Formuła 1 » Aktualności F1 » Limit 3 silników na sezon w F1?

Limit 3 silników na sezon w F1?
Kierowcy Formuły 1 mogą wkrótce być ograniczeni nawet do zaledwie 3 silników na sezon, informuje portal Motorsport.com.
Wraz z wdrożeniem w 2014 roku, nowych, hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo, limit silników na sezon został zaostrzony z ośmiu motorów do pięciu. W sezonie 2015 można było użyć bezkarnie już tylko czterech jednostek (wyjątek stanowili Fernando Alonso i Jenson Button jeżdżący na dopiero wprowadzonym silniku Hondy). W sezonie 2016 limit nadal będzie wynosił 4 silniki, ale jest prawdopodobieństwo, że potem zawodnikom znów ubędzie jeden. To pomysł samych producentów jednostek, po tym jak FIA poleciła im przygotować do 15 stycznia zastępcze rozwiązania dla problemów, którym miało zaradzić wprowadzenie w F1 na sezon 2017 drugiego, "standardowego" silnika, oferowanego prywatnym zespołom.
Limit 3 silników na sezon miałby ograniczyć koszty. Na łamach Motorsport.com czytamy, że chociaż potrzeba wydłużenia żywotności motorów „początkowo przyniosłaby zmartwienia i wydatki", ostatecznie „wymusiłaby używanie mniej zaawansowanych materiałów".
Ponadto gdyby silnik był w stanie wytrzymać np. siedem Grand Prix, prywatne teamy zaoszczędziłyby na zakupie mniejszej liczby jednostek.
Przyszłość ERS
W ramach chęci cięcia kosztów debatuje się również m. in. nad przyszłością Systemów Odzyskiwania Energii (ERS).
Padła radykalna propozycja pozbycia się ich, ale zdecydowany sprzeciw zgłosiła Honda. Japoński koncern ma ogromne problemy z systemem odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki, jednak tłumaczył, że bez hybrydowej technologii w F1 nie widziałby sensu uczestniczenia w królowej sportów motorowych.Inna idea zakłada wprowadzenie standardowego silnika-generatora energii termicznej (MGU-H) i silnika-generatora energii kinetycznej (MGU-K) dla wszystkich jednostek napędowych, z jednoczesnym utrzymaniem pełnej swobody w zarządzaniu resztą systemów elektrycznych motoru.
FIA chce zmian na 2017 rok, aczkolwiek są wątpliwości, czy jest możliwe przygotowanie ich w stosunkowo tak krótkim czasie.
Wraz z wdrożeniem w 2014 roku, nowych, hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo, limit silników na sezon został zaostrzony z ośmiu motorów do pięciu. W sezonie 2015 można było użyć bezkarnie już tylko czterech jednostek (wyjątek stanowili Fernando Alonso i Jenson Button jeżdżący na dopiero wprowadzonym silniku Hondy). W sezonie 2016 limit nadal będzie wynosił 4 silniki, ale jest prawdopodobieństwo, że potem zawodnikom znów ubędzie jeden. To pomysł samych producentów jednostek, po tym jak FIA poleciła im przygotować do 15 stycznia zastępcze rozwiązania dla problemów, którym miało zaradzić wprowadzenie w F1 na sezon 2017 drugiego, "standardowego" silnika, oferowanego prywatnym zespołom.
Limit 3 silników na sezon miałby ograniczyć koszty. Na łamach Motorsport.com czytamy, że chociaż potrzeba wydłużenia żywotności motorów „początkowo przyniosłaby zmartwienia i wydatki", ostatecznie „wymusiłaby używanie mniej zaawansowanych materiałów".
Ponadto gdyby silnik był w stanie wytrzymać np. siedem Grand Prix, prywatne teamy zaoszczędziłyby na zakupie mniejszej liczby jednostek.
W ramach chęci cięcia kosztów debatuje się również m. in. nad przyszłością Systemów Odzyskiwania Energii (ERS).
Padła radykalna propozycja pozbycia się ich, ale zdecydowany sprzeciw zgłosiła Honda. Japoński koncern ma ogromne problemy z systemem odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki, jednak tłumaczył, że bez hybrydowej technologii w F1 nie widziałby sensu uczestniczenia w królowej sportów motorowych.Inna idea zakłada wprowadzenie standardowego silnika-generatora energii termicznej (MGU-H) i silnika-generatora energii kinetycznej (MGU-K) dla wszystkich jednostek napędowych, z jednoczesnym utrzymaniem pełnej swobody w zarządzaniu resztą systemów elektrycznych motoru.
FIA chce zmian na 2017 rok, aczkolwiek są wątpliwości, czy jest możliwe przygotowanie ich w stosunkowo tak krótkim czasie.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Limit 3 silników na sezon w F1?
Podobne: Limit 3 silników na sezon w F1?




Podobne galerie: Limit 3 silników na sezon w F1?



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit