Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę

Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę

2014-02-24 - G. Filiks     Tagi: Lotus, Nos bolidu, Nick Chester
Widelcowy nos w nowym bolidzie Lotusa działa i daje istotne korzyści, stwierdził dyrektor techniczny brytyjskiego zespołu Nick Chester.

Model E22 posiada dziób zupełnie inny niż u reszty tegorocznych wyścigówek Formuły 1, z dwiema asymetrycznymi końcówkami.

Radykalne rozwiązanie analizowały również inne zespoły, jak Ferrari czy Toro Rosso, ale ostatecznie uznały je za zbyt ryzykowne. Jednak Chester zdradził, że na zeszłotygodniowych testach w Bahrajnie nos się sprawdził. Konstruktor stajni z Enstone dziwi się teraz, że nie zastosował go żaden z rywali. „Tak, jestem trochę zaskoczony". - powiedział serwisowi Autosport.

„Wiem, że niektóre teamy miały to szczęście i dotarły do naszego rozwiązania dosyć wcześnie. Sądziłem więc, iż jedna czy dwie ekipy je wypróbują.

„Dane aerodynamiczne zebrane z testu na torze sugerują, że cała koncepcja działa.
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagęLotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
„Nie będę rzucał konkretnymi liczbami, ile ten pomysł jest lepszy od standardowego niskiego nosa, lecz daje naszym zdaniem znaczącą przewagę. Dlatego go zastosowaliśmy".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę

Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Dymik 2014-02-24 16:27
Wiem, po testach nie ma co gadać na temat czołówki w generalce, ale ja pokusiłem się ją wam zaprezentować z mojej strony jak może wyglądać tegoroczny sezon: 1. Mercedes 2. Ferrari 3. McLaren 4. Williams 5. Force India 6. Lotus 7. Red Bull 8. Sauber 9. Toro Rosso 10. Caterham 11. Marussia
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Zadumany Polak 2014-02-24 16:42
Moim zdanie zastosowanie jednego nosa zamiast 2 nosów Lotusa daje w sumie mniejszą powierzchnię natarcia z korzyścią dla 1 nosa. Dymik masz rację ale Jednak 1 Miejsce dałbym Maclarenowi 2. Mercedesowi 3. Ferrari 4. Może Lotusowi. 5 Williamsowi 6. Red Bullowi. Czołówka się przetasuje ale pozostanie czołówką
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
meamea 2014-02-24 16:49
nikt ale to nikt nigdy nie zachwalal swojeo genialnego pomysłu jeżeli rzeczywiście był skuteczny, a lotus .... wraz z maldonado cyrk trafił do tego zespołu
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
chacha 2014-02-24 17:16
Nie ma ryzyka nie ma zabawy
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
deniu 2014-02-24 19:09
Komentując wypowiedź chestera, nie sam nos odpowiada za osiągi ale cała konstrukcja bolidu. Po co ktoś ma kopiować czyjeś rozwiązanie, skoro każdy zespół nad swoim pracował i testował przez kilka miesięcy.
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Moje zdanie 2014-02-24 19:57
Nie szata zdobi bolid a ino NOS-y jego powietrze tnąc Lotusa napędzać będą. A tak poważnie to myślałem, że z po odejściu Boullie zespół znormalnieje, myliłem się. Po co nam testy, nasz silnik i tak jest najlepszy a terz mamy zajeb.sty kinol a reszta się nie zna.
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Moje zdanie 2014-02-24 19:58
Nie szata zdobi bolid a ino NOS-y jego powietrze tnąc Lotusa napędzać będą. A tak poważnie to myślałem, że z po odejściu Boullie zespół znormalnieje, myliłem się. Po co nam testy, nasz silnik i tak jest najlepszy a teraz mamy zajeb.sty kinol a reszta się nie zna.
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Zadumany Polak 2014-02-25 06:14
W tym sezonie to nie nosy ale silnik i jego ustawienia będą determinować pozycję danego zespołu. Na razie silnik Renault pozwala by jego najlepszy zespół plasował się na 6 miejscu za silnikami Mercedesa i Ferrari. Tak zespoły są zainteresowane konstrukcją nosa Lotusa ale nie jego skopiowaniem ale zastosowaniem 1 nosa z konstrukcji Lotusa bo nos jest smuklejszy i przeszedł testy zderzeniowe. Smukłość daje więcej powietrza pod bolidem dlatego Force India miało ostatnio dobre czasy. Ja bym zastosował jednak jeden smukły nos, zamiast nosa zastanawiałbym się nad rozwiązaniem Maclarena oraz obudowaniem wokół wylotu z rury wydechowej dającą jak gdyby dyszę w silniku odrzutowym, no i silnik silnik, silnik.
Lotus: Widelcowy nos daje znaczącą przewagę
Zadumany Polak 2014-02-27 09:38
Jak na razie Lotus jest 9 ale strata wynosi 3,5 sekundy. Zaczyna się rozpędzać Red Bull który jest 3 i traci 0,8 sekundy. Wygląda na to że Lotus wolno się rozkręca i jeżeli podczas sezonu nie będzie się dalej rozwijać to skończy na 7 czy 8 miejscu. Ciekawa rzecz czy tylne zawieszenie Maclarena nie spowoduje podczas wyścigu większego zużycia paliwa i bolid Maclarena nie będzie kończył wyścigu z powodu braku paliwa.