Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona

Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona

2016-06-19 - G. Filiks     Tagi: Alonso, Hamilton, Rosberg, Europa, Mercedes, ERS, Azerbejdżan, Baku
Nico Rosberg najlepszy w wyścigu Formuły 1 o GP Europy na nowym torze w Baku miał taki sam problem z Systemami Odzyskiwania Energii w bolidzie Mercedesa co Lewis Hamilton, który nie potrafił ich nastawić.

Hamilton przejechał 12 okrążeń bez pełnej mocy. Niemal rozpaczliwie próbował uzyskać pomoc przez radio, ale przepisy F1 nie pozwalały inżynierom Mercedesa poinstruować mistrza świata, co należy przestawić na kierownicy, aby wszystko wróciło do normy.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił HamiltonaRosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
"Toto" Wolff dowodzący zespołem ujawnił, że w samochodzie Rosberga doszło do identycznej sytuacji, ale Niemiec szybko ją zażegnał.

„Mieliśmy problem w obu bolidach".
- powiedział. „Chodziło o konfigurację pewnych przełączników. U Lewisa kłopot wystąpił nieco wcześniej, u Nico parę okrążeń później". „(...) Nico miał trochę więcej szczęścia, ponieważ przełączył to wcześniej i potem tylko przestawił drugi raz".

„Lewis próbował zorientować się o co chodzi i zajęło mu to 12 okrążeń. Później moc wróciła, ale oczywiście było już za późno na cokolwiek".

Hamilton zielony
Piąty na mecie Hamilton szczerze przyznał, że w ogóle nie wie, co działo się z jego ERS i to nie on naprawił doładowanie. Zaczęło z powrotem właściwie funkcjonować samo.

„Jest z 16 różnych trybów pracy silnika, a w każdym z nich kolejne 20, więc nie miałem pojęcia w czym tkwi problem. Po prostu było mało mocy".
- mówił.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił HamiltonaRosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
„Nic nie zrobiłem, naprawiło się samo".

Restrykcje radiowe "to żart"

Hamilton spytany o opinię na temat zakazu pomagania kierowcom przez radio w określonych kwestiach technicznych stwierdził, że jest nietrafionym pomysłem.

„Nie widzę korzyści".
- powiedział.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił HamiltonaRosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
„FIA uczyniła Formułę 1 tak technicznym sportem. Mamy co najmniej ze sto, dwieście ustawień i nie da się wiedzieć - nieważne jak bardzo bym się tego uczył - w czym tkwił problem".

Pod koniec wyścigu na niemożność uzyskania wskazówek od zespołu złościł się też Kimi Raikkonen.

Restrykcje radiowe skrytykował również Fernando Alonso.

„Od początku nie miałby zbytnio sensu".
- stwierdził. „Dają nam do jazdy statek kosmiczny, biorąc pod uwagę technologię, którą obsługujemy, a teraz nie mamy dostępu do informacji".
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił HamiltonaRosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
„Czasami trudno pojąć, co dzieje się z autem i co zrobić. Może w przyszłości to naprawimy".

Swoją dezaprobatę wyraził też Sebastian Vettel. Najdobitniej.

„Moja szczera opinia jest taka, że to żart". - wypalił as Ferrari.(Ograniczenia) Nie zmieniają tak naprawdę wiele. (...) Nie sądzę, byś zyskał na szybkości, gdy zespół powie ci co się dzieje".
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił HamiltonaRosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
„(...) Koniec końców jak już powiedziałem nie zmienia to niczego poza tym, że jest mniej komunikatów radiowych do wyemitowania".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona

Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Borat 2016-06-19 20:10
Fakt to totalny bezsens napchać do bolidu komputerów i setek czujników a później zabronić inżynierom w wyjaśnieniu kierowcy co się dziej z bolidem. Kierowca jeździ po ponad 300 km/h między betonowymi ścianami i jeszcze musi się zastanawiać co to za kody mu się wyświetlają a jak naciśnie coś nie tak to już w ogóle nie dojedzie do ładu. Szkoda że nie dają im instrukcji obsługi żeby sobie przejrzeli czasie jazdy.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Frodo 2016-06-19 20:27
Tak sie śmiał, a teraz płacze. Nikt nie narzeka tylko on. Bo przez te restrykcje sobie po prostu nie radzi. Ale z niego panienka.... Po prostu masakra... Szybkość i talent ma, ale nic pozatym..
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
panafinea 2016-06-19 20:39
Głupi jesteś jak kura. To nie są amatorskie auta turystyczne, ale jeżdżące superkomputery. ROS trafił szóstkę w lotka, i się uporał. Tyle... Takie maFIA wymyśliła jednostki napędowe, których sterowanie ogarniają tylko algorytmy, ale nie kierowcy w trakcie wyścigu... Tasuj się w zaciszu i nie każ innym patrzeć na własną ejakulację.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Nikt nie narzeka? 2016-06-19 20:40
Bo ja tu widze 3 innych mistrzów świata, którym także nie odpowiadają te ograniczenia. Ewidentnie jest to nietrafiony pomysł.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
piotrb63 2016-06-19 22:30
Taa , niech zadaje się dalej z takim Biberem to inteligencja go zupełnie opuści .
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
fan f1 2016-06-19 22:33
dokladnie! przeciez to jakas paranoja okazalo sie ze roziwazanie bylo mozliwe dzieki ustawieniom na wyswietlaczu niech sobie buraki z FIA pojezdza po torze ulicznym bolidem i sami szybko zmienia zdanie ;]
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Rosberg sobie 2016-06-20 06:33
poradził. To chyba można. Problem w tym czy gwiazdom się chce tym zainteresować. Mają między wyścigami czas. Do roboty co dzień nie chodzą. Niech się jeden z drugim popyta inżynierów to im wytłumaczą i nauczą. Lepiej chyba dla prestiżu kierowcy jak więcej od niego zależy a nie, że jest tylko od kręcenia kierownica nie od myślenia. Dla mnie komunikaty powinni ograniczyć do całkowitego minimum. Tylko sytuacje awaryjne i zagrażające bezpieczeństwu oraz polecenia zjazdu do boksu. A jak jakiemuś kierowcy ustawienia bolidu są za trudne to niech się domaga prostszej wersji od zespołu.
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Edi206 2016-06-20 08:14
Ciekawe czy nie da sie obejśc tego przepisu. Jeżeli mamy tyle elektroniki to dodac funkcję optymalizacji i wtedy bolid pobiera z systemu dane i sam ustawia wszystko dobrze lub pobiera gotowy pakiet przygotowany w boxie. Nikt z nikim nie rozmawia :-)
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
ekwador15 2016-06-20 08:53
Zabija to rywalizację, kierowcy nie mogą naciskać. Dramat
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
Da się obejść 2016-06-20 09:03
przepisami. Ale nie takimi, że bolid pobiera dane. Zdalne zmiany charakterystyki bolidów zabronione są od bardzo dawna. Można wprowadzić zakaz zmian map silnika. Tylko jedna mapa/charakterystyka na cały wyścig. Tylko ciekawe czy zespoły tego zechcą. Nie od dziś wiadomo, że po to jest te kilkanaście charakterystyk aby obchodzić zakazaną kontrole trakcji. Tak samo można zakazać zmian w charakterystyce pracy systemu odzyskiwania energii. Wszystko by działało jak w zwykłej hybrydowej osobówce? Bez ingerencji kierowcy. Tylko pytanie czy zespoły tego zechcą? Czy nie zniknie wtedy przewaga mercedesa itd?
Rosberg rozwiązał ten sam problem z bolidem, który trapił Hamiltona
haha 2016-06-20 11:46
coś podobnego chyba jest w MotoGP tzw standardowa elektronika od tego sezonu.Honda i Yamaha twierdziły że to cofa ich o kilka lat ale się szybko zaadoptowali i dalej wygrywają tyle że po walce a nie z 30sec przewagą