Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Supermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako

Supermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako

2015-05-24 - G. Filiks     Tagi: Monte Carlo, Massa, Hamilton, Opony, Pirelli, Perez, Monako, Bottas
Kierowcy Formuły 1 skarżą się na zbyt twarde opony w GP Monako, mimo że Pirelli przywiozło na uliczny tor w Księstwie swoje dwie najbardziej miękkie mieszanki.

Podczas szóstej rundy sezonu 2015 są problemy z rozgrzewaniem ogumienia. Bez wątpienia przyczyniają się do tego dosyć chłodne warunki pogodowe, ale zawodnicy uważają, że też dostarczono im za twarde opony.
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w MonakoSupermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
„Potrzebują sporo czasu, aby dojść do odpowiedniego stanu". - mówił zdobywca pole position Lewis Hamilton.

„Są bardzo twarde biorąc pod uwagę, że to miękka i supermiękka mieszanka. Są niesamowicie twarde.

„Gdy patrzyliśmy na zużycie, można pokonać na nich dużo okrążeń.
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w MonakoSupermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
„W sobotę po południu, gdy się nieco ochłodziło, musiałem wykonać okrążenie wyjazdowe i jeszcze rozgrzewać ogumienie przez następne, dopiero w kolejnym robić szybkie kółko.

„Nawet na trzecim okrążeniu te opony były wciąż wolne".


Supermiękka mieszanka, debiutująca w tym sezonie, została zmodyfikowana tak, aby była bardziej odporna na granulkowanie i łuszczenie się.
Według Sergio Pereza, zrobiono z niej pośrednią oponę.

„Supermiękka mieszanka, jaką Pirelli tutaj przywiozło, już nie jest supermiękkim ogumieniem".
- stwierdził reprezentant Force India.

„To mieszanka pośrednia. Ma bardzo słabą przyczepność, potrzebuje czasu, aby się rozgrzać i nie daje się we znaki pod względem zużycia".
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w MonakoSupermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
Zdaniem Valtteriego Bottasa, dzisiaj kierowcy w ogóle nie zjeżdżaliby do pit-stopu, gdyby umożliwiały to przepisy.

„Na miękkich oponach można pokonać cały dystans wyścigu". - powiedział kierowca Williamsa. „Na supermiękkich naszym bolidem przejechalibyśmy połowę zawodów.
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w MonakoSupermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
„Na pewno to będzie wyścig na jeden postój.

„Miękkie opony są zdecydowanie za twarde, nawet supermiękkie są na granicy. Jestem przekonany, że każdy kierowca zgodzi się, iż ogumienie jakie dostaliśmy jest za twarde do tego toru".


Zespołowy partner Felipe Massa potwierdzał: „Na ten tor supermiękkie opony są zbyt twarde.
Supermiękkie i miękkie opony za twarde w MonakoSupermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako
„Może będą spisywać się lepiej w kolejnym GP". -
dodał.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Supermiękkie i miękkie opony za twarde w Monako