Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie

F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie

2017-08-31 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, DRS, Ross Brawn, Silniki, Start wyścigu F1, Kara
Formuła 1 planuje wycofać system DRS i kary cofnięcia na starcie wyścigu za wymienianie podzespołów w bolidzie. Oba elementy mają zniknąć najpóźniej na sezon 2021.

DRS, czyli regulacja tylnego skrzydła, zwiększa liczbę wyprzedzań, ale manewry przeprowadzone przy użyciu tego wynalazku - a więc z pomocą nienaturalnej przewagi nad rywalem - sa sztuczne i nieciekawe. Z kolei karanie kierowcy za nieprzepisowe otrzymanie do bolidu np. nowego silnika, ponieważ stary się zepsuł, według wielu jest niesprawiedliwe. Do tego kary tego typu bywają śmieszne i kuriozalne. Przykładowo, w ostatnim GP Belgii występującemu przed własną publicznością Stoffelowi Vandoorne'owi uzbierała się kara przesunięcia do tyłu na starcie aż o 65 pozycji. Podczas gdy w F1 jest 20 pól startowych. Nad niedoskonałościami królowej sportów motorowych zniechęcającymi fanów pochyliły się nowe władze mistrzostw. Jak zdradza ich dyrektor zarządzający ds. sportowych Ross Brawn, już trwają prace, aby DRS stał się zbyteczny po następnej rewolucji technicznej. Z kolei cofanie na starcie kierowców za przewinienia związane z bolidem albo zostanie czymś zastąpione, albo zawodnicy przestaną dostawać kary i tak.

„Powinniśmy znaleźć lepsze rozwiązanie". - mówi Brawn o DRS. „To dodatek pomagający w wyprzedzaniu, a tak naprawdę potrzebujemy, by jeden bolid wyprzedzał drugi porządnie wykorzystując jego cień aerodynamiczny". „Zatem dla mnie wyjściem - nad którym zaczęliśmy pracować - jest zaprojektowanie bolidów w sposób umożliwiający ściganie się nimi w bliskiej odległości".

„(...) Myślę, że kiedy to zrobimy - celujemy w sezon 2021 - wówczas będziemy mieć samochody, które nie potrzebują DRS".
„W osiągnięciu tego mogą być potrzebne inne rozwiązania, ale nie będą miały w sobie sztuczności, jaką ma DRS (...)".

„Sądzę, że fani chcą widzieć wspaniały manewr wyprzedzania, nie wyprzedzenie po naciśnięciu przycisku".


Odnosząc się z kolei do kar przesunięcia na starcie za nieregulaminowe wymienianie podzespołów w bolidzie, Brawn tłumaczy: „Nienawidzę tego, że musimy sprawiać, iż na wyścigi wpływają problemy natury technicznej".„Wiem, że możesz nazwać taką sytuacją awarię bolidu w zawodach, ale myślę, iż to fani rozumieją".

„Natomiast jesli kibic ma przeboleć, że jego idol startuje z tyłu stawki, bo musiał wymienić silnik... Taki sport nie jest wspaniały".

„Musimy znaleźć rozwiązanie tego problemu - albo karać w inny sposób, albo całkowicie pozbyć się kar i po prostu żyć z kłopotem, któremu próbowano zaradzić za ich pomocą".„Współpracujemy teraz z FIA i analizujemy, czy jest lepsze wyjście na przyszłość. Zdecydowanie liczę, że do wprowadzenia nowego silnika i nowych przepisów na pewno znajdziemy lepsze rozwiązanie".

„Może będziemy mogli wdrożyć je wcześniej, bo to ogromnie niepopularny aspekt F1 w tej chwili".

„Jedną z sugestii jest odejmowanie punktów w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Mogą być też inne, bardziej dyskretne kary".

„Mieliśmy system talonów na rozwój silnika i w zasadzie to nie było złe. Zrobiło się trochę skomplikowane, ale można było usunąć te talony na jakiś czas".



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie

F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Borat 2017-08-31 15:12
No i tak powinno być, że za wyminę podzespołów powinny być punkty karne w klasyfikacji konstruktorów a nie bezsensowne kary dla kierowców.
Borowczyk.
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Borowczyk. 2017-08-31 15:24
no to ok McLaren miałby ile - 200 punktów ? he he
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
haha 2017-08-31 16:09
ale moźna juz od nastepnego sezonu to zmodyfikować a nie czekać do 2021.Jak? System wymiany silnika taki jak obecnie skrzyń biegów.Jak kierowca nie kończy wyścigu = bezkarna wymiana. Silniki powinny wytrzymać kolejne minimum 5 GP ,skrzynie biegów 6;kary tylko w takim przypadku gdy np nastepuje wymiana po 4 ukończonych wyścigach.Skończy sie wtedy żonglowanie elementami silnika i kombinacje,a co najlepsze to może ścieśnic stawkę w niektórych wyścigach ,częśc kierowców będzie miała świeży silnik a część może jechać 4 czy 5 wyścig z puli a taki zuźyty silnik nie jest tak wydajny do tego może byc więcej awarii .np Hamilton i Vettel jadą na Monzy 5 wyścig a taki Max zakłada nowiutki silnik+skrzynie biegów i włącza sie do walki o wygrana.Kierowcy spoza top10 mogą taktycznie nie kończyć wyścigów ale raczej ci z 11,12,13 miejsca dojadą do mety ,żeby zachęcic ich do dokańczania wyścigów to dałbym im bonusa w postaci darmowej wymiany jednego elementu silnika lub skrzyni mimo ukończenia wyścigu.Co do DRS do 2021 jest niezbędny bez niego będą procesje nawet i z DRS czasami są.a potem w poczatkowej fazie sezonu puścic jeden wyścig na probe bez DRS na torze gdzie sie łatwo wyprzedza np Chiny i zobaczyć jak to wyjdzie
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
360 2017-08-31 16:39
A w czym im przeszkadza DRS,przecież to najlepszy wynalazek ostatnich lat.F1 naprawdę umiera.Jeszcze wisi nad nią ta cała aureola która popsuje kompletnie tą serie.Jak widać nowi włodarze też nie potrafią zrozumieć że f1 już nigdy nie będzie tak popularna jak kiedyś.Nie przez procesje,które były od zawsze,nie przez dominację,która była od zawsze.Super bezpieczne bolidy,tory o szerokości pasów startowych z poboczami wielkimi jak parkingi obok Tesco,to są główne powody przez które widowisko straciło na wartości i wyjątkowości.Nic już tego nie zmieni bo idą dalej w złym kierunku,niepoprawili jej do tej pory niczym a brak DRS i aureola pociągną tą serie na dno.Miałem nadzieje,szkoda że berniego zastąpili inni idioci.
Borowczyk.
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Borowczyk. 2017-08-31 20:27
Aureole wprowadza FIA i tak pewnie nie zrozumiesz nic capie A drs do kosza
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Humongous 2017-08-31 20:36
Chcą porzucić te kary? no to chyba szykują się kary dla Merca i odpowiednio chcą posmarować rączkę komu trzeba żeby zmieść przepisy albo Merc załatwia sobie przepisy na przyszły rok bo wie że będzie miał sieczkę z częściami gdyż doszedł do granicy swoich możliwości i części zużywają się szybciej niżby chcieli a Ferrari ucieka niezagrożone w stronę zachodzącego słońca czyli mistrzostwa dla vettela.
F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
PiotreW 2017-08-31 21:13
Według mojej wiedzy to na razie w tym roku jest duże prawdopodobieństwo kar dla Ferrari, bo nie mają już żadnej nowej turbosprężarki do wykorzystania w tym roku bez kar.
Podobne: F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Podobne galerie: F1 ma porzucić DRS i kary cofnięcia na starcie za wymienianie podzespołów w bolidzie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit