Formuła 1 » Aktualności F1 » Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami

Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
Kimi Raikkonen zdradził, że to sterowane elektronicznie hamulce są źródłem jego problemów z bolidem Ferrari na sezon 2014 Formuły 1.Fin zmagał się z modelem F14 T przez cały wyścigowy weekend GP Australii. Blokował koła, opuszczał tor i wyraźnie odstawał tempem od zespołowego partnera Fernando Alonso.
Raikkonen celował w podium na Albert Park, ale finiszował tylko ósmy. Po dyskwalifikacji Daniela Ricciardo zajął 7. miejsce.
Jak się okazało, 34-latek nie może opanować świeżo wprowadzonej do F1 technologii elektronicznego sterowania hamulcami. Tzw. "brake-by-wire system", wcielony do bolidów tylko na tylną oś, podczas zimowych testów psuł nerwy wielu kierowcom. „Zidentyfikowaliśmy ogólne problemy, które musimy rozwiązać w Maranello, są też inne aspekty związane z ustawieniami mojego samochodu, a konkretnie sterowanymi elektronicznie hamulcami". - wyznał Kimi.
„Doprowadzenie tej technologii do właściwego funkcjonowania zdecydowanie wpłynie na bolid.
„'Brake-by-wire" ma ogromny wpływ na zachowanie wozu przy wchodzeniu w zakręty". - wyjaśnił były mistrz świata.
Jak się okazało, 34-latek nie może opanować świeżo wprowadzonej do F1 technologii elektronicznego sterowania hamulcami. Tzw. "brake-by-wire system", wcielony do bolidów tylko na tylną oś, podczas zimowych testów psuł nerwy wielu kierowcom. „Zidentyfikowaliśmy ogólne problemy, które musimy rozwiązać w Maranello, są też inne aspekty związane z ustawieniami mojego samochodu, a konkretnie sterowanymi elektronicznie hamulcami". - wyznał Kimi.
„Doprowadzenie tej technologii do właściwego funkcjonowania zdecydowanie wpłynie na bolid.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
10
Komentarze do:
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
kams 2014-03-20 12:02
Rok temu cały sezon płakał, że mu układ kierowniczy w lotusie nie pasuje. Teraz znowu ta sama gadka o hamulcach. Kończ karierę, rób miejsce młodszym;-)
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
n wyk 2014-03-20 12:18
jak jestes taki cwany to sam jezdzij a nie sie wymądżasz Masz Wąty?
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
trik 2014-03-20 12:20
no właśnie czepiasz się tylko niepotrzebnie a sam jesteś tylko 0
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
m wyklęty 2014-03-20 12:22
Kimi Raikkonen to najlepszy moim zdaniem kierowca w F1 i w przeciwieństwie do ciebie ''kams'' umie prowadzić bolid.Myślisz że to takie proste cały czas byś narzekał
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
Rai 2007 2014-03-20 14:55
Kimi to kierowca w najczystrzej postaci.Zabierzcie mu ten cały elektroniczny chłam z bolidu,a zobaczymy kto będzie najlepszy.Ktoś kto kiedykolwiek śledził jego karierę wie o czym mowa.
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
ferdek112 2014-03-20 18:57
BABY OF SRAJKRAFT @ Ta zobaczymy jak tak dalej pójdzie co będzie mówił talfonso, bo ten to dopiero picuś. Jak będzie miał po połowie sezonu dużą strate do prowadzących mercedesów to zobaczymy sobie kto jest większym płaczkiem. Bo ja też jestem kibicem Raikkonena i mów sobie co chcesz ale to świetny kierowca i w porównaniu z tym bufonem Talfonsem nie jest taki zarozumiały.

Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
haakon 2014-03-21 02:15
Kimas dotychczas jeździł na zaciskach AP Racing i tarczach Hitco, hamulcach o nieco innej charakterystyce, niż używane obecnie w F14T specjalnie pod Ferdka Brembo. Do tego nowy system brake by wire i problemy z jego modulacją dają taki a nie inny efekt.
Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
ekolog 2014-03-21 19:03
haakon@ Przynajmniej mądrze pisze

Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami
haakon 2014-03-22 09:10
Jest jeszcze jedno. Ferrari od niedawna stosuje przednie zawieszenie pull rod, z którym Kimas wcześniej nie miał do czynienia, jest ono trudniejsze do konfiguracji niż zawias typu push. Dodatkowo jak ogólnie wiadomo Kimmi nie lubi podsterowności, z którą właśnie miał sporo kłopotu w Melbourne jego asem jest bardzo precyzyjne sterowanie przepustnicą od wierzchołka zakrętu (choć ten babol w qualach?...) , co innego Ferdek, ten kontroluje zakręt od samego początku bardzo dobrze wyczuwając uślizgi przodu auta. Nie sądzę aby Nando zechciał się podzielić z Finem swoimi uwagami na temat ustawień zawieszenia... ehhhh kiedy Scuderia zdobędzie w końcu to WCC.
Podobne: Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami




Podobne galerie: Raikkonen ma problem z nowymi hamulcami



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć