Formuła 1 » Aktualności F1 » Obu Mercedesom przegrzały się hamulce
Obu Mercedesom przegrzały się hamulce
2015-04-20 - G. Filiks Tagi: Hamilton, Rosberg, Bahrajn, Mercedes, Hamulce, Toto Wolff, Brake by wire
Mercedes potwierdził, że obaj jego kierowcy - i Nico Rosberg, i Lewis Hamilton - mieli awarię hamulców na koniec wczorajszego wyścigu Formuły 1 o GP Bahrajnu, gdy atakował ich Kimi Raikkonen z Ferrari.
Raikkonen dysponując przewagą miękkich opon, dogonił i wyprzedził drugiego Rosberga na przedostatnim okrążeniu, korzystając na tym, że Niemiec nie wyhamował do pierwszego zakrętu toru Sakhir. Chwilę później problem z hamulcami zgłosił lider Hamilton. Brytyjczyk zwolnił, ale miał wystarczającą przewagę, by dowieźć wygraną do mety.
Christian 'Toto' Wolff dowodzący Mercedesem wyjaśnił, że w samochodach jego teamu zagrzały się hamulce, co dezaktywowało system ich elektronicznej kontroli (z ang. brake by wire). „Brake by wire wysiadło w obu bolidach na tym samym zakręcie". - mówił Austriak.
„Przy mocnym hamowaniu temperatury poszły do nieba i wtedy brake by wire przełącza się w konwencjonalny tryb, przez co kierowca zostaje bez narzędzi do bronienia się.
„W aucie Nico awaria nie była dla nas niespodzianką, ale w samochodzie Lewisa już tak.
„Musiało to mieć związek z faktem, że delikatnie przycisnął widząc nadjeżdżającego Kimiego, akurat gdy przebijał się przez dublowanych kierowcow.
„Lewisowi zepsuły się hamulce na długiej prostej przed finałowym kółkiem, więc musiał pokonać jeszcze całe okrążenie bez asysty brake by wire".Hamilton przekonywał jednak, że sytuacja nie była aż tak dramatyczna.
„Hamulce zrobiły się chyba nieco gorące, gdy jechałem za paroma dublowanymi zawodnikami. Wtedy się nie chłodzą, ale to nie był naprawdę problem". - stwierdził.
Raikkonen dysponując przewagą miękkich opon, dogonił i wyprzedził drugiego Rosberga na przedostatnim okrążeniu, korzystając na tym, że Niemiec nie wyhamował do pierwszego zakrętu toru Sakhir. Chwilę później problem z hamulcami zgłosił lider Hamilton. Brytyjczyk zwolnił, ale miał wystarczającą przewagę, by dowieźć wygraną do mety.
Christian 'Toto' Wolff dowodzący Mercedesem wyjaśnił, że w samochodach jego teamu zagrzały się hamulce, co dezaktywowało system ich elektronicznej kontroli (z ang. brake by wire). „Brake by wire wysiadło w obu bolidach na tym samym zakręcie". - mówił Austriak.
„Przy mocnym hamowaniu temperatury poszły do nieba i wtedy brake by wire przełącza się w konwencjonalny tryb, przez co kierowca zostaje bez narzędzi do bronienia się.
„W aucie Nico awaria nie była dla nas niespodzianką, ale w samochodzie Lewisa już tak.
„Lewisowi zepsuły się hamulce na długiej prostej przed finałowym kółkiem, więc musiał pokonać jeszcze całe okrążenie bez asysty brake by wire".Hamilton przekonywał jednak, że sytuacja nie była aż tak dramatyczna.
„Hamulce zrobiły się chyba nieco gorące, gdy jechałem za paroma dublowanymi zawodnikami. Wtedy się nie chłodzą, ale to nie był naprawdę problem". - stwierdził.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Obu Mercedesom przegrzały się hamulce
Podobne: Obu Mercedesom przegrzały się hamulce
Mercedes: Uszkodzenia bolidu spowalniały Hamiltona prawie o sekundę na okrążeniu »
Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
Mercedes zobaczył w Rosbergu wielkiego mistrza podczas GP Abu Zabi »
Hamilton nie ma sobie nic do zarzucenia po umyślnym spowalnianiu Rosberga »
Podobne galerie: Obu Mercedesom przegrzały się hamulce
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć