Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli przed Grand Prix Europy

Wyjątkowe wymagania stawiane przez uliczny tor w Walencji oznaczają, że Pirelli wprowadzi w Hiszpanii w ten weekend nową oponę pośrednią. Przed dwoma tygodniami sprawdzano ją podczas piątkowych treningów w Kanadzie.
Ogumienie pośrednie PZero 'białe' nie jest tak wytrzymałe jak twarda mieszanka stosowana podczas pierwszych pięciu Grand Prix sezonu, za to jest szybsza i reprezentuje poważny krok naprzód pod kątem zasięgu w porównaniu z oponą PZero 'żółtą', która w Walencji będzie ogumieniem opcjonalnym. Podczas zimowych przygotowań do pierwszego sezonu w Formule 1 Pirelli testowało w Walencji dwukrotnie, ale wyłącznie na stałym torze wyścigowym na przedmieściach miasta, a nie na ulicznej pętli o długości 5,419 kilometra, która zadebiutowała w kalendarzu w 2008 roku. Tor przebiega w okolicy ultranowoczesnego Centrum Sztuki i Nauki, zaprojektowanego przez lokalnego architekta Santiago Calatravę. Walencja to trzeci uliczny tor w tym sezonie, po Monako i Kanadzie, gdzie wyniki wyścigu rozstrzygnęły się dopiero na ostatnich okrążeniach. Tor w Walencji ma niewiele wspólnego z innymi obiektami ulicznymi. Składa się z różnorodnych zakrętów i względnie długich fragmentów przejeżdżanych pełnym gazem. Nawierzchnia jest gładka.
Konfiguracja w stylu 'start-stop' i częste zmiany kierunku jazdy bardzo obciążają ogumienie podczas przyspieszania i hamowania. W zakrętach daje znać o sobie niewielka przyczepność poprzeczna, wywołana dość śliską nawierzchnią. Tor jest używany tylko raz w roku i to oznacza, że poziom przyczepności znacznie rośnie w trakcie weekendu wyścigowego, w miarę odkładania coraz większej warstwy gumy na nawierzchni.DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI
Paul Hembery: "W tym roku byliśmy już świadkami kilku fantastycznych wyścigów ulicznych. Ostatnia Grand Prix w Kanadzie była jednym z najlepszych momentów w sezonie i mamy nadzieję, że w Walencji ten trend zostanie podtrzymany - choć tor jest znany z tego, że bardzo trudno się tu wyprzedza. Zanosi się na wysokie zużycie ogumienia, ze względu na układ pętli, naturę nawierzchni i warunki pogodowe, które powinny być bardzo ciepłe. Z tych powodów wybraliśmy opony pośredni i miękkie, które powinny zapewnić zespołom dobrą wytrzymałość, wiele różnych możliwości strategicznych i około jednosekundową różnicę pomiędzy dwiema mieszankami. Ogumienie PZero 'białe' zostało nieco zmodyfikowane w porównaniu z pierwotną specyfikacją, aby zwiększyć wytrzymałość - podobnie jak w przypadku zmian w twardych oponach Pzero 'srebrnych' w Hiszpanii. Tę mieszankę zespoły testowały podczas piątkowych treningów w Kanadzie i dzięki temu zgromadziliśmy bardzo dużo przydatnych danych".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI
Vitantonio Liuzzi (Hispania Racing Team): "Walencja to bardzo długi i techniczny tor, na którym musisz mieć dobry balans, aby spisać się jak najlepiej. Z punktu widzenia kierowcy najtrudniejsze jest hamowanie, skręcanie i odnalezienie sposobu na wyprzedzanie. Dla opon będzie to naprawdę ciężki wyścig - zwłaszcza dla tylnych, które przy niskich prędkościach muszą znosić duże obciążenia związane z trakcją. Trudno będzie ich nie przegrzać, biorąc pod uwagę naturę nawierzchni w połączeniu z temperaturą toru. Nie mogę się doczekać tej Grand Prix, bo to kolejne domowe zawody i kolejny wymagający wyścig. Jeśli chodzi o ogumienie, Walencja będzie dużym wyzwaniem ze względu na wytrzymałość, chociaż jak dotąd opony spisywały się dobrze w różnych warunkach".
Ogumienie pośrednie PZero 'białe' nie jest tak wytrzymałe jak twarda mieszanka stosowana podczas pierwszych pięciu Grand Prix sezonu, za to jest szybsza i reprezentuje poważny krok naprzód pod kątem zasięgu w porównaniu z oponą PZero 'żółtą', która w Walencji będzie ogumieniem opcjonalnym. Podczas zimowych przygotowań do pierwszego sezonu w Formule 1 Pirelli testowało w Walencji dwukrotnie, ale wyłącznie na stałym torze wyścigowym na przedmieściach miasta, a nie na ulicznej pętli o długości 5,419 kilometra, która zadebiutowała w kalendarzu w 2008 roku. Tor przebiega w okolicy ultranowoczesnego Centrum Sztuki i Nauki, zaprojektowanego przez lokalnego architekta Santiago Calatravę. Walencja to trzeci uliczny tor w tym sezonie, po Monako i Kanadzie, gdzie wyniki wyścigu rozstrzygnęły się dopiero na ostatnich okrążeniach. Tor w Walencji ma niewiele wspólnego z innymi obiektami ulicznymi. Składa się z różnorodnych zakrętów i względnie długich fragmentów przejeżdżanych pełnym gazem. Nawierzchnia jest gładka.
Paul Hembery: "W tym roku byliśmy już świadkami kilku fantastycznych wyścigów ulicznych. Ostatnia Grand Prix w Kanadzie była jednym z najlepszych momentów w sezonie i mamy nadzieję, że w Walencji ten trend zostanie podtrzymany - choć tor jest znany z tego, że bardzo trudno się tu wyprzedza. Zanosi się na wysokie zużycie ogumienia, ze względu na układ pętli, naturę nawierzchni i warunki pogodowe, które powinny być bardzo ciepłe. Z tych powodów wybraliśmy opony pośredni i miękkie, które powinny zapewnić zespołom dobrą wytrzymałość, wiele różnych możliwości strategicznych i około jednosekundową różnicę pomiędzy dwiema mieszankami. Ogumienie PZero 'białe' zostało nieco zmodyfikowane w porównaniu z pierwotną specyfikacją, aby zwiększyć wytrzymałość - podobnie jak w przypadku zmian w twardych oponach Pzero 'srebrnych' w Hiszpanii. Tę mieszankę zespoły testowały podczas piątkowych treningów w Kanadzie i dzięki temu zgromadziliśmy bardzo dużo przydatnych danych".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI
Vitantonio Liuzzi (Hispania Racing Team): "Walencja to bardzo długi i techniczny tor, na którym musisz mieć dobry balans, aby spisać się jak najlepiej. Z punktu widzenia kierowcy najtrudniejsze jest hamowanie, skręcanie i odnalezienie sposobu na wyprzedzanie. Dla opon będzie to naprawdę ciężki wyścig - zwłaszcza dla tylnych, które przy niskich prędkościach muszą znosić duże obciążenia związane z trakcją. Trudno będzie ich nie przegrzać, biorąc pod uwagę naturę nawierzchni w połączeniu z temperaturą toru. Nie mogę się doczekać tej Grand Prix, bo to kolejne domowe zawody i kolejny wymagający wyścig. Jeśli chodzi o ogumienie, Walencja będzie dużym wyzwaniem ze względu na wytrzymałość, chociaż jak dotąd opony spisywały się dobrze w różnych warunkach".
źródło: Informacja prasowa Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli przed Grand Prix Europy
Podobne: Pirelli przed Grand Prix Europy




Podobne galerie: Pirelli przed Grand Prix Europy
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć