Formuła 1 » Aktualności F1 » Prawo jazdy w F1 będzie wydawane od 18. roku życia

Prawo jazdy w F1 będzie wydawane od 18. roku życia
2014-12-04 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Prawo jazdy, Kierowca F1, Super Licencja
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA ustaliła wczoraj minimalny wiek dla kierowcy Formuły 1 na 18 lat. Przepis zacznie obowiązywać od sezonu 2016.
Zawodnik będzie musiał ukończyć osiemnasty rok życia, aby otrzymać Super Licencję, czyli prawo jazdy F1.
Ruch ten jest reakcją na ściąganie do Formuły 1 na przyszły rok Maxa Verstappena w rekordowo młodym wieku zaledwie 17 lat. Kontrowersje podsyca fakt, że nowy reprezentant zespołu Toro Rosso jeszcze ubiegłego roku wciąż ścigał się na gokartach. Dlatego uznano dodatkowo, że Super Licencja będzie wydawana także tylko tym kierowcom, którzy ścigali się przynajmniej dwa lata w niższych formułach.
Gdy zawodnik już spełni wymienione wyżej wymogi, będzie musiał jeszcze mieć naliczoną odpowiednią liczbę punktów za wyniki w juniorskich seriach wyścigowych oraz przejechać co najmniej 300 kilometrów testowych bolidem F1. Światowa Rada Sportów Motorowych FIA w środę w Dausze zatwierdziła także parę ważnych zmian na sezon 2015, o których było wiadomo już wcześniej. Skreślono z przepisów zasadę podwójnego punktowania ostatniego wyścigu sezonu, zrezygnowano z pomysłu zastąpienia "lotnych" restartów zawodów restartami z miejsca, czy wprowadzono tzw. wirtualny samochód bezpieczeństwa.
Ustalono dodatkowo szereg mniejszych poprawek w regulaminach F1, jak:
- zwiększenie minimalnej wagi bolidu wraz z kierowcą z 701 do 702 kilogramów,
- wprowadzenie 10-sekundowych kar dla kierowców w wyścigach, obok już obowiązujących 5-sekundowych,
- 10-sekundową karę dla kierowcy, gdy zostanie niebezpiecznie wypuszczony z pit-stopu,
- zmianę zasad karania za użycie dodatkowego silnika w sezonie spoza dozwolonej puli; gdy kierowca nie będzie mógł zostać za to cofnięty na starcie o tyle miejsc, o ile powinien, nie będzie cofany o pozostałe w następnym wyścigu, ale otrzyma karę czasową,
- zmianę procedury neutralizacji, dla zminimalizowania opóźnień zjazdu safety cara. Od przyszłego roku samochód bezpieczeństwa będzie mógł wrócić do boksów już wtedy, kiedy wszyscy zdublowani kierowcy wyprzedzą lidera wyścigu, nie dopiero gdy ustawią się na końcu stawki,
- trzymanie bolidów w alei serwisowej zamiast na polach startowych, kiedy wstrzymano zawody,
- zaostrzenie przepisów technicznych dotyczących zawieszenia, aby nie można było stosować systemu FRIC,
- ruszanie kierowcy do wyścigu z alei serwisowej, jeśli jego mechanicy wciąż przebywają na prostej startowej 15 sekund po sygnale ostrzegawczym.
Zawodnik będzie musiał ukończyć osiemnasty rok życia, aby otrzymać Super Licencję, czyli prawo jazdy F1.
Ruch ten jest reakcją na ściąganie do Formuły 1 na przyszły rok Maxa Verstappena w rekordowo młodym wieku zaledwie 17 lat. Kontrowersje podsyca fakt, że nowy reprezentant zespołu Toro Rosso jeszcze ubiegłego roku wciąż ścigał się na gokartach. Dlatego uznano dodatkowo, że Super Licencja będzie wydawana także tylko tym kierowcom, którzy ścigali się przynajmniej dwa lata w niższych formułach.
Gdy zawodnik już spełni wymienione wyżej wymogi, będzie musiał jeszcze mieć naliczoną odpowiednią liczbę punktów za wyniki w juniorskich seriach wyścigowych oraz przejechać co najmniej 300 kilometrów testowych bolidem F1. Światowa Rada Sportów Motorowych FIA w środę w Dausze zatwierdziła także parę ważnych zmian na sezon 2015, o których było wiadomo już wcześniej. Skreślono z przepisów zasadę podwójnego punktowania ostatniego wyścigu sezonu, zrezygnowano z pomysłu zastąpienia "lotnych" restartów zawodów restartami z miejsca, czy wprowadzono tzw. wirtualny samochód bezpieczeństwa.
- zwiększenie minimalnej wagi bolidu wraz z kierowcą z 701 do 702 kilogramów,
- wprowadzenie 10-sekundowych kar dla kierowców w wyścigach, obok już obowiązujących 5-sekundowych,
- 10-sekundową karę dla kierowcy, gdy zostanie niebezpiecznie wypuszczony z pit-stopu,
- zmianę zasad karania za użycie dodatkowego silnika w sezonie spoza dozwolonej puli; gdy kierowca nie będzie mógł zostać za to cofnięty na starcie o tyle miejsc, o ile powinien, nie będzie cofany o pozostałe w następnym wyścigu, ale otrzyma karę czasową,
- zmianę procedury neutralizacji, dla zminimalizowania opóźnień zjazdu safety cara. Od przyszłego roku samochód bezpieczeństwa będzie mógł wrócić do boksów już wtedy, kiedy wszyscy zdublowani kierowcy wyprzedzą lidera wyścigu, nie dopiero gdy ustawią się na końcu stawki,
- trzymanie bolidów w alei serwisowej zamiast na polach startowych, kiedy wstrzymano zawody,
- zaostrzenie przepisów technicznych dotyczących zawieszenia, aby nie można było stosować systemu FRIC,
- ruszanie kierowcy do wyścigu z alei serwisowej, jeśli jego mechanicy wciąż przebywają na prostej startowej 15 sekund po sygnale ostrzegawczym.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Prawo jazdy w F1 będzie wydawane od 18. roku życia
Podobne: Prawo jazdy w F1 będzie wydawane od 18. roku życia




Podobne galerie: Prawo jazdy w F1 będzie wydawane od 18. roku życia



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit