stosunkowo dużą ilością paliwa na pokładzie czołówka nie była w stanie poprawić swoich czasów.
Szykana składająca się z zakrętów 11/12 była miejscem największej ilości incydentów - kręcili się w niej Jarno Trulli i Mark Webber, a Rubens Barrichello sprawdził jakość pobocza.
Nelsinho Piquet powtórzył kuriozalny incydent Lewisa Hamiltona sprzed roku wypadając w pułapkę żwirową w alejce serwisowej, jednak wprawiony w wycieczkach poza tor Brazylijczyk był w stanie wydostać się z grząskiego żwiru o własnych siłach.
Pierwszy trening tradycyjnie rozpoczął się bardzo sennie - dopiero po 35 minutach na torze pojawił się Kimi Raikkonen, który bez problemów o 0.6 sekundy poprawił czas Sebastiena Bourdais, jednak już na drugim okrążeniu w zakręcie nr 2 Fin wykręcił niegroźnego bączka.
Kolejne dziesięć minut to ciągła walka kierowców Ferrari i McLarena, którzy co kilkadziesiąt sekund wymieniali się prowadzeniem - w połowie sesji z czasem 1:36.044 na prowadzeniu znajdował się Lewis Hamilton, jednak po chwili jego czas o zaledwie 0.020s poprawił Felipe Massa.
Końcówka sesji nie przyniosła niespodzianek - na zużytych oponach i ze stosunkowo dużą ilością paliwa na pokładzie czołówka nie była w stanie poprawić swoich czasów.
Szykana składająca się z zakrętów 11/12 była miejscem największej ilości incydentów - kręcili się w niej Jarno Trulli i Mark Webber, a Rubens Barrichello sprawdził jakość pobocza.
Nelsinho Piquet powtórzył kuriozalny incydent Lewisa Hamiltona sprzed roku wypadając w pułapkę żwirową w alejce serwisowej, jednak wprawiony w wycieczkach poza tor Brazylijczyk był w stanie wydostać się z grząskiego żwiru o własnych siłach.
Grand Prix Chin - Szanghaj - 17.10.2008, Trening 1: | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Ilość okrązeń | ||
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:35.630 | 23 | ||
2. | Massa | Ferrari | 1:36.020 | +0.390 | 24 | |
3. | Raikkonen | Ferrari | 1:36.052 | +0.422 | 23 | |
4. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:36.103 | +0.473 | 21 | |
5. | Kubica | BMW Sauber | 1:36.507 | +0.877 | 25 | |
6. | Alonso | Renault | 1:36.661 | +1.031 | 25 | |
7. | Heidfeld | BMW Sauber | 1:37.040 | +1.410 | 23 | |
8. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.070 | +1.440 | 32 | |
9. | Piquet | Renault | 1:37.180 | +1.550 | 30 | |
10. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.278 | +1.648 | 25 | |
11. | Webber | Red Bull-Renault | 1:37.491 | +1.861 | 26 | |
12. | Button | Honda | 1:37.619 | +1.989 | 25 | |
13. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:37.630 | +2.000 | 23 | |
14. | Coulthard | Red Bull-Renault | 1:37.638 | +2.008 | 22 | |
15. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:37.638 | +2.008 | 26 | |
16. | Glock | Toyota | 1:37.664 | +2.034 | 29 | |
17. | Barrichello | Honda | 1:37.827 | +2.197 | 28 | |
18. | Trulli | Toyota | 1:38.219 | +2.589 | 24 | |
19. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:38.285 | +2.655 | 25 | |
20. | Fisichella | Force India-Ferrari | 1:38.479 | +2.849 | 26 |
Prędkości maksymalne | ||
---|---|---|
Kierowca | Prędkość | |
1 | Kimi Raikkonen | 316.4 |
2 | Felipe Massa | 315.8 |
3 | Fernando Alonso | 313.6 |
4 | Heikki Kovalainen | 312.8 |
5 | Lewis Hamilton | 312.4 |
6 | Rubens Barrichello | 311.5 |
7 | Sebastien Bourdais | 311.1 |
8 | Sebastian Vettel | 310.9 |
9 | Adrian Sutil | 310.9 |
10 | Nelsinho Piquet | 310.8 |
11 | Jenson Button | 310.7 |
12 | Mark Webber | 309.8 |
13 | David Coulthard | 309.8 |
14 | Nick Heidfeld | 309.8 |
15 | Robert Kubica | 309.6 |
16 | Kazuki Nakajima | 309.4 |
17 | Giancarlo Fisichella | 308.5 |
18 | Nico Rosberg | 304.6 |
19 | Jarno Trulli | 304.1 |
20 | Timo Glock | 303.7 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
13
Komentarze do:
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
sympatykf1 2008-10-17 07:17
Wiadomo, że pierwszy trening jeszcze o niczym nie świadczy, ale niepokoi mnie prędkość max. Choć jak na tak małe prędkości jakie osiąga BMW , to piąty czas myślę, że nie jest zły. Swoją drogą przez dwa sezony borykać się z problemem prędkości to chyba jest pomyłka, zważywszy na to ,ze słabsze zespoły jak Torro Rosso nie mają z tym problemów.
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
rogerus72 2008-10-17 07:31
sympatykf1 - tak, treningi (1-wszy, 2-gi, 3-ci) o niczym nie świadczą. tak jak Vmax. kto powiedział, że mając największą prędkość ma się najlepszy czas okrążenia? pzdr
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
czyzyk1802 2008-10-17 07:32
TR korzysta kolego z silników Ferarri i dlatego nie maja problemów.....a co do V max BMW to znowu tak ostatnio zle nie było..oddstają ale nie sa najsłabsi
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
falth 2008-10-17 07:34
@sympatykf, no to teraz powinieneś wyciągnąć oczywisty wniosek, że prędkość maksymalna wcale nie jest najważniejsza, tylko ta w zakrętach, lol, większość torów to zakręt po zakręcie, to nie wyścigi na 1/4 mili, owszem V max jest też ważna ale jedynie na szybkich torach. Co do treningu, to myślę że będzie dobrze, Robert nie ma zwyczaju popisywać się na treningach a jest wysoko :-) w przeciwieństwie do Alonso, ten to zawsze na oparach, ale tym razem za Kubicą
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
sympatykf1 2008-10-17 08:00
Ja nie twierdzę, że prędkość jest najważniejsza. Chodzi mi o to, że BMW od dwóch lat nie może się z tym uporać, a myślę ,że dało by to jakieś 0,2 s. na kółko. Przecież z im wyższą prędkością wyjdziesz z zakrętu tym wyższą mógł byś mieć na końcówce prostej np. start-meta. Robek szybko wychodzi z zakrętu , ale później , nie wiem brakuje mu mocy czy cóś? Szacunek.
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Nogal 2008-10-17 08:08
V max może nie ma znaczenia jesli chodzi o czas okrazenia, ale ma znaczenie - i to ogromne - podczas wyścigu. Na końcu długiej prostej znajduje sie najlepszy punkt do wyprzedzania, wiec dobrze by bylo, gdyby Robert mógł tam powalczyć...
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Gerlach 2008-10-17 08:14
Już ciężko słuchać niektórych lamentów odnośnie Vmax BMW. Prawda jest taka, że na początku sezonu gdy Vmax w BMW była niemal najsłabsza w stawce to BMW było na równi z Maclarenem i Ferrari jeśli chodzi o osiągi. Później BMW poprawiło Vmax a forma samochodu spadła. I co?
Vmax ważna jest do wyprzedzania, by móc wyprzedzać na końcu prostej, albo się nie dać wyprzedzić.
Można ustawić auto żeby Vmax była wyższa ale to kosztem docisku czyli kosztem stabilności hamowania, trakcji itp.
Reasumując, najważniejszy jest czas okrążenia.
Inną sprawą jest wydajność aerodynamiczna, którą Ferrari i Maclaren ma najlepsze.
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
falth 2008-10-17 08:17
btw, działa wam ten odtwarzacz na f1.v10 w podklejonych linkach ?
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
chris 2008-10-17 08:28
nie działa :-(
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
outlaw 2008-10-17 08:42
nie działa
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
KorekPL 2008-10-17 16:28
V-max??? o czym wy gadacie jęsli ma się skrzynię ustawioną bardziej na v-max to się osiąga większą prędkosc ale traci sie minimalnie na przyspieszeniu i po zakrencie bmk szybciej przyspiesz niz większosc konkurencji!!!
Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Obeebok 2008-10-18 09:21
To, że tak jest w Colinie McRae, nie znaczy, że musi być tak w F1 :-P
Podobne: Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
GP Chin: Hamilton zwycięzcą 1000. wyścigu Formuły 1 »
GP Chin - kwalifikacje: Bottas zdobywcą pole position do 1000. wyścigu F1. Minimalnie pokonał Hamiltona »
Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5 »
GP Chin - 3. trening - Webber najszybszy, Kubica 8. Petrov rozbił bolid »
Podobne galerie: Szanghaj - Trening 1: Hamilton najszybszy, Kubica piąty
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter