Formuła 1 » Aktualności F1 » Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku

Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
2015-12-28 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Bolid F1, Pat Symonds, Williams
Planowana rewolucja techniczna w Formule 1 na sezon 2017 jest większym wyzwaniem dla zespołów od tej z 2009 roku, stwierdził dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.
Poważne zmiany w przepisach szykowane na rok 2017 mają przede wszystkim przyśpieszyć bolidy o 5-6 sekund na okrążeniu i nadać im atrakcyjniejszego wyglądu.
Zobacz także: Polak opracowuje rewolucję techniczną w F1 na sezon 2017 »Symonds tłumaczył, że teamy teraz mają trudniej stworzyć nową aerodynamikę samochodu F1 aniżeli ostatnim razem, ze względu na obowiązujące je ograniczenia i brak możliwości wspomożenia się dodatkowym personelem, czy pracowania dłużej w tunelu aero.
„Wielu ludzi zajmujących podobne stanowiska do mojego będzie musiało podjąć w przyszłym roku dużo ciężkich decyzji, ponieważ jest inaczej niż podczas ostatniej wielkiej zmiany przepisów w 2009 roku". - wyjaśniał Brytyjczyk serwisowi Autosport.
„Wtedy mogłeś postanowić zatrudnić 30 aerodynamików więcej, wykorzystywać trochę bardziej tunel aerodynamiczny, zastosować to i tamo. Teraz nie możesz tego zrobić".
„(...) Zatem osoby takie jak ja muszą zmierzyć się z trudnymi dylematami odnośnie tego, jak bardzo rozwijać przyszłoroczny bolid, a jak bardzo skoncentrować się na aucie na sezon 2017".
Rewolucja techniczna w 2009 roku przyniosła eksplozję formy zespołu Brawn GP, ponieważ będąc wcześniej jeszcze fabrycznym teamem Hondy, postanowił zaniechać ulepszania bolidu na sezon 2008 i od razu konstruować pełną parą następny, dzięki czemu wyprzedzał pozostałych w rozwoju nowego samochodu.Ekipa z Brackley (dzisiejszy Mercedes) w 2008 roku była outsiderem, zaś w sezonie 2009 nagle dominowała.
Symonds jednak nie przewiduje podobnej historii w 2017 roku - chyba, że któraś stajnia jako jedyna odkryje rozwiązanie pokroju "podwójnego dyfuzora" Brawn GP.
„Nie sądzę, że ta zmiana przepisów pozwoli komukolwiek nagle odskoczyć rywalom poprzez większą ilość pracy". - mówił.
„Ktoś może poradzić sobie lepiej, bo coś znajdzie, jak znaleziono podwójny dyfuzor w 2009 roku".„Jeśli chodzi o Williamsa, zgadzam się, że to dla nas szansa. Chciałbym myśleć, iż może do 2017 roku będziemy powiększać budżet i nowe przepisy pozwolą nam wykonać następny krok naprzód". - dodał.
Poważne zmiany w przepisach szykowane na rok 2017 mają przede wszystkim przyśpieszyć bolidy o 5-6 sekund na okrążeniu i nadać im atrakcyjniejszego wyglądu.
Zobacz także: Polak opracowuje rewolucję techniczną w F1 na sezon 2017 »
„Wtedy mogłeś postanowić zatrudnić 30 aerodynamików więcej, wykorzystywać trochę bardziej tunel aerodynamiczny, zastosować to i tamo. Teraz nie możesz tego zrobić".
Rewolucja techniczna w 2009 roku przyniosła eksplozję formy zespołu Brawn GP, ponieważ będąc wcześniej jeszcze fabrycznym teamem Hondy, postanowił zaniechać ulepszania bolidu na sezon 2008 i od razu konstruować pełną parą następny, dzięki czemu wyprzedzał pozostałych w rozwoju nowego samochodu.Ekipa z Brackley (dzisiejszy Mercedes) w 2008 roku była outsiderem, zaś w sezonie 2009 nagle dominowała.
Symonds jednak nie przewiduje podobnej historii w 2017 roku - chyba, że któraś stajnia jako jedyna odkryje rozwiązanie pokroju "podwójnego dyfuzora" Brawn GP.
„Nie sądzę, że ta zmiana przepisów pozwoli komukolwiek nagle odskoczyć rywalom poprzez większą ilość pracy". - mówił.
„Ktoś może poradzić sobie lepiej, bo coś znajdzie, jak znaleziono podwójny dyfuzor w 2009 roku".„Jeśli chodzi o Williamsa, zgadzam się, że to dla nas szansa. Chciałbym myśleć, iż może do 2017 roku będziemy powiększać budżet i nowe przepisy pozwolą nam wykonać następny krok naprzód". - dodał.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
Podobne: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku




Podobne galerie: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter