Formuła 1 » Aktualności F1 » Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
2018-08-15 - G. Filiks Tagi: Aerodynamika, Paddy Lowe, Williams, Formuła 1
Aerodynamika bolidów Formuły 1 przejdzie w 2019 roku największe zmiany od dekady, twierdzi dyrektor techniczny Williamsa - Paddy Lowe.
F1 ustaliła na następny sezon modyfikacje w konstrukcji samochodów, które mają ułatwić kierowcom wyprzedzanie się. Wejdzie przede wszystkim większe i prostsze przednie skrzydło. Poza tym, bolidy będą mieć większe i prostsze tylne skrzydło z silniejszym DRS, niższe i przesunięte do przodu deflektory, czy prostsze kanały chłodzące hamulce. Dodatkowo stracą technologię "dmuchanej przedniej osi". Według Lowe'a to największe przekształcenie bolidów od czasu rewolucji z 2009 roku.
„To wielka zmiana". - komentuje Brytyjczyk. „Nie jest tak znacząca jak ta z sezonu 2009, ale mieści się w tym samym przedziale. Myślę, że zmiany z lat 2014 i 2017 były dużo mniej istotne".
Wielkie zmiany czasami mocno przestawiają zespoły w hierarchii. Dla Williamsa są szansą na odbicie się od dna.
„Zmiana to zawsze szansa, aby wykonać dobrą robotę. Jesteśmy tego doskonale świadomi. Pracujemy bardzo ciężko, aby skorzystać i pójść trochę do przodu. Te zmiany mogą zamieszać". - mówi Lowe. Williams był jednym z niewielu zespołów, który sprawdzał projekt nowego przedniego skrzydła na testach F1 po GP Węgier. We wszystkim uczestniczył Robert Kubica, jeżdżąc dla ekipy z Grove drugiego dnia zajęć.
F1 ustaliła na następny sezon modyfikacje w konstrukcji samochodów, które mają ułatwić kierowcom wyprzedzanie się. Wejdzie przede wszystkim większe i prostsze przednie skrzydło. Poza tym, bolidy będą mieć większe i prostsze tylne skrzydło z silniejszym DRS, niższe i przesunięte do przodu deflektory, czy prostsze kanały chłodzące hamulce. Dodatkowo stracą technologię "dmuchanej przedniej osi". Według Lowe'a to największe przekształcenie bolidów od czasu rewolucji z 2009 roku.
„To wielka zmiana". - komentuje Brytyjczyk. „Nie jest tak znacząca jak ta z sezonu 2009, ale mieści się w tym samym przedziale. Myślę, że zmiany z lat 2014 i 2017 były dużo mniej istotne".
Wielkie zmiany czasami mocno przestawiają zespoły w hierarchii. Dla Williamsa są szansą na odbicie się od dna.
„Zmiana to zawsze szansa, aby wykonać dobrą robotę. Jesteśmy tego doskonale świadomi. Pracujemy bardzo ciężko, aby skorzystać i pójść trochę do przodu. Te zmiany mogą zamieszać". - mówi Lowe. Williams był jednym z niewielu zespołów, który sprawdzał projekt nowego przedniego skrzydła na testach F1 po GP Węgier. We wszystkim uczestniczył Robert Kubica, jeżdżąc dla ekipy z Grove drugiego dnia zajęć.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Diesel Power 2018-08-15 17:29
W 2014 były mniej istotne? Wtedy stawka się mocno wymieszała, Red Bull i Ferrari jeździły w środku stawki, a Williams z przodu. Oczywiście silnik Mercedesa miał w tym ogromne zasługi, ale aero też nie było łatwe do ustawienia w połączeniu z nowymi silnikami. W 2017 wszyscy chwalili zmiany i rzeczywiście dużo zmieniły, padały rekordy na praktycznie każdym torze, a prędkości i przeciążenia w zakrętach w połączeniu z lepszymi oponami są dużo większe. Zmiany na 2019 można porównać do zmian na 2017.
Podobne: Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Lowe przerwał pracę dla Williamsa »
Lowe: Kubica uważa nowy bolid Williamsa za ogromny krok naprzód »
Lowe: Za pierwszym razem Kubica nie był w stanie pokazać najlepszego siebie »
Lowe: Williams nie miał dobrego nadwozia od wielu lat »
Podobne galerie: Lowe: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 największe od czasów rewolucji z 2009 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć