Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
			
			
			
			 
									
					
					Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
							2015-12-28 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Bolid F1, Pat Symonds, Williams
						
						
						Planowana rewolucja techniczna w Formule 1 na sezon 2017 jest większym wyzwaniem dla zespołów od tej z 2009 roku, stwierdził dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.
Poważne zmiany w przepisach szykowane na rok 2017 mają przede wszystkim przyśpieszyć bolidy o 5-6 sekund na okrążeniu i nadać im atrakcyjniejszego wyglądu.
Zobacz także: Polak opracowuje rewolucję techniczną w F1 na sezon 2017 »Symonds tłumaczył, że teamy teraz mają trudniej stworzyć nową aerodynamikę samochodu F1 aniżeli ostatnim razem, ze względu na obowiązujące je ograniczenia i brak możliwości wspomożenia się dodatkowym personelem, czy pracowania dłużej w tunelu aero.
						„Wielu ludzi zajmujących podobne stanowiska do mojego będzie musiało podjąć w przyszłym roku dużo ciężkich decyzji, ponieważ jest inaczej niż podczas ostatniej wielkiej zmiany przepisów w 2009 roku". - wyjaśniał Brytyjczyk serwisowi Autosport.
„Wtedy mogłeś postanowić zatrudnić 30 aerodynamików więcej, wykorzystywać trochę bardziej tunel aerodynamiczny, zastosować to i tamo. Teraz nie możesz tego zrobić".
	
	
	
	
						„(...) Zatem osoby takie jak ja muszą zmierzyć się z trudnymi dylematami odnośnie tego, jak bardzo rozwijać przyszłoroczny bolid, a jak bardzo skoncentrować się na aucie na sezon 2017".
Rewolucja techniczna w 2009 roku przyniosła eksplozję formy zespołu Brawn GP, ponieważ będąc wcześniej jeszcze fabrycznym teamem Hondy, postanowił zaniechać ulepszania bolidu na sezon 2008 i od razu konstruować pełną parą następny, dzięki czemu wyprzedzał pozostałych w rozwoju nowego samochodu.Ekipa z Brackley (dzisiejszy Mercedes) w 2008 roku była outsiderem, zaś w sezonie 2009 nagle dominowała.
Symonds jednak nie przewiduje podobnej historii w 2017 roku - chyba, że któraś stajnia jako jedyna odkryje rozwiązanie pokroju "podwójnego dyfuzora" Brawn GP.
„Nie sądzę, że ta zmiana przepisów pozwoli komukolwiek nagle odskoczyć rywalom poprzez większą ilość pracy". - mówił.
„Ktoś może poradzić sobie lepiej, bo coś znajdzie, jak znaleziono podwójny dyfuzor w 2009 roku".„Jeśli chodzi o Williamsa, zgadzam się, że to dla nas szansa. Chciałbym myśleć, iż może do 2017 roku będziemy powiększać budżet i nowe przepisy pozwolą nam wykonać następny krok naprzód". - dodał.
					
Poważne zmiany w przepisach szykowane na rok 2017 mają przede wszystkim przyśpieszyć bolidy o 5-6 sekund na okrążeniu i nadać im atrakcyjniejszego wyglądu.
Zobacz także: Polak opracowuje rewolucję techniczną w F1 na sezon 2017 »
„Wtedy mogłeś postanowić zatrudnić 30 aerodynamików więcej, wykorzystywać trochę bardziej tunel aerodynamiczny, zastosować to i tamo. Teraz nie możesz tego zrobić".
Rewolucja techniczna w 2009 roku przyniosła eksplozję formy zespołu Brawn GP, ponieważ będąc wcześniej jeszcze fabrycznym teamem Hondy, postanowił zaniechać ulepszania bolidu na sezon 2008 i od razu konstruować pełną parą następny, dzięki czemu wyprzedzał pozostałych w rozwoju nowego samochodu.Ekipa z Brackley (dzisiejszy Mercedes) w 2008 roku była outsiderem, zaś w sezonie 2009 nagle dominowała.
Symonds jednak nie przewiduje podobnej historii w 2017 roku - chyba, że któraś stajnia jako jedyna odkryje rozwiązanie pokroju "podwójnego dyfuzora" Brawn GP.
„Nie sądzę, że ta zmiana przepisów pozwoli komukolwiek nagle odskoczyć rywalom poprzez większą ilość pracy". - mówił.
„Ktoś może poradzić sobie lepiej, bo coś znajdzie, jak znaleziono podwójny dyfuzor w 2009 roku".„Jeśli chodzi o Williamsa, zgadzam się, że to dla nas szansa. Chciałbym myśleć, iż może do 2017 roku będziemy powiększać budżet i nowe przepisy pozwolą nam wykonać następny krok naprzód". - dodał.
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
Podobne: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
				 Bolidy F1 nowej generacji nie będą się istotnie różnić wyglądem wg Symondsa »
Bolidy F1 nowej generacji nie będą się istotnie różnić wyglądem wg Symondsa »
					
					 Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 - postępy w aerodynamice oszałamiające »
Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 - postępy w aerodynamice oszałamiające »
					
					 Duże pakiety poprawek w F1 już staromodne »
Duże pakiety poprawek w F1 już staromodne »
					
					 Williams znalazł zasadniczą wadę w bolidzie »
Williams znalazł zasadniczą wadę w bolidzie »
					
				Podobne galerie: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 trudniejsza od tej z 2009 roku
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			









 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Skoda
Tapety Skoda  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  
 
			
 
 
			