Formuła 1 » Aktualności F1 » McLaren ma problemy z aerodynamiką bolidu, które są niewidoczne w tunelu

McLaren ma problemy z aerodynamiką bolidu, które są niewidoczne w tunelu
2018-06-26 - G. Filiks Tagi: McLaren, Aerodynamika, Tunel aerodynamiczny, Formuła 1
McLaren tłumaczy swoją coraz gorszą konkurencyjność w Formule 1 problemami z aerodynamiką bolidu, które nie są wykrywalne w tunelu aerodynamicznym.
Zespół z Woking poprawił się w sezonie 2018 po przejściu z silnika Hondy na jednostkę napędową Renault, ale nie było wielkiego przełomu - a ostatnio ekipa z powrotem dołuje. W zeszłotygodniowym GP Francji jej lider Fernando Alonso nie przeszedł pierwszej części kwalifikacji, następnie jechał ostatni w wyścigu, nim przed samą metą wyeliminował go problem z zawieszeniem. Znamienny jest również fakt, że team nie zapunktował od trzech zawodów. Szef McLarena - Zak Brown tłumaczy, że zamiast normalnie rozwijać samochód jak rywale, stajnia musi walczyć z kłopotami. Niejako po omacku, bo dają o sobie znać wyłącznie na torze.
Przyczyna ma leżeć nie w tunelu aero (wynajmowanym od Toyoty w bazie japońskiego koncernu w niemieckiej Kolonii), a w charakterystyce modelu MCL33. „Myślę, że zidentyfikowaliśmy obszary, w których mamy problem, albo problemy". - mówi Amerykanin. „To aerodynamika. Chodzi o coś, co nie ujawnia się w tunelu aerodynamicznym".
„Dlatego też nie możemy spróbować naprawić tego w tunelu, ponieważ nie możemy odtworzyć w nim problemu czy problemów, które mamy".
„To nie problem tunelu aero. To, co zidentyfikowaliśmy jako obszary słabości, po prostu zwyczajnie nie pokazuje się w tunelu".
„Niestety musimy testować i eksperymentować na torze".
„Podczas gdy większość zespołów znajduje się obecnie na swojej ścieżce rozwoju, baza bolidu im działa, my musimy identyfikować problemy i pracować nad wyeliminowaniem ich".„Zidentyfikowaliśmy generalny obszar problemów, więce wiemy, na co polujemy. To, czego oczywiście jeszcze nie mamy, to rozwiązanie". - kwituje.
Zespół z Woking poprawił się w sezonie 2018 po przejściu z silnika Hondy na jednostkę napędową Renault, ale nie było wielkiego przełomu - a ostatnio ekipa z powrotem dołuje. W zeszłotygodniowym GP Francji jej lider Fernando Alonso nie przeszedł pierwszej części kwalifikacji, następnie jechał ostatni w wyścigu, nim przed samą metą wyeliminował go problem z zawieszeniem. Znamienny jest również fakt, że team nie zapunktował od trzech zawodów. Szef McLarena - Zak Brown tłumaczy, że zamiast normalnie rozwijać samochód jak rywale, stajnia musi walczyć z kłopotami. Niejako po omacku, bo dają o sobie znać wyłącznie na torze.
Przyczyna ma leżeć nie w tunelu aero (wynajmowanym od Toyoty w bazie japońskiego koncernu w niemieckiej Kolonii), a w charakterystyce modelu MCL33. „Myślę, że zidentyfikowaliśmy obszary, w których mamy problem, albo problemy". - mówi Amerykanin. „To aerodynamika. Chodzi o coś, co nie ujawnia się w tunelu aerodynamicznym".
„Dlatego też nie możemy spróbować naprawić tego w tunelu, ponieważ nie możemy odtworzyć w nim problemu czy problemów, które mamy".
„Niestety musimy testować i eksperymentować na torze".
„Podczas gdy większość zespołów znajduje się obecnie na swojej ścieżce rozwoju, baza bolidu im działa, my musimy identyfikować problemy i pracować nad wyeliminowaniem ich".„Zidentyfikowaliśmy generalny obszar problemów, więce wiemy, na co polujemy. To, czego oczywiście jeszcze nie mamy, to rozwiązanie". - kwituje.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
McLaren ma problemy z aerodynamiką bolidu, które są niewidoczne w tunelu
Podobne: McLaren ma problemy z aerodynamiką bolidu, które są niewidoczne w tunelu



Podobne galerie: McLaren ma problemy z aerodynamiką bolidu, które są niewidoczne w tunelu
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter