Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony

Limit silników w F1 ponownie zaostrzony

2017-09-22 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) potwierdziła kolejne zaostrzenie limitu silników w Formule 1.

Aktualnie kierowca może skorzystać w jednym sezonie z czterech egzemplarzy jednostki napędowej, na którą składa się silnik spalinowy, turbosprężarka, MGU-H, MGU-K, baterie i elektronika sterująca. Za każdym razem gdy przekroczy ograniczenie - nawet w przypadku tylko jednego z wymienionych podzespołów - otrzymuje karę cofnięcia na starcie.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzonyLimit silników w F1 ponownie zaostrzony
W GP Włoch dostało ją aż dziewięciu zawodników.

Mimo tego w 2018 roku mają obowiązywać jeszcze bardziej rygorystyczne przepisy. Kierowca będzie miał do dyspozycji tylko trzy silniki spalinowe, turbosprężarki i MGU-H oraz zaledwie dwie sztuki MGU-K, baterii i elektroniki sterującej.W tym sezonie Stoffel Vandoorne użył już 10 egzemplarzy niektórych elementów napędu. Poza tym, choć do końca sezonu pozostało jeszcze sześć Grand Prix, łącznie ośmiu kierowców przekroczyło limit silników. Są to wszyscy zawodnicy jeżdżący na jednostce Hondy lub Renault.



źródło: f1fanatic.co.uk

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
12

Komentarze do:

Limit silników w F1 ponownie zaostrzony

Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
zjebaneEKO 2017-09-22 13:40
K**** niech zamiast silników zamontują im łańcuchy i p* jak w rowerze. Ekoterroryści zabijają motoryzację i jej sporty.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
dami 2017-09-22 15:08
czy jest mozliwe ze jakis kierowca zmiesci sie w tym limicie? Raczej watpie, przeciez te silniki baterie, etc zuzywaja sie tak szybko jak stare V8.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Adrza1 2017-09-22 15:30
Trzeba wprowadzić nowy przepis: silnik który wygrał mistrzostwa, od nowego sezonu jest podstawowym silnikiem, inni producenci go dostaną 1 grudnia i na jego podstawie budują swój silnik lub swoją wersję. Stawka się wyrówna, nikt nie zostanie ukarany za dobrą pracę
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
ekwador15 2017-09-22 15:58
Glupota. Niech zrobią jeden silnik na caly sezon. Przecież od połowy sezonu beda leciec kary, albo na koniec sezonu o mistrzostwie zdecyduja awarie
Diesel Power
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Diesel Power 2017-09-22 16:16
Nie od dziś wiadomo, że o tym kto zdobędzie tytuł mistrza świata, decyduje również sprzęt i awaryjność. Od momentu wprowadzenia limitów i kar za użyte silniki, ma to większy wpływ na ostateczny wynik. Szkoda tylko, że przy tak dużym stopniu skomplikowania jednostek napędowych i problemów ich producentów z awaryjnością, zaostrza się te limity co z pewnością wpłynie na końcową klasyfikację. O ile w poprzednich paru sezonach Mercedes był poza zasięgiem innych zespołów i limit nie miał aż takiego wpływu na tytuły, o tyle w tym już tak daleko nie jest, a w przyszłym może być jeszcze bliżej i limit może wypaczyć tytuł mistrza świata. Tytuł mistrza konstruktorów to już inna kwestia, bo jeśli walczą o niego tylko zespoły fabryczne, to są jednocześnie producentami silników, a więc całego auta, ale jeśli włączyły by się w walkę o tytuł zespoły klienckie, to wtedy winę za przegraną można zrzucić na producenta jednostki napędowej jeśli ta będzie awaryjna (jak McLaren i Honda lub Red Bull i Renault w poprzednich sezonach). W przeszłości silniki też były awaryjne i wpływały na wyniki, więc nie ma co wpieniać aż tak bardzo na limity, choć teraz ma to trochę większy wpływ na to. F1 to sport, który zawsze był zależny od sprzętu i jego wytrzymałości. Ja tylko czekam na to, by zmienili sposób karania za ponadlimitowe użycia, by uderzały bardziej w zespół lub producenta silników, a nie w kierowców.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
haha 2017-09-22 17:13
Ferrari sie zbliżyło ,Renault teź próbuje no to trzeba Mercusiowi zapewnić przewagę,przeciez wydali tyle kasy.Przewaga mocy silnika Merca jest coraz mniejsza ale niezawodnościa nadal leja wszystkich. 3 silniki na sezon spoko Mercedes sie zmieści ,Ferrari przy 4 jest juz na limicie ,Renault czy Honda szkoda gadać
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Czy aby 2017-09-22 17:46
Mercedes jest taki bezawaryjny. Hamilton w końcówce zeszłego sezonu miewał problemy z silnikiem choćby w Malezji. W tym roku Mercedes i Ferrari stoją na podobnym poziomie. I z pewnością poradzą sobie i w następnym sezonie gdy będą potrzebne tylko trzy silniki.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Wyprodukowanie czegoś 2017-09-22 18:14
bezawaryjnego to tez konkurencja i walka, jeżeli Honda czy renowka tego nie potrafi to ich problem.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Humongous 2017-09-22 18:20
Mercedes powinien być zdyskwalifikowany za hurtowe spalanie oleju. Zdyskwalifikowany, a zawodnicy teamu Mercedesa pozbawieni punktów.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
Jesteś nudny 2017-09-22 20:50
z tym pieprzeniem humoduposie o spalaniu oleju, wszystkie silniki go spalają, podobnie jak i ty chyba tylko silnikom to nie szkodzi tak jak tobie.
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
ssss 2017-09-22 21:13
https://www.youtube.com/watch?v=VivdcinU04I&t=12s
Limit silników w F1 ponownie zaostrzony
prest.main 2017-09-23 19:17
TO SA BEZSENSOWNE KARY . Rozumiem chęć ale wykonanie słabe! O wiele lepiej byłoby INACZEJ KARAĆ lub troszkę zmienić podejście. Np: możliwośc korzystania tylko z jednego silnika podczas całych zawodów - licząc treningi ,Q, wysich - JEDNA jednostka , Honda i tak do Q by nie dotrwała;-) .ALBO 2) zrobić kary takie jak np mają kierowcy punkty karne . Skoro są 3 jednostki dostepne to za 4ta i 5ta kary cofnięcia , ale jak użyjesz 6tą to w kolejnym GP nie bierzesz udziału - KOMPLETNIE jako kierowca+bolid - OUT ! I to by było rygorystyczne , bo takie zespoły jak Sauber czy Mcl które nie walczą i tak zmieniają co chcą bo dla nich to raptem kilka miejsc w tył na ońcu stawki co jest czym innym niż cofniece z 1 pozycji na 11ą !! Bardziej powinno się też karać zespoły producenckie niż klienckie - wiem że to wprowadza nierównomiernosc zasad , ale można limit dla klienckich po prostu podnieśc o 1 np. Dziesiątki pomysłów przychodzi mi do głowy i coś można wybrać ale takie bezsensowne cofanie i obniżanie ilosci silników nic kompletnie nie zmieni z tyłu stawki a z przodu może własnie to zdecydować o tytule mś . Pamiętacie pomysł 50pkt który wymyślił Eclestone za o statni wyścig w Abu Dhabi ?! IDIOTYZM , tak samo jak egzekfowanie w tki sposób tego rpzepisu - IDIOTYZM.