Formuła 1 » Aktualności F1 » Negocjacje ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 upadły
Negocjacje ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 upadły
Zespoły Formuły 1 zerwały rozmowy na temat umożliwienia modyfikacji nowych silników V6 turbo w trakcie sezonu.
Mercedes mający zdecydowanie mocniejszą jednostkę napędową w F1 od Ferrari oraz Renault, tydzień temu w końcu zgodził się na złagodzenie "zamrożenia" rozwoju motorów podczas sezonu i jednorazową możliwość przebudowania silnika mniej więcej na półmetku mistrzostw. Jednak wczoraj negocjacje w całej sprawie niespodziewanie upadły.
Wcześniej media donosiły, że Ferrari oraz Renault poszli dalej i zaczęli domagać się jeszcze zwiększenia zakresu dozwolonej modyfikacji silnika na 2015 rok z 48 do 67 procent.
Christian "Toto" Wolff dowodzący Mercedesem powiedział bądź co bądź, iż w obawie przed nadmiernym wzrostem kosztów, ostatecznie mógł zaakceptować tylko okno do drobnych zmian w silnikach w połowie sezonu, zamiast modyfikacji w pełnej dozwolonej skali. Ferrari i Renault takie rozwiązanie nie satysfakcjonowało. „Proponowaliśmy niewielki kompromis, (...) bo według nas w obecnej sytuacji w F1 nie trzeba pozwalać na wzrost kosztów dla prywatnych zespołów (kupujących silniki), ani dla nikogo. Jednak nie przyjęto naszej oferty". - cytuje Wolffa brytyjski serwis Autosport.
"Zamrożenie" rozwoju silników zostanie całkowicie zniesione w sezonie 2016?
Pozostało już bardzo mało czasu na porozumienie ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 na sezon 2015, ponieważ finałowe głosowanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w listopadzie.
Jednak jeśli nie zostanie wypracowany konsensus, w zamian mogą wejść dużo większe zmiany na 2016 rok.Nie będzie bowiem już potrzebna zgoda Mercedesa, a tylko zwykła większość głosów i pojawiły się pogłoski, że Ferrari oraz Renault spróbują przeforsować wtedy nawet zupełne zniesienie zakazu poprawiania motorów podczas sezonu.
Mercedes mający zdecydowanie mocniejszą jednostkę napędową w F1 od Ferrari oraz Renault, tydzień temu w końcu zgodził się na złagodzenie "zamrożenia" rozwoju motorów podczas sezonu i jednorazową możliwość przebudowania silnika mniej więcej na półmetku mistrzostw. Jednak wczoraj negocjacje w całej sprawie niespodziewanie upadły.
Wcześniej media donosiły, że Ferrari oraz Renault poszli dalej i zaczęli domagać się jeszcze zwiększenia zakresu dozwolonej modyfikacji silnika na 2015 rok z 48 do 67 procent.
Christian "Toto" Wolff dowodzący Mercedesem powiedział bądź co bądź, iż w obawie przed nadmiernym wzrostem kosztów, ostatecznie mógł zaakceptować tylko okno do drobnych zmian w silnikach w połowie sezonu, zamiast modyfikacji w pełnej dozwolonej skali. Ferrari i Renault takie rozwiązanie nie satysfakcjonowało. „Proponowaliśmy niewielki kompromis, (...) bo według nas w obecnej sytuacji w F1 nie trzeba pozwalać na wzrost kosztów dla prywatnych zespołów (kupujących silniki), ani dla nikogo. Jednak nie przyjęto naszej oferty". - cytuje Wolffa brytyjski serwis Autosport.
Pozostało już bardzo mało czasu na porozumienie ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 na sezon 2015, ponieważ finałowe głosowanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w listopadzie.
Jednak jeśli nie zostanie wypracowany konsensus, w zamian mogą wejść dużo większe zmiany na 2016 rok.Nie będzie bowiem już potrzebna zgoda Mercedesa, a tylko zwykła większość głosów i pojawiły się pogłoski, że Ferrari oraz Renault spróbują przeforsować wtedy nawet zupełne zniesienie zakazu poprawiania motorów podczas sezonu.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Negocjacje ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 upadły
Podobne: Negocjacje ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 upadły
Podobne galerie: Negocjacje ws. złagodzenia "zamrożenia" rozwoju silników w F1 upadły
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

