Formuła 1 » Aktualności F1 » Marussia miała problem z aerodynamiką - mechanika funkcjonowała dobrze
Marussia miała problem z aerodynamiką - mechanika funkcjonowała dobrze
2012-01-23 - G. Filiks Tagi: Glock, Pat Symonds, Marussia Virgin
Pat Symonds nadzorujący prace załogi technicznej Marussii ujawnił, że zeszłoroczny bolid zespołu osiągał słabe wyniki niemal wyłącznie przez katastrofalną aerodynamikę. Od strony mechanicznej model MVR-02 był ponoć całkiem niezły. „O wiele lepszy, niż auto końca stawki". - powiedział Brytyjczyk serwisowi Autosport.
„Tempo w wolnych zakrętach było dużo bliższe normalnemu aniżeli w szybkich. Bolid reagował na zmiany ustawień bardzo dobrze, prowadził się bez zarzutu, zużywał opony w sposób korzystny i prędkości w wolnych łukach były dosyć dobre. Co innego z szybkimi zakrętami, gdzie liczy się aerodynamika. Powiedzmy sobie szczerze; teraz najwięcej zależy właśnie od strony aero, dlatego tak odstawaliśmy". - podkreślił. Auto rosyjskiego teamu na sezon 2011 zostało zaprojektowane tylko w Centrum Obliczeniowej Mechaniki Płynów (CFD). Widząc kiepskie owoce wytężonej pracy, Marussia (niegdyś Virgin) kilka miesięcy temu postanowiła włączyć do swojego programu korzystanie także z tunelu aerodynamicznego, wypożyczanego od McLarena. Samochód na ten rok stajnia konstruowała przy pomocy już zarówno jednego, jak i drugiego urządzenia.
Symonds dodał, że bardzo ważnym atutem Marussii jest również posiadanie w składzie Timo Glocka. Niemiecki zawodnik ma reprezentować swój obecny zespół co najmniej do sezonu 2014. „Timo jest dobry". - stwierdził Symonds. „Potrafi rozmawiać i mocno naciska. Jestem z niego bardzo, bardzo zadowolony.„Gdy próbujesz rozwinąć bolid, rozwinąć zespół, a nie masz jakiegoś pewnika, kontynuacji, wówczas stajesz przed ciężkim zadaniem. Timo jest bardzo ważnym elementem naszego planu rozwoju".
„Tempo w wolnych zakrętach było dużo bliższe normalnemu aniżeli w szybkich. Bolid reagował na zmiany ustawień bardzo dobrze, prowadził się bez zarzutu, zużywał opony w sposób korzystny i prędkości w wolnych łukach były dosyć dobre. Co innego z szybkimi zakrętami, gdzie liczy się aerodynamika. Powiedzmy sobie szczerze; teraz najwięcej zależy właśnie od strony aero, dlatego tak odstawaliśmy". - podkreślił. Auto rosyjskiego teamu na sezon 2011 zostało zaprojektowane tylko w Centrum Obliczeniowej Mechaniki Płynów (CFD). Widząc kiepskie owoce wytężonej pracy, Marussia (niegdyś Virgin) kilka miesięcy temu postanowiła włączyć do swojego programu korzystanie także z tunelu aerodynamicznego, wypożyczanego od McLarena. Samochód na ten rok stajnia konstruowała przy pomocy już zarówno jednego, jak i drugiego urządzenia.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Marussia miała problem z aerodynamiką - mechanika funkcjonowała dobrze
Podobne: Marussia miała problem z aerodynamiką - mechanika funkcjonowała dobrze
Pat Symonds wraca na padok F1, Glock zaciera ręce »
Glock ubolewa nad opóźnieniami Marussii. Pierwsze wyścigi sezonu będą ciężkie »
Marussia wystawi nowy bolid na drugie testy. Przed nami wielkie wyzwanie »
Glock chce pokonać Vettela w wyścigu prawdy »
Podobne galerie: Marussia miała problem z aerodynamiką - mechanika funkcjonowała dobrze
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter