Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Limit 3 silników na sezon w F1?
Limit 3 silników na sezon w F1?

Limit 3 silników na sezon w F1?

2015-12-16 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki, V6 turbo, ERS, MGU-H, MGU-K
Kierowcy Formuły 1 mogą wkrótce być ograniczeni nawet do zaledwie 3 silników na sezon, informuje portal Motorsport.com.

Wraz z wdrożeniem w 2014 roku, nowych, hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo, limit silników na sezon został zaostrzony z ośmiu motorów do pięciu. W sezonie 2015 można było użyć bezkarnie już tylko czterech jednostek (wyjątek stanowili Fernando Alonso i Jenson Button jeżdżący na dopiero wprowadzonym silniku Hondy). W sezonie 2016 limit nadal będzie wynosił 4 silniki, ale jest prawdopodobieństwo, że potem zawodnikom znów ubędzie jeden. To pomysł samych producentów jednostek, po tym jak FIA poleciła im przygotować do 15 stycznia zastępcze rozwiązania dla problemów, którym miało zaradzić wprowadzenie w F1 na sezon 2017 drugiego, "standardowego" silnika, oferowanego prywatnym zespołom.

Limit 3 silników na sezon miałby ograniczyć koszty. Na łamach Motorsport.com czytamy, że chociaż potrzeba wydłużenia żywotności motorów „początkowo przyniosłaby zmartwienia i wydatki", ostatecznie „wymusiłaby używanie mniej zaawansowanych materiałów".

Ponadto gdyby silnik był w stanie wytrzymać np. siedem Grand Prix, prywatne teamy zaoszczędziłyby na zakupie mniejszej liczby jednostek.
Przyszłość ERS

W ramach chęci cięcia kosztów debatuje się również m. in. nad przyszłością Systemów Odzyskiwania Energii (ERS).

Padła radykalna propozycja pozbycia się ich, ale zdecydowany sprzeciw zgłosiła Honda. Japoński koncern ma ogromne problemy z systemem odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki, jednak tłumaczył, że bez hybrydowej technologii w F1 nie widziałby sensu uczestniczenia w królowej sportów motorowych.Inna idea zakłada wprowadzenie standardowego silnika-generatora energii termicznej (MGU-H) i silnika-generatora energii kinetycznej (MGU-K) dla wszystkich jednostek napędowych, z jednoczesnym utrzymaniem pełnej swobody w zarządzaniu resztą systemów elektrycznych motoru.

FIA chce zmian na 2017 rok, aczkolwiek są wątpliwości, czy jest możliwe przygotowanie ich w stosunkowo tak krótkim czasie.



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Limit 3 silników na sezon w F1?

Limit 3 silników na sezon w F1?
VAG 2015-12-16 16:20
NHAHA. Brak słów. Mclaren-Honda 4 silniki wykorzystają w 2 rundy
Limit 3 silników na sezon w F1?
Borat 2015-12-16 16:32
W jaki sposób ma to zmniejszyć koszty? Zespół i tak będzie wolał wymienić silnik i stracić kilka miejsc na starcie niż ryzykować, że w kolejnym GP nie zdobędzie punktów z powodu awarii. Te pomysły są coraz głupsze.
Limit 3 silników na sezon w F1?
haha 2015-12-16 19:10
będzie tak że w połowie sezonu zostaną tylko 4 teamy+ może puszki ,bo innych nie będzie stać na zakup nowych silników
Limit 3 silników na sezon w F1?
OBIGO 2015-12-17 00:26
Pomysł z ograniczeniem ilości jednostek jest idiotyczny. I tak 4 na sezon to już jest głupota. Co do systemów hybrydowych to powinni je po prostu wywalić, są niepotrzebne i generują tylko większe koszty. Jak mają je już zostawić to bdb pomysłem jest aby był to jeden system dla wszystkich, w przeciwnym razie zawsze będą z tym problemy. Dziwie się tylko po co powstała Formuła E (która przy okazji zaczyna sobie całkiem dobrze radzić) skoro oni ładują te głupie systemy do F1. A Honda jak chce to niech odchodzi nikt nie będzie po niej płakał.
Limit 3 silników na sezon w F1?
Skoczek120 2015-12-17 09:20
Tu chcą poprawić widowisko, a mimo to chcą jeszcze bardziej ograniczać żywotność. Chcą, aby silniki nie kreciły sie nawet do 10 tyś.? ;] Tak, z pewnością to pomoże i tak słabo dysponowanej obecnie F1. ;-)
Limit 3 silników na sezon w F1?
Skoczek120 2015-12-17 09:20
Tu chcą poprawić widowisko, a mimo to chcą jeszcze bardziej ograniczać żywotność. Chcą, aby silniki nie kreciły sie nawet do 10 tyś.? ;] Tak, z pewnością to pomoże i tak słabo dysponowanej obecnie F1. ;-)