Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1

FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1
2015-07-11 - G. Filiks Tagi: FIA, Formuła 1, Prawo jazdy, Super Licencja
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zmieniła system punktowy, na podstawie którego od 2016 roku będzie przyznawana Super Licencja, czyli prawo jazdy w Formule 1.
Po przyjściu tego roku do F1 ledwie 17-letniego i niedoświadczonego Maxa Verstappena, FIA sześć miesięcy temu stworzyła nowe zasady kwalifikowania się do Super Licencji, niezbędnej do jazdy w królowej sportów motorowych. Kierowca chcący startować w Formule 1 będzie musiał mieć ukończone 18 lat, , posiadać ważne drogowe prawo jazdy, ścigać się jednomiejscowymi bolidami co najmniej dwa lata, przejechać minimum 300 kilometrów bolidem F1, wreszcie zebrać 40 punktów w specjalnym systemie FIA za pozycje w innych seriach wyścigowych w ciągu trzech ostatnich lat. Punktacja w owym systemie budziła zastrzeżenia i teraz Federacja poprawiła ją.
Zrównano rangą mistrzów wznawianej Formuły 2, GP2, Europejskiej Formuły 3, klasy LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) oraz IndyCar. Czempion każdej z wymienionych serii otrzyma od razu 40 oczek. Aczkolwiek biorąc pod uwagę punkty za niższe lokaty, F2 wciąż jest najważniejsza.
Tymczasem Formuła Renault 3.5 wyszła przed serię GP3, ale jest niżej notowana od wszystkich wyżej wymienionych cyklów i samo mistrzostwo w niej wciąż nie da prawa do startów w F1.
FIA poza tym dołączyła do swojego systemu punktowego serie WTCC, DTM, Indy Lights, a także Kartingowe Mistrzostwa Świata.Ponadto uzgodniono, że do Super Licencji będzie kwalifikował się mistrz elektrycznej Formuły E, choć serii tej wciąż nie ma w systemie punktowym.
Dodatkowo stworzono specjalny przywilej dla kierowców, którzy zgromadzili wystarczająco punktów do otrzymania Super Licencji, ale nie rozpoczęli startów w F1 w kolejnym roku. Zawodnicy ci zachowają prawo do Super Licencji przez trzy lata. Chodzi o to, by zespół mógł awansować na posadę kierowcy wyścigowego swojego rezerwowego/testera, który po objęciu tej roli zaprzestał jazdy w niższych seriach.
Po przyjściu tego roku do F1 ledwie 17-letniego i niedoświadczonego Maxa Verstappena, FIA sześć miesięcy temu stworzyła nowe zasady kwalifikowania się do Super Licencji, niezbędnej do jazdy w królowej sportów motorowych. Kierowca chcący startować w Formule 1 będzie musiał mieć ukończone 18 lat, , posiadać ważne drogowe prawo jazdy, ścigać się jednomiejscowymi bolidami co najmniej dwa lata, przejechać minimum 300 kilometrów bolidem F1, wreszcie zebrać 40 punktów w specjalnym systemie FIA za pozycje w innych seriach wyścigowych w ciągu trzech ostatnich lat. Punktacja w owym systemie budziła zastrzeżenia i teraz Federacja poprawiła ją.
Zrównano rangą mistrzów wznawianej Formuły 2, GP2, Europejskiej Formuły 3, klasy LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) oraz IndyCar. Czempion każdej z wymienionych serii otrzyma od razu 40 oczek. Aczkolwiek biorąc pod uwagę punkty za niższe lokaty, F2 wciąż jest najważniejsza.
FIA poza tym dołączyła do swojego systemu punktowego serie WTCC, DTM, Indy Lights, a także Kartingowe Mistrzostwa Świata.Ponadto uzgodniono, że do Super Licencji będzie kwalifikował się mistrz elektrycznej Formuły E, choć serii tej wciąż nie ma w systemie punktowym.
Dodatkowo stworzono specjalny przywilej dla kierowców, którzy zgromadzili wystarczająco punktów do otrzymania Super Licencji, ale nie rozpoczęli startów w F1 w kolejnym roku. Zawodnicy ci zachowają prawo do Super Licencji przez trzy lata. Chodzi o to, by zespół mógł awansować na posadę kierowcy wyścigowego swojego rezerwowego/testera, który po objęciu tej roli zaprzestał jazdy w niższych seriach.
Super Licencja F1 - poprawiony system naliczania punktów |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pozycja na koniec sezonu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Serie wyścigowe | Punkty | |||||||||
Formuła 2 |
40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 |
40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Europejska Formuła 3 |
40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) - kategoria LMP1 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Formuła Renault 3.5 | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - |
Super Formuła | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - |
Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - | - |
Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - | - |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - | - |
Krajowe Formuły 4 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | - | - | - |
Krajowe Formuły 3 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | - | - | - | - | - |
Formuły Renault 2.0 (EuroCup, ALPS i NEC) | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | - | - | - | - | - |
Kartingowe Mistrzostwa Świata - kategoria Seniorów |
5 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1

FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1
Borowczyk. 2015-07-11 16:03
ale patologia i żenada
FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1
ogorek987 2015-07-11 20:27
wcale nie system sam jest dobry no ale ma pare wad F3 za wysoko punktowana, po co WTCC lub indy lights i karting
FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1
xsawierr 2015-07-12 09:35
Dokładnie WTCC i mini Indy nie są tu potrzebne.W zamian koniecznie trzeba podnieść w punktacji formułę Reno 3.5
Podobne: FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1




Podobne galerie: FIA poprawiła system punktowy dla prawa jazdy w F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter