Formuła 1 » Aktualności F1 » Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
2016-02-19 - G. Filiks Tagi: Matteo Binotto, Formuła 1, James Allison, Bolid F1, Simone Resta, Ferrari
Technicy Ferrari określili zaprezentowany dzisiaj bolid zespołu na nowy sezon Formuły 1 jako "ambitny", "innowacyjny" i "odważny".
Tegoroczny samochód dla Sebastiana Vettela oraz Kimiego Raikkonena ma położyć kres dominacji Mercedesa w najpopularniejszej serii wyścigowej świata.
Model SF16-H (SF oznacza Scuderię Ferrari, numer 16 - sezon 2016, a litera H hybrydowy napęd) przyciąga wzrok przede wszystkim innym malowaniem od poprzednika, ale jest więcej dużych nowości widocznych gołym okiem. Samochód ma krótki nos z wypustką zamiast długiego, przednie zawieszenie pchane (push-rod) zamiast ciągniętego (pull-rod), czy węższy tył dzięki przebudowie silnika. Główny projektant zespołu Simone Resta, dyrektor działu silnikowego Matteo Binotto, wreszcie dyrektor techniczny James Allison objaśnili zmiany zawarte w aucie.
„Projekt bolidu zaczął powstawać rok temu i obraliśmy bardzo, bardzo ambitny kierunek". - mówi Resta. „Spróbowaliśmy poprawić wszystkie elementy". „Nos jest umieszczony wyżej, co zapewnia inny przepływ powietrza w porównaniu do ubiegłorocznego modelu. To bardzo ważne, bo pozytywnie wpływa na aerodynamikę".
„Zmieniliśmy również zawieszenie, po czterech latach jazdy na ciągniętym wracając do pchanego. Dodatkowo zmniejszyliśmy wagę pojazdu".
„Kolejna ważna sprawa to boczne wloty powietrza. Mamy inne chłodnice, staraliśmy się zyskać na układzie chłodzenia".
Z kolei Binotto powiedział: „W porównaniu do sezonu 2015 pracowaliśmy nad dwoma obszarami. Pierwszy to kształt jednostki napędowej, aby stała się bardziej kompaktowa, dla poprawienia wydajności aerodynamicznej bolidu".„Auto jest węższe od poprzedniego. Spróbowaliśmy przenieść wszystkie podzespoły".
„Ale nie pracowaliśmy tylko w tym kierunku. Przykładowo staraliśmy się też ulepszyć proces spalania, czy turbinę".
„Dokonaliśmy bardzo ważnych i innowacyjnych wyborów".
Allison podsumował: „Poprawiliśmy wszystko: moc, docisk, właściwości jezdne, wszystko. Bolid jest odważnym krokiem naprzód".
Tegoroczny samochód dla Sebastiana Vettela oraz Kimiego Raikkonena ma położyć kres dominacji Mercedesa w najpopularniejszej serii wyścigowej świata.
Model SF16-H (SF oznacza Scuderię Ferrari, numer 16 - sezon 2016, a litera H hybrydowy napęd) przyciąga wzrok przede wszystkim innym malowaniem od poprzednika, ale jest więcej dużych nowości widocznych gołym okiem. Samochód ma krótki nos z wypustką zamiast długiego, przednie zawieszenie pchane (push-rod) zamiast ciągniętego (pull-rod), czy węższy tył dzięki przebudowie silnika. Główny projektant zespołu Simone Resta, dyrektor działu silnikowego Matteo Binotto, wreszcie dyrektor techniczny James Allison objaśnili zmiany zawarte w aucie.
„Projekt bolidu zaczął powstawać rok temu i obraliśmy bardzo, bardzo ambitny kierunek". - mówi Resta. „Spróbowaliśmy poprawić wszystkie elementy". „Nos jest umieszczony wyżej, co zapewnia inny przepływ powietrza w porównaniu do ubiegłorocznego modelu. To bardzo ważne, bo pozytywnie wpływa na aerodynamikę".
„Zmieniliśmy również zawieszenie, po czterech latach jazdy na ciągniętym wracając do pchanego. Dodatkowo zmniejszyliśmy wagę pojazdu".
Z kolei Binotto powiedział: „W porównaniu do sezonu 2015 pracowaliśmy nad dwoma obszarami. Pierwszy to kształt jednostki napędowej, aby stała się bardziej kompaktowa, dla poprawienia wydajności aerodynamicznej bolidu".„Auto jest węższe od poprzedniego. Spróbowaliśmy przenieść wszystkie podzespoły".
„Ale nie pracowaliśmy tylko w tym kierunku. Przykładowo staraliśmy się też ulepszyć proces spalania, czy turbinę".
„Dokonaliśmy bardzo ważnych i innowacyjnych wyborów".
Allison podsumował: „Poprawiliśmy wszystko: moc, docisk, właściwości jezdne, wszystko. Bolid jest odważnym krokiem naprzód".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
SSupra f1 2016-02-19 19:48
Będzie ciężko... bo mercedes nie stoi w miejscu...
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
dobra_kawa 2016-02-19 21:09
Bardzo ściśle upakowany tył, nie wiem czy nie bardziej niż u zeszłorocznego Mercedesa
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
Optymista 2016-02-20 00:00
Żeby tylko nie poszli droga McLarena...
Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
SilentRat 2016-02-20 08:31
Gdyby szybkosc na torze zalezala od wygladu... Bardzo szybki bolid :-)
Podobne: Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
Ferrari niezdolne rozwinąć skrzydła przez klimat terroru w zespole »
Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 podobają się pracującym nad nimi »
Ferrari starało się skonstruować jak najbardziej ekstremalny bolid »
Ferrari zaprezentowało nowy bolid F1 »
Podobne galerie: Nowe Ferrari "ambitne", "innowacyjne" i "odważne"
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć