Formuła 1 » Aktualności F1 » Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5

Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5
2010-04-18 - P. Kątski Tagi: Alonso, Kubica, Renault, Shanghai, Red Bull, Hamilton, Button, Rosberg, Wyniki, McLaren, Petrov
W wyścigu gdzie karty rozdawał deszcz najlepiej swoje szanse wykorzystał Jenson Button.
Na drugim miejscu podium stanął Lewis Hamilton, który wściekle przedzierał się przez stawkę goniąc Buttona.
Trzecie miejsce przypadło Nico Rosbergowi, który musiał oddać prowadzenie w wyścigu Buttonowi, a następnie ukorzyć się przed Hamiltonem.
Jenson Button wygrał już 2 wyścig w sezonie 2010 i został liderem klasyfikacji kierowców
Lewis Hamilton
Pomimo kary za falstart na 4 miejscu zameldował się Fernando Alonso. Tuż za nim przyjechał Robert Kubica, który zaliczył kolejny solidny wyścig.
Za Polakiem na metę dojechali startujący z pierwszej linii kierowcy Red Bulla: Sebastian Vettel i Mark Webber.
Duet Red Bulla przedzielił Vitalij Petrov, który wydarł swoje punkty najpierw Michaelowi Schumacherowi oraz Markowi Webberowi. 9 i 10 miejsce przypadło byłemu duetowi z Maranello: Felipe Massie w Ferrari i Michaelowi Schumacherowi z Mercedes GP.
Zobacz także: Galerię zdjęć z Grand Prix Chin »Temperatura toru wynosiła 23 stopnie Celsjusza. W niektórych partiach toru pojawiły się opady deszczu. Do wyścigu z alei serwisowej miał wystartować Karun Chandhok oraz Lukas Di Grassi. Po rozpoczęciu okrążenia instalacyjnego posłuszeństwa odmówiło sprzęgło w aucie Timo Glocka.
Na starcie zza pleców kierowców Red Bulla wyskoczył Fernando Alonso. Przy pokonywaniu pierwszego zakrętu Vitantonio Liuzzi traci panowanie nad bolidem i kasuje swój bolid oraz auta Kobayashiego i Buemiego.
Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Korzystając z tego zamieszania niektórzy kierowcy zjechali do alei serwisowej po opony przejściowe.
Tymczasem okazuje się, że sprawny start Alonso był wynikiem falstartu. Sędziowie badają sprawę.
Kolejny raz powtarza się historia przy wjeździe do alei serwisowej z udziałem Lewisa Hamiltona. Tym razem Brytyjczyk wychodzi z całej sytuacji bez szwanku.
Po wznowieniu wyścigu prowadzi Nico Rosberg, za nim Button, Kubica, Petrov i Alonso. Bardzo szybko Petrova przeskakują Alonso i Sutil, którzy siadają na ogonie Kubicy. Petrov traci kolejne pozycje.
Pierwsza trójka jedzie na slickach, większość zawodników pozostała na oponach przejściowych, tymczasem Schumacher zmienia przejściówki na slicki.
Fernando Alonso za falstart otrzymał kare przejazdu przez aleję serwisową.
Aleja serwisowa jest świadkiem pojedynku Vettela i Hamiltona. Najpierw Hamilton wyprzedził Vettela podczas zjazdu do alei serwisowej, następnie Vettel odwdzięcza się Hamiltonowi spychając go w stronę boksów.Felipe Massa przy wjeździe do alei serwisowej traci panowanie nad bolidem, ale udaje mu się wyjść cało z tej sytuacji. Z wyścigu wycofuje się drugi kierowca Saubera, Pedro de la Rosa, z powodu awarii silnika.
Po 10 okrążeniach prowadził Nico Rosberg, dalej Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Schumacher i Sutil. Vettel 9, Hamilton 10, Webber 11, Massa 13, Alonso 15.
Następni kierowcy przeskakują Kovalainena. Walkę o 7 miejsce pomiędzy Adrianem Sutilem i Sebastianem Vettelem wykorzystuje Lewis Hamilton zyskując 7 pozycję.
Kolejny pojedynek między Sutilem a Vettelem, tym razem korzysta też Mark Webber, ale Vettel pozostaje przed nim.
Hamilton atakuje 5 Schumachera, ale stary wyga łatwo nie sprzedaje skóry. Ostatecznie po 2 okrążeniach Hamiltonowi udaje się wyprzedzić Niemca. Schumacher oddaje kolejne miejsce na rzecz Vettela.
Do boksów na 16 okrążeniu zjeżdża Lukas di Grassi. To prawdopodobnie koniec wyścigu dla Virgin Racing.
Na 19 okrążeniu zmiana lidera wyścigu, Rosberga wyprzedza Rosberga, po tym jak młody Niemiec zaliczył wycieczkę poza tor.
Pojedynek o 7 miejsce miedzy Webberem a Schumacherem rozgrywa się w pit stopie. Tymczasem incydent między Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem będzie rozstrzygnięty po wyścigu.
Po 20 okrążeniach na pit stop zjeżdża Button i Kubica. Pojawiają się też kierowcy Ferrari i Red Bulla.Podium po zjazdach do alei serwisowej pozostaje bez zmian: Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Schumacher, Webber, Hamilton, Vettel.
Na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa. Powodem są kawałki skrzydła Jaime Alguersuariego, który stracił je po kontakcie z bolidem Bruno Senny.
Na powtórkach widać, że nie tylko Hamilton i Vettel walczyli w alei serwisowej. Bratobójczą walkę stoczyli także na wejściu do alei kierowcy Ferrari.
Wznowienie na 25 okrążeniu, stawkę przetrzymał Jenson Button. walkę o 4 miejsce między Petrovem a Schumacherem. Całą sytuację chce wykorzystać Hamilton, ale spycha go Schumacher.
Kilkaset metrów dalej Schumacher musi uznać wyższość Anglika. Wcześniej Hamilton spychał Webbera przy wznowieniu. Z wyścigu odpada Jarno Trulli z Lotusa. W jego aucie awarii uległa hydraulika.
Schumacher traci kolejne pozycje na rzecz Vettela, Sutila i Alonso. Hamilton prze do przodu i bardzo szybko radzi sobie z Petrovem. Robert trzymaj się.
Alonso siedzi na ogonie Sutila. Hamilton goni Kubicę. Obu kierowcom udaje się wyprzedzić rywali.
Po 30 okrążeniach prowadzi Button, za nim Rosberg, Hamilton, Kubica, Petrov, Alonso, Vettel, Sutil, Schumacher.
Rubensa Barrichello z 10 pozycji spycha Massa, a następnie wyprzedza go Mark Webber. Pomimo tego, że Adrian Sutil jest przeraźliwie wolny, Michael Schumacher ma problemy z jego wyprzedzeniem.
Coraz bliżej Rosberga podjeżdża Hamilton. Przez błąd Petrova, który wykręcił piruet na torze, 5 pozycję zyskuje Alonso. Hiszpan ma tylko 5 sekund straty do 4 Kubicy.
Atak Lewisa Hamiltona na Rosberga podczas 36 okrążenia okazuje się nieskuteczny po kontrze Niemca. Na 4 pit stop zjeżdża Mark Webber odstępując pozycję Barrichello. Tyle samo razy zjeżdżał tylko Michael Schumacher.
Do alei serwisowej na 38 okrążeniu zawitał Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Robert Kubica. Polak po wyjeździe spadł na 10 pozycję. Na pit stop zjechała cała pierwsza 10.
40 okrążenie: na czele Button, Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Webber, Schumacher, Alguersuari, Petrov.
Wycieczkę poza tor zalicza Mark Webber. Tymczasem Mclareny odskakują Rosbergowi na 6 sekund. Schumacher nie jest w stanie nadążyć za Webberem, tracąc do niego 3 sekundy. Hamilton zbliża się do Buttona na 2.6 sekundy.
Webber wciąż nadrabia stratę do Vettela, który siedzi na ogonie Kubicy. Prawdopodobnie deszcz na torze będzie padał do końca wyścigu.
Mclareny spokojnie odjeżdżają Rosbergowi na 10 sekund. Alonso nie niepokojony przez Kubicę jedzie swój wyścig na 4 pozycji. Karun Chandhok pośliznął się na torze, ale kontynuuje wyścig na 17 pozycji.
Alguersuari musi ustąpić swojej 9 pozycji Petrovowi. W ślady Rosjanina idzie Felipe Massa. Tymczasem Alonso bardzo szybko dogania 3 Rosberga.
Petrov nie poddaje się. Jego kolejnym celem jest Schumacher, który traci do niego po 2 sekundy na okrążeniu. Podobne czasy do Petrova notuje Massa.
Na 6 okrążeń do końca wyścigu prowadzi Button, dalej Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Webber, Schumacher, Petrov, Massa.
Hamilton zaczyna tracić przewagę nad Rosbergiem. Prawdopodobnie Brytyjczyk ma już bardzo zużyte opony.
Petrov dogania Schumachera na 8 pozycji i rozpoczyna walkę z weteranem. Wycieczkę poza tor zalicza Jenson Button. Schumacher musi ustąpić miejsca Petrovowi.
Petrov nie osiada na laurach i rozpoczyna pościg za Webberem, co ostatecznie mu się udaje. Webber nie jest w stanie powstrzymać Petrova i oddaje mu 7 pozycję.
Coraz bliżej Buttona był Lewis Hamilton, ale Button utrzymał swoją przewagę. Przed Schumachera wskoczył jego dawny partner zespołowy z Ferrari Felipe Massa.
Na drugim miejscu podium stanął Lewis Hamilton, który wściekle przedzierał się przez stawkę goniąc Buttona.
Trzecie miejsce przypadło Nico Rosbergowi, który musiał oddać prowadzenie w wyścigu Buttonowi, a następnie ukorzyć się przed Hamiltonem.


Za Polakiem na metę dojechali startujący z pierwszej linii kierowcy Red Bulla: Sebastian Vettel i Mark Webber.
Duet Red Bulla przedzielił Vitalij Petrov, który wydarł swoje punkty najpierw Michaelowi Schumacherowi oraz Markowi Webberowi. 9 i 10 miejsce przypadło byłemu duetowi z Maranello: Felipe Massie w Ferrari i Michaelowi Schumacherowi z Mercedes GP.
Zobacz także: Galerię zdjęć z Grand Prix Chin »
Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Korzystając z tego zamieszania niektórzy kierowcy zjechali do alei serwisowej po opony przejściowe.
Tymczasem okazuje się, że sprawny start Alonso był wynikiem falstartu. Sędziowie badają sprawę.
Kolejny raz powtarza się historia przy wjeździe do alei serwisowej z udziałem Lewisa Hamiltona. Tym razem Brytyjczyk wychodzi z całej sytuacji bez szwanku.
Po wznowieniu wyścigu prowadzi Nico Rosberg, za nim Button, Kubica, Petrov i Alonso. Bardzo szybko Petrova przeskakują Alonso i Sutil, którzy siadają na ogonie Kubicy. Petrov traci kolejne pozycje.
Pierwsza trójka jedzie na slickach, większość zawodników pozostała na oponach przejściowych, tymczasem Schumacher zmienia przejściówki na slicki.
Fernando Alonso za falstart otrzymał kare przejazdu przez aleję serwisową.
Aleja serwisowa jest świadkiem pojedynku Vettela i Hamiltona. Najpierw Hamilton wyprzedził Vettela podczas zjazdu do alei serwisowej, następnie Vettel odwdzięcza się Hamiltonowi spychając go w stronę boksów.Felipe Massa przy wjeździe do alei serwisowej traci panowanie nad bolidem, ale udaje mu się wyjść cało z tej sytuacji. Z wyścigu wycofuje się drugi kierowca Saubera, Pedro de la Rosa, z powodu awarii silnika.
Po 10 okrążeniach prowadził Nico Rosberg, dalej Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Schumacher i Sutil. Vettel 9, Hamilton 10, Webber 11, Massa 13, Alonso 15.
Następni kierowcy przeskakują Kovalainena. Walkę o 7 miejsce pomiędzy Adrianem Sutilem i Sebastianem Vettelem wykorzystuje Lewis Hamilton zyskując 7 pozycję.
Kolejny pojedynek między Sutilem a Vettelem, tym razem korzysta też Mark Webber, ale Vettel pozostaje przed nim.
Hamilton atakuje 5 Schumachera, ale stary wyga łatwo nie sprzedaje skóry. Ostatecznie po 2 okrążeniach Hamiltonowi udaje się wyprzedzić Niemca. Schumacher oddaje kolejne miejsce na rzecz Vettela.
Do boksów na 16 okrążeniu zjeżdża Lukas di Grassi. To prawdopodobnie koniec wyścigu dla Virgin Racing.
Na 19 okrążeniu zmiana lidera wyścigu, Rosberga wyprzedza Rosberga, po tym jak młody Niemiec zaliczył wycieczkę poza tor.
Pojedynek o 7 miejsce miedzy Webberem a Schumacherem rozgrywa się w pit stopie. Tymczasem incydent między Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem będzie rozstrzygnięty po wyścigu.
Po 20 okrążeniach na pit stop zjeżdża Button i Kubica. Pojawiają się też kierowcy Ferrari i Red Bulla.Podium po zjazdach do alei serwisowej pozostaje bez zmian: Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Schumacher, Webber, Hamilton, Vettel.
Na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa. Powodem są kawałki skrzydła Jaime Alguersuariego, który stracił je po kontakcie z bolidem Bruno Senny.
Na powtórkach widać, że nie tylko Hamilton i Vettel walczyli w alei serwisowej. Bratobójczą walkę stoczyli także na wejściu do alei kierowcy Ferrari.
Wznowienie na 25 okrążeniu, stawkę przetrzymał Jenson Button. walkę o 4 miejsce między Petrovem a Schumacherem. Całą sytuację chce wykorzystać Hamilton, ale spycha go Schumacher.
Kilkaset metrów dalej Schumacher musi uznać wyższość Anglika. Wcześniej Hamilton spychał Webbera przy wznowieniu. Z wyścigu odpada Jarno Trulli z Lotusa. W jego aucie awarii uległa hydraulika.
Schumacher traci kolejne pozycje na rzecz Vettela, Sutila i Alonso. Hamilton prze do przodu i bardzo szybko radzi sobie z Petrovem. Robert trzymaj się.
Alonso siedzi na ogonie Sutila. Hamilton goni Kubicę. Obu kierowcom udaje się wyprzedzić rywali.
Po 30 okrążeniach prowadzi Button, za nim Rosberg, Hamilton, Kubica, Petrov, Alonso, Vettel, Sutil, Schumacher.
Rubensa Barrichello z 10 pozycji spycha Massa, a następnie wyprzedza go Mark Webber. Pomimo tego, że Adrian Sutil jest przeraźliwie wolny, Michael Schumacher ma problemy z jego wyprzedzeniem.
Coraz bliżej Rosberga podjeżdża Hamilton. Przez błąd Petrova, który wykręcił piruet na torze, 5 pozycję zyskuje Alonso. Hiszpan ma tylko 5 sekund straty do 4 Kubicy.
Atak Lewisa Hamiltona na Rosberga podczas 36 okrążenia okazuje się nieskuteczny po kontrze Niemca. Na 4 pit stop zjeżdża Mark Webber odstępując pozycję Barrichello. Tyle samo razy zjeżdżał tylko Michael Schumacher.
Do alei serwisowej na 38 okrążeniu zawitał Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Robert Kubica. Polak po wyjeździe spadł na 10 pozycję. Na pit stop zjechała cała pierwsza 10.
40 okrążenie: na czele Button, Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Webber, Schumacher, Alguersuari, Petrov.
Wycieczkę poza tor zalicza Mark Webber. Tymczasem Mclareny odskakują Rosbergowi na 6 sekund. Schumacher nie jest w stanie nadążyć za Webberem, tracąc do niego 3 sekundy. Hamilton zbliża się do Buttona na 2.6 sekundy.
Webber wciąż nadrabia stratę do Vettela, który siedzi na ogonie Kubicy. Prawdopodobnie deszcz na torze będzie padał do końca wyścigu.
Mclareny spokojnie odjeżdżają Rosbergowi na 10 sekund. Alonso nie niepokojony przez Kubicę jedzie swój wyścig na 4 pozycji. Karun Chandhok pośliznął się na torze, ale kontynuuje wyścig na 17 pozycji.
Alguersuari musi ustąpić swojej 9 pozycji Petrovowi. W ślady Rosjanina idzie Felipe Massa. Tymczasem Alonso bardzo szybko dogania 3 Rosberga.
Petrov nie poddaje się. Jego kolejnym celem jest Schumacher, który traci do niego po 2 sekundy na okrążeniu. Podobne czasy do Petrova notuje Massa.
Na 6 okrążeń do końca wyścigu prowadzi Button, dalej Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Webber, Schumacher, Petrov, Massa.
Hamilton zaczyna tracić przewagę nad Rosbergiem. Prawdopodobnie Brytyjczyk ma już bardzo zużyte opony.
Petrov dogania Schumachera na 8 pozycji i rozpoczyna walkę z weteranem. Wycieczkę poza tor zalicza Jenson Button. Schumacher musi ustąpić miejsca Petrovowi.
Petrov nie osiada na laurach i rozpoczyna pościg za Webberem, co ostatecznie mu się udaje. Webber nie jest w stanie powstrzymać Petrova i oddaje mu 7 pozycję.
Coraz bliżej Buttona był Lewis Hamilton, ale Button utrzymał swoją przewagę. Przed Schumachera wskoczył jego dawny partner zespołowy z Ferrari Felipe Massa.
Grand Prix Chin - Wyścig - Wyniki końcowe | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Okrążenia | Strata | ||||
1. | Jenson Button | McLaren | 56 | - | |||
2. | Lewis Hamilton | McLaren | 56 | +1.5 sek. | |||
3. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 56 | +9.4 sek. | |||
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +11.8 sek. | |||
5. | Robert Kubica | Renault | 56 | +22.2 sek. | |||
6. | Sebastian Vettel | Red Bull | 56 | +33.3 sek. | |||
7. | Vitaly Petrov | Renault | 56 | +47.6 sek. | |||
8. | Mark Webber | Red Bull | 56 | +52.1 sek. | |||
9. | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +57.7 sek. | |||
10. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 56 | +61.7 sek. | |||
11. | Adrian Sutil | Force India | 56 | +62.8 sek. | |||
12. | Rubens Barrichello | Williams | 56 | +63.6 sek. | |||
13. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 56 | +71.4 sek. | |||
14. | Heikki Kovalainen | Lotus | 55 | +1 okr. | |||
15. | Nico Hulkenberg | Williams | 55 | +1 okr. | |||
16. | Bruno Senna | HRT | 54 | +2 okr. | |||
17. | Karun Chandhok | HRT | 52 | +4 okr. | |||
18. | Jarno Trulli | Lotus | 26 | +30 okr. | |||
19. | Lucas di Grassi | Virgin | 8 | +48 okr. | |||
20. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 7 | +49 okr. | |||
21. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 0 | +56 okr. | |||
22. | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 0 | +56 okr. | |||
23. | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | +56 okr. | |||
24. | Timo Glock | Virgin | 0 | +56 okr. |
Grand Prix Chin - Wyścig - Najszybsze okrążenia | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Okrążenie | Prędkość | Czas | ||
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 13 | 192.273 | 1:42.061 | |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | 14 | 191.715 | 1:42.358 | |
3. | Mark Webber | Red Bull | 14 | 191.246 | 1:42.609 | |
4. | Jenson Button | McLaren | 14 | 190.731 | 1:42.886 | |
5. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 14 | 190.068 | 1:43.245 | |
6. | Robert Kubica | Renault | 14 | 189.362 | 1:43.630 | |
7. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 14 | 189.134 | 1:43.755 | |
8. | Vitaly Petrov | Renault | 14 | 189.050 | 1:43.801 | |
9. | Fernando Alonso | Ferrari | 14 | 188.445 | 1:44.134 | |
10. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 14 | 188.149 | 1:44.298 | |
11. | Adrian Sutil | Force India | 14 | 188.030 | 1:44.364 | |
12. | Nico Hulkenberg | Williams | 13 | 187.697 | 1:44.549 | |
13. | Felipe Massa | Ferrari | 14 | 187.616 | 1:44.594 | |
14. | Rubens Barrichello | Williams | 17 | 185.901 | 1:45.559 | |
15. | Heikki Kovalainen | Lotus | 14 | 183.156 | 1:47.141 | |
16. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 6 | 182.140 | 1:47.739 | |
17. | Bruno Senna | HRT | 16 | 181.337 | 1:48.216 | |
18. | Karun Chandhok | HRT | 15 | 180.383 | 1:48.788 | |
19. | Jarno Trulli | Lotus | 14 | 178.925 | 1:49.675 | |
20. | Lucas di Grassi | Virgin | 7 | 173.376 | 1:53.185 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5
Podobne: Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5




Podobne galerie: Grand Prix Chin - Wyścig: Deszczowy dublet McLarena; Wygrana Buttona, Kubica 5



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć