Formuła 1 » Aktualności F1 » Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa

Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Szef Red Bulla - Christian Horner obwinia Mercedesa za perspektywę wyposażania bolidów Formuły 1 od sezonu 2018 w osłonę na kokpit typu "Aureola" (z ang. "Halo").
Niedawno zdecydowano o wdrożeniu "Aureoli" w przyszłym roku, mimo katastrofalnego wyglądu wynalazku i sprzeciwu wobec niego niemal wszystkich zespołów.
Zobacz także: "Aureola" zniszczy lepszy obraz Formuły 1 wg Laudy »Decyzję podjęła Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), ale według Hornera nie miała wyjścia, a rzeczywistym sprawcą wszystkiego jest Mercedes, czyli pomysłodawca osłony.
„Mercedes jako pierwszy team przedstawił koncepcję osłony na kokpit". - mówi Brytyjczyk w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport. „To postawiło FIA w trudnej sytuacji". „Jeżeli dojdzie do wypadku, a bolid nie będzie miał Aureoli - która w danym zdarzeniu mogłaby uratować życie - wówczas pod względem prawnym będzie ciężko wytłumaczyć, dlaczego zabezpieczenie nie zostało użyte, choć istniało".
„Dlatego opracowaliśmy osłonę Aeroscreen, aby rozwiązać problem z estetyką. Następnym etapem była osłona typu Tarcza, lecz nie było wystarczająco czasu na rozwój tego systemu".
„Teraz FIA jest w kącie. Ma tylko Aureolę i nic więcej".
Zobacz także: FIA zapowiada lepszy wygląd "Aureoli" w F1 dzięki owiewkom »„Jako purysta i były kierowca wyścigowy chcę, aby jednomiejscowy bolid miał otwarty kokpit. W momencie wsiadania do samochodu zawodnik akceptuje ryzyko. Obawiam się, że teraz wszystkie pojazdy wyścigowe z otwartym kokpitem, aż do gokartów, będą musiały mieć tę osłonę". - kontynuuje.
„Gdzie jest granica? Uważam, że w pewnym momencie trzeba akceptować określone ryzyko. Motocykle MotoGP też nie ścigają się z dachem i bocznymi kółkami, choć byłoby z nimi bezpieczniej. Dojdzie do tego, że kierowca w ogóle nie będzie siedział w bolidzie. Samochody będą autonomiczne. Musimy zdecydować: jak duże ryzyko jest do przyjęcia".
Niedawno zdecydowano o wdrożeniu "Aureoli" w przyszłym roku, mimo katastrofalnego wyglądu wynalazku i sprzeciwu wobec niego niemal wszystkich zespołów.
Zobacz także: "Aureola" zniszczy lepszy obraz Formuły 1 wg Laudy »
„Mercedes jako pierwszy team przedstawił koncepcję osłony na kokpit". - mówi Brytyjczyk w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport. „To postawiło FIA w trudnej sytuacji". „Jeżeli dojdzie do wypadku, a bolid nie będzie miał Aureoli - która w danym zdarzeniu mogłaby uratować życie - wówczas pod względem prawnym będzie ciężko wytłumaczyć, dlaczego zabezpieczenie nie zostało użyte, choć istniało".
„Dlatego opracowaliśmy osłonę Aeroscreen, aby rozwiązać problem z estetyką. Następnym etapem była osłona typu Tarcza, lecz nie było wystarczająco czasu na rozwój tego systemu".
Zobacz także: FIA zapowiada lepszy wygląd "Aureoli" w F1 dzięki owiewkom »
„Gdzie jest granica? Uważam, że w pewnym momencie trzeba akceptować określone ryzyko. Motocykle MotoGP też nie ścigają się z dachem i bocznymi kółkami, choć byłoby z nimi bezpieczniej. Dojdzie do tego, że kierowca w ogóle nie będzie siedział w bolidzie. Samochody będą autonomiczne. Musimy zdecydować: jak duże ryzyko jest do przyjęcia".
źródło: Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
RaulDK 2017-08-10 20:31
merc powinien zostać usunięty z formuły1
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
panafinea 2017-08-10 21:34
@RaulDK: tak, jak ty z tego Forum, ciągnięty za ucho. Jak masz coś powiedzieć z SENSEM, to najpierw; lej sobie po pół, albo lepiej po ćwierć. Nie chce dotrzeć do ciebie, kto wymyślił szybkę na kokpit, którą ośmieszył po jej teście VET ? Że ponoć widział przez nią, jak w krzywym lustrze ? To PUSZKI wymyśliły szybkę, która nie ma prawa się sprawdzić. Bo samochody F1 to nie samoloty myśliwskie, które poruszają się w zgoła innych warunkach i z wielokrotnie większymi prędkościami. Startują i lądują przy zerowej widoczności, dzięki przyrządom pokładowym. Tutaj zapapranie szybki szczątkami gumy, owadami, NIE DA SIĘ USUNĄĆ, a wycieraczka nie wchodzi w grę. Puszki zostały ośmieszone przez kierowcę Ferrari i frustrację swoją skierowały w stronę Mercedesa, który skonstruował "poroże". SF preferuje "poroże", bo to dodatkowa spora masa, która, jak myślą, będzie działać na niekorzyść Mercedesa, bo jak wróbelki ćwierkały, Merc ma problemy z min. masą auta, w związku z największą długością płyty podłogowej spośród wszystkich aut. To jest wojenka między SF a Mercedesem, a puchy zostały w niej zlekceważone.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
@RaulDK 2017-08-10 22:05
Może nie do końca zgadzam się z takim radykalizmem ale masz częściowo rację.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Fan Wyborga 2017-08-11 04:28
@panafinea Ale głupoty piszesz. Aureola to wynalazek Mercedesa, który wymyślił ten pałąk bezpieczeństwa i przedstawił jako rozwiązanie problemu ochrony głowy kierowcy, nad którym myślała FIA, RBR widząc to ustrojstwo postanowiło skonstruować coś lepszego, a zarazem coś co będzie można też wykorzystać do ulepszenia aerodynamiki. Tak powstała Aeroscreen, która jednak nie chroniła głowy kierowcy przed uderzeniem np. kołem w 100%, a do tego był problem z utrzymaniem jej w czystości. Następnie FIA testowała swoje rozwiązanie czyli osłona typu tarcza, którą Vettel skrytykował, ponieważ widział przez nią podwójnie. Tak, że prawdą jest wina Mercedesa w tej kwestii, bo to on wyskoczył jak filip z konopi z tą Aureolą i przez to wymusił szybkie wdrożenie osłony.
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
xsawierr 2017-08-11 15:00
I dobrze,że to wprowadzą , a RBR niech się zamknie
Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Komen 2017-08-15 22:19
@Fan Wyborga i @panafinea w gwoli wyjaśnienia, zaprezentowane zostały 3 niezalezne od siebie typy oslon: Mercedes stworzył HALO, Red Bull stworzył AEROSCREEN, a Ferrari stworzyło SHIELD. FIA niczego nie wymysliła, nie zaprojektowala i nie stworzyła, a jedynie podjela ostateczna decyzje co do tego, na ktory projekt wybrac ;-)
Podobne: Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa




Podobne galerie: Osłona na kokpit w F1 winą Mercedesa
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter