Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa

Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa

2017-08-10 - .      Tagi: Aureola, Osłona, Bolid F1, Mercedes, Christian Horner, Formuła 1
Szef Red Bulla - Christian Horner obwinia Mercedesa za perspektywę wyposażania bolidów Formuły 1 od sezonu 2018 w osłonę na kokpit typu "Aureola" (z ang. "Halo").

Niedawno zdecydowano o wdrożeniu "Aureoli" w przyszłym roku, mimo katastrofalnego wyglądu wynalazku i sprzeciwu wobec niego niemal wszystkich zespołów.
Osłona na kokpit w F1 winą MercedesaOsłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Decyzję podjęła Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), ale według Hornera nie miała wyjścia, a rzeczywistym sprawcą wszystkiego jest Mercedes, czyli pomysłodawca osłony.

„Mercedes jako pierwszy team przedstawił koncepcję osłony na kokpit". - mówi Brytyjczyk w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport. „To postawiło FIA w trudnej sytuacji". „Jeżeli dojdzie do wypadku, a bolid nie będzie miał Aureoli - która w danym zdarzeniu mogłaby uratować życie - wówczas pod względem prawnym będzie ciężko wytłumaczyć, dlaczego zabezpieczenie nie zostało użyte, choć istniało".

„Dlatego opracowaliśmy osłonę Aeroscreen, aby rozwiązać problem z estetyką. Następnym etapem była osłona typu Tarcza, lecz nie było wystarczająco czasu na rozwój tego systemu".
„Teraz FIA jest w kącie. Ma tylko Aureolę i nic więcej".„Jako purysta i były kierowca wyścigowy chcę, aby jednomiejscowy bolid miał otwarty kokpit. W momencie wsiadania do samochodu zawodnik akceptuje ryzyko. Obawiam się, że teraz wszystkie pojazdy wyścigowe z otwartym kokpitem, aż do gokartów, będą musiały mieć tę osłonę".
- kontynuuje.

„Gdzie jest granica? Uważam, że w pewnym momencie trzeba akceptować określone ryzyko. Motocykle MotoGP też nie ścigają się z dachem i bocznymi kółkami, choć byłoby z nimi bezpieczniej. Dojdzie do tego, że kierowca w ogóle nie będzie siedział w bolidzie. Samochody będą autonomiczne. Musimy zdecydować: jak duże ryzyko jest do przyjęcia".

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Infiniti QX80 - szczegółowa prezentacja SUVa


źródło: Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa

Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
RaulDK 2017-08-10 20:31
merc powinien zostać usunięty z formuły1
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
panafinea 2017-08-10 21:34
@RaulDK: tak, jak ty z tego Forum, ciągnięty za ucho. Jak masz coś powiedzieć z SENSEM, to najpierw; lej sobie po pół, albo lepiej po ćwierć. Nie chce dotrzeć do ciebie, kto wymyślił szybkę na kokpit, którą ośmieszył po jej teście VET ? Że ponoć widział przez nią, jak w krzywym lustrze ? To PUSZKI wymyśliły szybkę, która nie ma prawa się sprawdzić. Bo samochody F1 to nie samoloty myśliwskie, które poruszają się w zgoła innych warunkach i z wielokrotnie większymi prędkościami. Startują i lądują przy zerowej widoczności, dzięki przyrządom pokładowym. Tutaj zapapranie szybki szczątkami gumy, owadami, NIE DA SIĘ USUNĄĆ, a wycieraczka nie wchodzi w grę. Puszki zostały ośmieszone przez kierowcę Ferrari i frustrację swoją skierowały w stronę Mercedesa, który skonstruował "poroże". SF preferuje "poroże", bo to dodatkowa spora masa, która, jak myślą, będzie działać na niekorzyść Mercedesa, bo jak wróbelki ćwierkały, Merc ma problemy z min. masą auta, w związku z największą długością płyty podłogowej spośród wszystkich aut. To jest wojenka między SF a Mercedesem, a puchy zostały w niej zlekceważone.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
@RaulDK 2017-08-10 22:05
Może nie do końca zgadzam się z takim radykalizmem ale masz częściowo rację.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Fan Wyborga 2017-08-11 04:28
@panafinea Ale głupoty piszesz. Aureola to wynalazek Mercedesa, który wymyślił ten pałąk bezpieczeństwa i przedstawił jako rozwiązanie problemu ochrony głowy kierowcy, nad którym myślała FIA, RBR widząc to ustrojstwo postanowiło skonstruować coś lepszego, a zarazem coś co będzie można też wykorzystać do ulepszenia aerodynamiki. Tak powstała Aeroscreen, która jednak nie chroniła głowy kierowcy przed uderzeniem np. kołem w 100%, a do tego był problem z utrzymaniem jej w czystości. Następnie FIA testowała swoje rozwiązanie czyli osłona typu tarcza, którą Vettel skrytykował, ponieważ widział przez nią podwójnie. Tak, że prawdą jest wina Mercedesa w tej kwestii, bo to on wyskoczył jak filip z konopi z tą Aureolą i przez to wymusił szybkie wdrożenie osłony.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
xsawierr 2017-08-11 15:00
I dobrze,że to wprowadzą , a RBR niech się zamknie
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Komen 2017-08-15 22:19
@Fan Wyborga i @panafinea w gwoli wyjaśnienia, zaprezentowane zostały 3 niezalezne od siebie typy oslon: Mercedes stworzył HALO, Red Bull stworzył AEROSCREEN, a Ferrari stworzyło SHIELD. FIA niczego nie wymysliła, nie zaprojektowala i nie stworzyła, a jedynie podjela ostateczna decyzje co do tego, na ktory projekt wybrac ;-)
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Komen 2017-08-15 22:24
I jeszcze jedno, do ostatecznej wersji HALO jeszcze daleko i sporo moze ulec zmianie. Jej 3 wersja juz wyglada inaczej https://www.youtube.com/watch?v=ARIvCGzsXx8