Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów

Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów
2013-10-19 - G. Filiks Tagi: Ross Brawn, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo
Wprowadzenie do Formuły 1 na sezon 2014 turbodoładowanych silników V6 o pojemności 1.6 litra, da przewagę fabrycznym teamom, powiedział szef Mercedesa - Ross Brawn.
Nowe jednostki napędowe mają namieszać w stawce i być czynnikiem decydującym o wynikach. Okazuje się, że ten sam motor w jednym bolidzie może funkcjonować znakomicie, a konkurencyjności drugiego samochodu szkodzić. Według przepisów FIA, każdy producent może przygotować nowy silnik tylko w jednej specyfikacji. Mercedes i Ferrari zbudują V6 turbo "pod" własne wyścigówki. Natomiast prywatne zespoły będą musiały przystosować swój bolid do jednostki napędowej opracowanej z myślą o innym wozie.
„Nasze dwie fabryki odpowiedzialne za budowę bolidu i silnika współpracują ze sobą, by stworzyć jak najlepszy pakiet na przyszły rok. Motor oraz auto muszą do siebie pasować". - powiedział Brawn niemieckiemu magazynowi Auto Motor und Sport.
„Pomożemy prywatnym ekipom kupującym silnik Mercedesa jak tylko się da, ale szczerze mówiąc nie będą mieć dużo do powiedzenia. Stworzyliśmy jednostkę napędową z myślą o naszym bolidzie, pozostali muszą się dostosować". „W praktyce, będziemy musieli użyć takiego pakietu, jaki dostaniemy od Mercedesa". - potwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
Ograniczenie producentów silników do jednej specyfikacji V6 turbo tłumaczy, dlaczego McLaren w 2015 przejdzie z jednostki napędowej Mercedesa na motor Hondy. Japończycy zbudują silnik odpowiadający bolidowi stajni z Woking.
Renault swój motor konstruuje najprawdopodobniej "pod" Red Bulla, ponieważ mistrzowie świata są dla Francuzów nie tylko klientem, ale również partnerem technologicznym.
W takim ustawieniu największym przegranym byłby Lotus, jako jedyny z obecnych teamów czołówki nie zapewniając sobie jednostki napędowej dostosowanej do swojego samochodu.
Nowe jednostki napędowe mają namieszać w stawce i być czynnikiem decydującym o wynikach. Okazuje się, że ten sam motor w jednym bolidzie może funkcjonować znakomicie, a konkurencyjności drugiego samochodu szkodzić. Według przepisów FIA, każdy producent może przygotować nowy silnik tylko w jednej specyfikacji. Mercedes i Ferrari zbudują V6 turbo "pod" własne wyścigówki. Natomiast prywatne zespoły będą musiały przystosować swój bolid do jednostki napędowej opracowanej z myślą o innym wozie.
„Nasze dwie fabryki odpowiedzialne za budowę bolidu i silnika współpracują ze sobą, by stworzyć jak najlepszy pakiet na przyszły rok. Motor oraz auto muszą do siebie pasować". - powiedział Brawn niemieckiemu magazynowi Auto Motor und Sport.
„Pomożemy prywatnym ekipom kupującym silnik Mercedesa jak tylko się da, ale szczerze mówiąc nie będą mieć dużo do powiedzenia. Stworzyliśmy jednostkę napędową z myślą o naszym bolidzie, pozostali muszą się dostosować". „W praktyce, będziemy musieli użyć takiego pakietu, jaki dostaniemy od Mercedesa". - potwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
Ograniczenie producentów silników do jednej specyfikacji V6 turbo tłumaczy, dlaczego McLaren w 2015 przejdzie z jednostki napędowej Mercedesa na motor Hondy. Japończycy zbudują silnik odpowiadający bolidowi stajni z Woking.
W takim ustawieniu największym przegranym byłby Lotus, jako jedyny z obecnych teamów czołówki nie zapewniając sobie jednostki napędowej dostosowanej do swojego samochodu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów
Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów
meamea 2013-10-19 14:07
gadanie głupot, jakby teraz silniki były każdy inny w innym bolidzie, też jest jeden silnik o danych specyfikacjach i tyle, pieprzenie głupot usłyszanych gdzieś kontem ucha wiec rozdmuchajmy z tego artykuł,
Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów
korba 2013-10-19 15:08
Czy tak jest,czy nie okaże się na torze podczas testów ,i wyścigów. Może okazać się,że silnik mercedesa w innych bolidach będzie wręcz silnikiem hamulcowym,albo odwrotnie odrzutowym.Te dywagacje skończą się gdy teamy będą już po praktycznych próbach.
Podobne: Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów


Podobne galerie: Mercedes: Silniki V6 turbo dopasowane do bolidów fabrycznych zespołów
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć