Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pirelli przed Grand Prix Europy
Pirelli

Pirelli przed Grand Prix Europy

2011-06-21 - P. Pokwicki     Tagi: Pirelli, Walencja
Wyjątkowe wymagania stawiane przez uliczny tor w Walencji oznaczają, że Pirelli wprowadzi w Hiszpanii w ten weekend nową oponę pośrednią. Przed dwoma tygodniami sprawdzano ją podczas piątkowych treningów w Kanadzie.

Ogumienie pośrednie PZero 'białe' nie jest tak wytrzymałe jak twarda mieszanka stosowana podczas pierwszych pięciu Grand Prix sezonu, za to jest szybsza i reprezentuje poważny krok naprzód pod kątem zasięgu w porównaniu z oponą PZero 'żółtą', która w Walencji będzie ogumieniem opcjonalnym. Podczas zimowych przygotowań do pierwszego sezonu w Formule 1 Pirelli testowało w Walencji dwukrotnie, ale wyłącznie na stałym torze wyścigowym na przedmieściach miasta, a nie na ulicznej pętli o długości 5,419 kilometra, która zadebiutowała w kalendarzu w 2008 roku. Tor przebiega w okolicy ultranowoczesnego Centrum Sztuki i Nauki, zaprojektowanego przez lokalnego architekta Santiago Calatravę. Walencja to trzeci uliczny tor w tym sezonie, po Monako i Kanadzie, gdzie wyniki wyścigu rozstrzygnęły się dopiero na ostatnich okrążeniach. Tor w Walencji ma niewiele wspólnego z innymi obiektami ulicznymi. Składa się z różnorodnych zakrętów i względnie długich fragmentów przejeżdżanych pełnym gazem. Nawierzchnia jest gładka.
Konfiguracja w stylu 'start-stop' i częste zmiany kierunku jazdy bardzo obciążają ogumienie podczas przyspieszania i hamowania. W zakrętach daje znać o sobie niewielka przyczepność poprzeczna, wywołana dość śliską nawierzchnią. Tor jest używany tylko raz w roku i to oznacza, że poziom przyczepności znacznie rośnie w trakcie weekendu wyścigowego, w miarę odkładania coraz większej warstwy gumy na nawierzchni.DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI

Paul Hembery: "W tym roku byliśmy już świadkami kilku fantastycznych wyścigów ulicznych. Ostatnia Grand Prix w Kanadzie była jednym z najlepszych momentów w sezonie i mamy nadzieję, że w Walencji ten trend zostanie podtrzymany - choć tor jest znany z tego, że bardzo trudno się tu wyprzedza. Zanosi się na wysokie zużycie ogumienia, ze względu na układ pętli, naturę nawierzchni i warunki pogodowe, które powinny być bardzo ciepłe. Z tych powodów wybraliśmy opony pośredni i miękkie, które powinny zapewnić zespołom dobrą wytrzymałość, wiele różnych możliwości strategicznych i około jednosekundową różnicę pomiędzy dwiema mieszankami. Ogumienie PZero 'białe' zostało nieco zmodyfikowane w porównaniu z pierwotną specyfikacją, aby zwiększyć wytrzymałość - podobnie jak w przypadku zmian w twardych oponach Pzero 'srebrnych' w Hiszpanii. Tę mieszankę zespoły testowały podczas piątkowych treningów w Kanadzie i dzięki temu zgromadziliśmy bardzo dużo przydatnych danych".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI

Vitantonio Liuzzi (Hispania Racing Team): "Walencja to bardzo długi i techniczny tor, na którym musisz mieć dobry balans, aby spisać się jak najlepiej. Z punktu widzenia kierowcy najtrudniejsze jest hamowanie, skręcanie i odnalezienie sposobu na wyprzedzanie. Dla opon będzie to naprawdę ciężki wyścig - zwłaszcza dla tylnych, które przy niskich prędkościach muszą znosić duże obciążenia związane z trakcją. Trudno będzie ich nie przegrzać, biorąc pod uwagę naturę nawierzchni w połączeniu z temperaturą toru. Nie mogę się doczekać tej Grand Prix, bo to kolejne domowe zawody i kolejny wymagający wyścig. Jeśli chodzi o ogumienie, Walencja będzie dużym wyzwaniem ze względu na wytrzymałość, chociaż jak dotąd opony spisywały się dobrze w różnych warunkach".



źródło: Informacja prasowa Pirelli

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Pirelli przed Grand Prix Europy