Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Osłona na kokpit bolidu F1 wytrzyma ciężar piętrowego autobusu
			
			
			
			 
									
					
					Osłona na kokpit bolidu F1 wytrzyma ciężar piętrowego autobusu
						Wprowadzana do Formuły 1 na sezon 2018 osłona na kokpit bolidu będzie w stanie wytrzymać obciążenie równe masie piętrowego autobusu z Londynu, poinformował dyrektor techniczny Mercedesa - James Allison. "Aureola" (z ang. "Halo") przysporzyła sporo pracy zespołom. Aby mogła utrzymać wspomniany ciężar nad głową kierowcy, teamy muszą wzmocnić konstrukcje swoich samochodów.
						Jednocześnie "odchudzają" je starając się odrobić wagę wynalazku, wynoszącą 14-15 kilogramów. Ze względu na wdrażanie osłony podniesiono minimalną wagę bolidu wraz z kierowcą, ale tylko o 6 kg.
Nowe zabezpieczenie oznacza dodatkowo więcej siedzenia nad aerodynamiką.
Allison opowiedział o tym wszystkim - i nie tylko - w materiale wideo Mercedesa prezentującym osłonę.
„Podjęcie dopiero w lipcu ostatecznej decyzji o używaniu Aureoli w 2018 roku oznaczało, że czekała nas ogromna ilość pracy - nie tylko Mercedesa, ale całą Formułę 1". - mówi Brytyjczyk. „(...) Zaadoptowanie osłony było znaczącym wyzwaniem. To nie jest lekki wynalazek, to sporo kilogramów tytanu, które trzeba założyć na bolid. Dlatego musieliśmy dokonać zmian, by samochód dalej nie ważył więcej, niż wymagają przepisy".
„Osłona nie jest też lekka, bo wytrzymuje naprawdę, naprawdę duże obciążenia. Musieliśmy wzmocnić nadwozie, żeby na Aureoli można było umieścić ciężar mniej więcej piętrowego autobusu londyńskiego".
	
	
	
	
						„Trzeba było upewnić się, że osłona będzie wystarczająco mocna, by wytrzymywać w sytuacjach, w których ma chronić głowę zawodnika".
„(...) Osłona stanowi też poważne wyzwanie na polu aerodynamiki. Podstawowa Aureola to standardowa część, identyczna dla wszystkich zespołów. Goła okrągła rura jest dość niekorzystna aerodynamicznie, dlatego wszyscy mamy pozwolenie na zmodyfikowanie jej i zindywidualizowanie. Możemy umieścić na rurze aerodynamiczne owiewki, co daje nam określone możliwości złagodzenia wpływu osłony na aerodynamikę pojazdu".„Dążymy do tego, aby ślad aerodynamiczny pozostawiany przez osłonę nie zakłócał płynnej pracy i osiągów silnika. (...) Poza tym robimy tak, aby nie szkodził funkcjonowaniu tylnego skrzydła".
„Aureola to najnowsza pozycja na długiej liście innowacji służących ochronie głowy kierowcy w bolidzie. Oczywiście mamy kaski, ale też system HANS, zagłówek, boczne ściany kokpitu. Wszystkie te rzeczy zostały opracowane z myślą o bezpieczeństwie kierowcy w pojeździe. Lecz Aureola jest pierwszą generacją urządzenia ochronnego, które wznosi się ponad głowę i ją otacza".„To pierwsza wersja takiego zabezpieczenia, ale nie ostatnia. W Formule 1 nic nie pozostaje długo takie samo. Wszyscy będziemy starać się ulepszać ten projekt, aby dawał jeszcze większe bezpieczeństwo, lecz również wyglądał estetyczniej (...)".
					
Nowe zabezpieczenie oznacza dodatkowo więcej siedzenia nad aerodynamiką.
Allison opowiedział o tym wszystkim - i nie tylko - w materiale wideo Mercedesa prezentującym osłonę.
„Podjęcie dopiero w lipcu ostatecznej decyzji o używaniu Aureoli w 2018 roku oznaczało, że czekała nas ogromna ilość pracy - nie tylko Mercedesa, ale całą Formułę 1". - mówi Brytyjczyk. „(...) Zaadoptowanie osłony było znaczącym wyzwaniem. To nie jest lekki wynalazek, to sporo kilogramów tytanu, które trzeba założyć na bolid. Dlatego musieliśmy dokonać zmian, by samochód dalej nie ważył więcej, niż wymagają przepisy".
„Osłona nie jest też lekka, bo wytrzymuje naprawdę, naprawdę duże obciążenia. Musieliśmy wzmocnić nadwozie, żeby na Aureoli można było umieścić ciężar mniej więcej piętrowego autobusu londyńskiego".
„(...) Osłona stanowi też poważne wyzwanie na polu aerodynamiki. Podstawowa Aureola to standardowa część, identyczna dla wszystkich zespołów. Goła okrągła rura jest dość niekorzystna aerodynamicznie, dlatego wszyscy mamy pozwolenie na zmodyfikowanie jej i zindywidualizowanie. Możemy umieścić na rurze aerodynamiczne owiewki, co daje nam określone możliwości złagodzenia wpływu osłony na aerodynamikę pojazdu".„Dążymy do tego, aby ślad aerodynamiczny pozostawiany przez osłonę nie zakłócał płynnej pracy i osiągów silnika. (...) Poza tym robimy tak, aby nie szkodził funkcjonowaniu tylnego skrzydła".
„Aureola to najnowsza pozycja na długiej liście innowacji służących ochronie głowy kierowcy w bolidzie. Oczywiście mamy kaski, ale też system HANS, zagłówek, boczne ściany kokpitu. Wszystkie te rzeczy zostały opracowane z myślą o bezpieczeństwie kierowcy w pojeździe. Lecz Aureola jest pierwszą generacją urządzenia ochronnego, które wznosi się ponad głowę i ją otacza".„To pierwsza wersja takiego zabezpieczenia, ale nie ostatnia. W Formule 1 nic nie pozostaje długo takie samo. Wszyscy będziemy starać się ulepszać ten projekt, aby dawał jeszcze większe bezpieczeństwo, lecz również wyglądał estetyczniej (...)".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Osłona na kokpit bolidu F1 wytrzyma ciężar piętrowego autobusu
Podobne: Osłona na kokpit bolidu F1 wytrzyma ciężar piętrowego autobusu
				 Przejażdżka bolidem F1 z osłoną na kokpit - onboard »
Przejażdżka bolidem F1 z osłoną na kokpit - onboard »
					
					 Bolidy F1 mogą mieć lusterka wsteczne przymocowane do osłony na kokpit »
Bolidy F1 mogą mieć lusterka wsteczne przymocowane do osłony na kokpit »
					
					 Osłona na kokpit utrudnia kierowcy rozpoznawanie warunków na torze »
Osłona na kokpit utrudnia kierowcy rozpoznawanie warunków na torze »
					
					 Alonso: Nie powinno być żadnej debaty nad osłoną na kokpit w F1 »
Alonso: Nie powinno być żadnej debaty nad osłoną na kokpit w F1 »
					
				Podobne galerie: Osłona na kokpit bolidu F1 wytrzyma ciężar piętrowego autobusu
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć



 James Allison
James Allison





 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Tesla
Tapety Tesla  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Porsche Supercup: Hungaroring
Porsche Supercup: Hungaroring  Honda CR-Z AMS - prawie sportowo
Honda CR-Z AMS - prawie sportowo  
 
			
 
 
			