Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes zachwycony "nowym" Rosbergiem

Mercedes zachwycony "nowym" Rosbergiem
2015-04-20 - G. Filiks Tagi: Rosberg, Niki Lauda, Mercedes, Toto Wolff
Wyczekiwane przebudzenie się Nico Rosberga z marazmu na początku sezonu 2015 przyszło w GP Bahrajnu, nie mają wątpliwości włodarze zespołu Mercedesa.
Rosberg wzywany dwa dni temu przez pomagającego zarządzać mistrzowskim teamem byłego 3-krotnego mistrza świata Niki Laudę do wytężenia wysiłków po straceniu 0.558 sekundy do drugiego kierowcy ekipy Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach, w wyścigu wciąż nie zdołał podjąć walki z obrońcą tytułu, ale z zaciętością rywalizował z oboma reprezentantami będącego na fali Ferrari.
Niemiec najpierw wyprzedzony na starcie przez Kimiego Raikkonena, gdy przyblokował go Sebastian Vettel, szybko zrewanżował się Finowi, a następnie przeszedł i swojego rodaka. Potem Rosberg jeszcze dwukrotnie wyprzedzał Vettela, ponieważ ten wracał przed niego dzięki wcześniejszym pit-stopom.
Ostatecznie, Nico oddał drugie miejsce na przedostatnim okrążeniu Raikkonenowi, lecz nie mógł się obronić przed "Icemanem" wskutek awarii hamulców.
Mercedes jest zachwycony jazdą 29-latka.
„Na pewno musimy się cieszyć z pozycji pierwszej i trzeciej, bez cienia wątpliwości, ale utrata dugiej lokaty przez Nico - każdy, kto kiedykolwiek w niego wątpił, zobaczył teraz Nico w najlepszej formie, twardo walczącego, wyprzedzającego - dlatego trochę szkoda, że stracił pozycję przez defekt hamulców". - powiedział główny dowodzący Srebrnymi Strzałami, Christian 'Toto' Wolff. Lauda dodał: „To był nowy Rosberg".
Mercedes poświęcił odporność hamulców dla lepszej konkurencyjności
W końcówce wyścigu wysiadła elektroniczna kontrola hamulców (z ang. brake by wire) zarówno Rosbergowi, jak i Hamiltonowi, przez co niewiele brakowało, a Raikkonen dopadłby także Brytyjczyka.
Wolff przyznał teraz, że obawiając się coraz lepszej formy Ferrari, po piątkowych treningach Mercedes dokonał zmian dla poprawy osiągów swoich bolidów kosztem słabszego chłodzenia hamulców.
„Chodziło o ustawienia". - tłumaczył. „Wiedzieliśmy, że poprawki naniesione do samochodów trochę zwiększały temperatury hamulców. Zatem wiedzieliśmy co robimy.„Ale potem wyścig okazał się ciężki, trzeba było dużo wyprzedzać - mówię zwłaszcza o Nico. Jednak też oba bolidy pod koniec musiały przebijać się przez zdublowane samochody.
„Gdy za kimś jedziesz, strumień powietrza się rozpada i dlatego hamulce się tak przegrzały.
„Patrząc z perspektywy czasu i widząc, że ustawienie mniejszego chłodzenia hamulców niemal kosztowało nas ten wyścig i straciliśmy przez to drugie miejsce, w przyszłości prawdopodobnie będziemy postępować inaczej".
Rosberg wzywany dwa dni temu przez pomagającego zarządzać mistrzowskim teamem byłego 3-krotnego mistrza świata Niki Laudę do wytężenia wysiłków po straceniu 0.558 sekundy do drugiego kierowcy ekipy Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach, w wyścigu wciąż nie zdołał podjąć walki z obrońcą tytułu, ale z zaciętością rywalizował z oboma reprezentantami będącego na fali Ferrari.
Niemiec najpierw wyprzedzony na starcie przez Kimiego Raikkonena, gdy przyblokował go Sebastian Vettel, szybko zrewanżował się Finowi, a następnie przeszedł i swojego rodaka. Potem Rosberg jeszcze dwukrotnie wyprzedzał Vettela, ponieważ ten wracał przed niego dzięki wcześniejszym pit-stopom.
Ostatecznie, Nico oddał drugie miejsce na przedostatnim okrążeniu Raikkonenowi, lecz nie mógł się obronić przed "Icemanem" wskutek awarii hamulców.
Mercedes jest zachwycony jazdą 29-latka.
„Na pewno musimy się cieszyć z pozycji pierwszej i trzeciej, bez cienia wątpliwości, ale utrata dugiej lokaty przez Nico - każdy, kto kiedykolwiek w niego wątpił, zobaczył teraz Nico w najlepszej formie, twardo walczącego, wyprzedzającego - dlatego trochę szkoda, że stracił pozycję przez defekt hamulców". - powiedział główny dowodzący Srebrnymi Strzałami, Christian 'Toto' Wolff. Lauda dodał: „To był nowy Rosberg".
Mercedes poświęcił odporność hamulców dla lepszej konkurencyjności
W końcówce wyścigu wysiadła elektroniczna kontrola hamulców (z ang. brake by wire) zarówno Rosbergowi, jak i Hamiltonowi, przez co niewiele brakowało, a Raikkonen dopadłby także Brytyjczyka.
„Chodziło o ustawienia". - tłumaczył. „Wiedzieliśmy, że poprawki naniesione do samochodów trochę zwiększały temperatury hamulców. Zatem wiedzieliśmy co robimy.„Ale potem wyścig okazał się ciężki, trzeba było dużo wyprzedzać - mówię zwłaszcza o Nico. Jednak też oba bolidy pod koniec musiały przebijać się przez zdublowane samochody.
„Gdy za kimś jedziesz, strumień powietrza się rozpada i dlatego hamulce się tak przegrzały.
„Patrząc z perspektywy czasu i widząc, że ustawienie mniejszego chłodzenia hamulców niemal kosztowało nas ten wyścig i straciliśmy przez to drugie miejsce, w przyszłości prawdopodobnie będziemy postępować inaczej".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes zachwycony "nowym" Rosbergiem
Podobne: Mercedes zachwycony "nowym" Rosbergiem




Podobne galerie: Mercedes zachwycony "nowym" Rosbergiem
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć