Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku

Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku

2018-08-15 - G. Filiks     Tagi: Aerodynamika, Paddy Lowe, Williams, Formuła 1
Aerodynamika bolidów Formuły 1 przejdzie w 2019 roku największe zmiany od dekady, twierdzi dyrektor techniczny Williamsa - Paddy Lowe.

F1 ustaliła na następny sezon modyfikacje w konstrukcji samochodów, które mają ułatwić kierowcom wyprzedzanie się. Wejdzie przede wszystkim większe i prostsze przednie skrzydło. Poza tym, bolidy będą mieć większe i prostsze tylne skrzydło z silniejszym DRS, niższe i przesunięte do przodu deflektory, czy prostsze kanały chłodzące hamulce. Dodatkowo stracą technologię "dmuchanej przedniej osi". Według Lowe'a to największe przekształcenie bolidów od czasu rewolucji z 2009 roku.

„To wielka zmiana". - komentuje Brytyjczyk. „Nie jest tak znacząca jak ta z sezonu 2009, ale mieści się w tym samym przedziale. Myślę, że zmiany z lat 2014 i 2017 były dużo mniej istotne".

Wielkie zmiany czasami mocno przestawiają zespoły w hierarchii. Dla Williamsa są szansą na odbicie się od dna.

„Zmiana to zawsze szansa, aby wykonać dobrą robotę. Jesteśmy tego doskonale świadomi. Pracujemy bardzo ciężko, aby skorzystać i pójść trochę do przodu. Te zmiany mogą zamieszać".
- mówi Lowe. Williams był jednym z niewielu zespołów, który sprawdzał projekt nowego przedniego skrzydła na testach F1 po GP Węgier. We wszystkim uczestniczył Robert Kubica, jeżdżąc dla ekipy z Grove drugiego dnia zajęć.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku

Diesel Power
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Diesel Power 2018-08-15 17:29
W 2014 były mniej istotne? Wtedy stawka się mocno wymieszała, Red Bull i Ferrari jeździły w środku stawki, a Williams z przodu. Oczywiście silnik Mercedesa miał w tym ogromne zasługi, ale aero też nie było łatwe do ustawienia w połączeniu z nowymi silnikami. W 2017 wszyscy chwalili zmiany i rzeczywiście dużo zmieniły, padały rekordy na praktycznie każdym torze, a prędkości i przeciążenia w zakrętach w połączeniu z lepszymi oponami są dużo większe. Zmiany na 2019 można porównać do zmian na 2017.
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
MJ 2018-08-16 15:18
Co roku tak mówią. Rewolucja goni rewolucję w tej F1. a rok też będą największe zmiany w galaktyce... A ja to dalej będę mieć gdzieś.
Podobne: Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Podobne galerie: Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit