Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu

Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu

2014-01-28 - G. Filiks     Tagi: Lotus, Nos bolidu, Nick Chester
Lotus oddalił spekulacje, że ekstremalny nos jego nowego bolidu może okazać się niezgodny z przepisami technicznymi Formuły 1.

Chociaż model E22 przeszedł testy zderzeniowe FIA, z padoku zaczęły docierać wieści, iż rywale powątpiewają w legalność dziobu samochodu. Nos ma dwie końcówki zamiast jednej, obchodząc regulamin ich asymetryczną długością. Jednak dyrektor techniczny Lotusa - Nick Chester jest pewny swego.

„Jak wiadomo, zaliczyliśmy wszystkie obowiązkowe testy zderzeniowe i nie mamy wątpliwości, że nasza koncepcja spełnia wszelkie wymogi techniczne FIA".
- powiedział Brytyjczyk. „Po prostu obraliśmy innowacyjne podejście, inne niż rywale. „Gdy pojawia się tak wiele różnych rozwiązań, zawsze zaczynają się szepty, lecz pozostajemy spokojni i skupieni na naszej pracy".
Bolid Lotusa nie uczestniczy w trwającej na torze Jerez pierwszej turze zimowych testów. Dołączy do reszty dopiero 19 lutego w Bahrajnie.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu

Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
chacha 2014-01-28 15:37
Caterham też ma ciekwy nosek
Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
slakoz 2014-01-28 17:23
"Męskim" nosom nie podoba się "żeńska" wersja Lotusa! Kobiety naprawdę są dyskryminowane na każdym kroku hahahahaha xD
Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
Zadumany Polak 2014-01-29 07:39
Nos Red Bulla jest bardzo ostro zakończony czyżby Red Bull chciał go używać do przecinania opon rywali? Dodatkowa w Red Bullu nos jest tak zaprojektowany że niezależnie od strony z jakiej dmucha wiatr nos zachowuje się tak samo (Ma taki sam przekrój czy to wiatr dmucha od dołu czy od góry. Dla mnie najsilniejszy obecnie bolid to bolid Ferrari. Ferrari wykorzystuje platformę tam gdzie jest tylne światło by nieco ukierunkować spaliny z rury wydechowej, jak i mieć tam czujniki temperatury i prędkości spalin. Lotus musi jeszcze uruchomić bolid w kanale aerodynamicznym, zmieniając nadmuch tak jak to jest na torze, razem z włączonym silnikiem i 2 godziny potrzymać bolid z symulacją obrotów na poszczególnych torach (przyspieszanie redukcja gazu) podłączyć czujniki temperatury by się przekonać co się dzieje z temperaturą podczas GP. Temperatura będzie decydującym czynnikiem w sezonie 2014, tak jak w sezonie 2013 decydujące były opony.
Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
Zadumany Polak 2014-01-31 23:51
Williams, Red Bull mają tylne sekcje przy kołach tylnych na podłodze prawie puste. Poza Maclarenem który nad rurą wydechową ma 2 klapki i innowacyjne zawieszenie dające docisk tylnej osi. Ogólnie im mniej z tyłu tym szybszy bolid. Sprawdziłem czasy i Maclaren jest Najszybszy ale drugi w czasach pierwszy i drugi kierowca to o dziwo Williams. Zdjęcia z bolidami widać na oficjalnej stronie F1.
Lotus pewny legalności nosa swojego bolidu
Zadumany Polak 2014-02-01 07:54
Mercedes Liczy że podczas normalnego ścigania na torze gdzie jest adrenalina kierowców i kierowcy pod wpływem emocji i rywalizacji nawet o 30% bardziej obciążają silnik dużo zespołów pod 1, 2 czy nawet 3 wyścigu będą nie kończyć wyścigu, lub zwalniać pod koniec nie chcąc uszkodzić silnika oraz otrzymają kary za zbyt dużą ilość wymiany silnika w bolidzie. Nie trzeba być zatem pierwszym ale mieć wytrzymały od startu do Mety silnik który jeździ na początku i na końcu wyścigu równie szybko.