Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Christian 'Toto' Wolff kierujący Mercedesem oddalił sugestie, jakoby inne marki samochodowe w Formule 1 mogły ją opuścić w najbliższych latach przez silnik V6 turbo.
Po wprowadzeniu nowego formatu jednostki napędowej, Mercedes zdominował sezon 2014 i sam zapowiedział, że odejdzie, jeżeli zostaną zrealizowane kontrowersyjne pomysły o powrocie do starych motorów V8, lub przejście na jeszcze inne silniki. Ale forsujący zmiany szef Red Bulla - Christian Horner uprzedził, że jeśli aktualna formuła silników zostanie utrzymana niezmieniona, prawdopodobnie odejdzie co najmniej Renault.
Jednak według Wolffa, sytuacja wcale nie jest tak dramatyczna.
„Słowa (Hornera) są interesujące, ale całą tę historię chyba trochę przekręcono". - mówił boss Mercedesa brytyjskiemu serwisowi Autosport. „Zgodziliśmy się w Formule 1, że potrzebujemy stabilizacji i że Renault, Honda oraz Mercedes weszli do tej serii na podstawie danych zasad. „Wszyscy konstruktorzy - łącznie z Ferrari - podzielają to zdanie.
„Myślę, że Ferrari jest całkowicie za obecnym formatem silnika i wszyscy zgadzamy się, iż nie powinniśmy być niekonsekwentni w naszych wyborach.
„Nie możemy podejmować decyzji, które zdestabilizują F1, czy potencjalnych nowych jej uczestników, jak Hondę i innych.
„Zatem (Horner) prawdopodobnie mówił o odejściu swojego zespołu, nie Renault". - dodał.
Po wprowadzeniu nowego formatu jednostki napędowej, Mercedes zdominował sezon 2014 i sam zapowiedział, że odejdzie, jeżeli zostaną zrealizowane kontrowersyjne pomysły o powrocie do starych motorów V8, lub przejście na jeszcze inne silniki. Ale forsujący zmiany szef Red Bulla - Christian Horner uprzedził, że jeśli aktualna formuła silników zostanie utrzymana niezmieniona, prawdopodobnie odejdzie co najmniej Renault.
Jednak według Wolffa, sytuacja wcale nie jest tak dramatyczna.
„Słowa (Hornera) są interesujące, ale całą tę historię chyba trochę przekręcono". - mówił boss Mercedesa brytyjskiemu serwisowi Autosport. „Zgodziliśmy się w Formule 1, że potrzebujemy stabilizacji i że Renault, Honda oraz Mercedes weszli do tej serii na podstawie danych zasad. „Wszyscy konstruktorzy - łącznie z Ferrari - podzielają to zdanie.
„Myślę, że Ferrari jest całkowicie za obecnym formatem silnika i wszyscy zgadzamy się, iż nie powinniśmy być niekonsekwentni w naszych wyborach.
„Nie możemy podejmować decyzji, które zdestabilizują F1, czy potencjalnych nowych jej uczestników, jak Hondę i innych.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
8
Komentarze do:
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Prodigy22 2014-11-30 15:19
Jeszcze troche i siniki fiesty (1.0 ecobost 3 cylindry) będą napędzać F1...
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Skoczek120 2014-11-30 15:39
Hehe, Ferrari z pewnością odpowiada obecna sytuacja. Punkt widzenia Panie Toto zależy od punktu siedzenia. Inaczej byś śpiewał, gdybyś musiał gonić.... ;-)
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Borat 2014-11-30 16:48
Flagowe model drogowe Ferrari mają potężne motory V12 więc te V6 z bolidów to pasują tej ekipie z Maranello jak świni siodło. Tak naprawdę tego V6 nawet nie maja gdzie zastosować w autach drogowych. Klient przyzwyczajony do potężnych ryczących silników V10 i V12 nie kupi pierdzącej pierdołki z silnikiem V6 jak w tanim aucie drogowym.
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Filozofia ferrari 2014-11-30 21:36
to nawiązania w autach drogowych do f1. Oni nigdy nie odejdą. V6 w ferrari nie będzie. Ale w modelu california pojawił się już v 8 turbo, który ma o wiele ciekawsze parametry niż jego wolnossący odpowiednik. Renault może odejść. Tak samo jak może odejść mercedes. Wystarczy, że po kilku latach prezesi w Stutgarcie podejmą taką decyzję. Zresztą mercedes szantażował odejściem zanim wprowadzono zmiany. Teraz znowu szantażuje. Trochę marna postawa jak na mistrza f1 i jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Oczywiście zmiana formuły motoru rok po wprowadzeniu go do f1 była by głupotą. Jaki on by nie był nikt raczej by tego nie chciał. Renault i ferrari bardziej zależy na możliwości rozwijania obecnej konstrukcji. Myślę, że w sezonie 2016 taką możliwość sobie przegłosują. Ponieważ zmienią się zasady głosowania. Myślę tez że w sezonie 2015 mc laren zagrozi mercedesowi. I utrze im nosa.
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
retsam 2014-11-30 21:53
Borat weź pod uwagę fakt, że Ferrari to tak naprawdę Fiat, a tutaj już takie silniki mogą znaleźć zastosowanie.
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Prodigy22 2014-11-30 22:14
fiat i V6 turbo? bitch, pls...
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
retsam 2014-12-01 12:04
@Prodigy22: pod samym Fiatem produkują Freemonta z V6. dołożyć do tego turbo i odzyskiwanie energii? Źaden problem. Nie zapominaj też, że Fiat to także Alfa Romeo, a tutaj silniki V6 turbo już były wykorzystywane.
Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Diesel Power 2014-12-01 13:51
Koncern Fiata to sporo marek aut osobowych i użytkowych. Pomijając Fiata i Ferrari, to jeszcze Maserati, Jeep, Dodge, Chrysler, Lancia, Alfa Romeo, Iveco i przemysł mechaniczny. W każdej z tych marek można wykorzystać technologię F1, nawet do dostawczaków, ciężarówek i autobusów. :-P
Podobne: Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Mercedes rozpoczął prace nad hybrydowym V6 turbo już w 2007 roku? »
Honda ma skopiować koncepcję silnika Mercedesa »
Silnik Mercedesa w F1 osiągnął pułap 1000 koni mechanicznych? »
Silniki Renault i Mercedesa różnią się jeszcze o prawie 50 KM »
Podobne galerie: Mercedes: Obecny silnik w F1 nie skłania do odejścia żadnej marki samochodowej
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter