Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Limit 3 silników na sezon w F1?
			
			
			
			 
									
					
					Limit 3 silników na sezon w F1?
						Kierowcy Formuły 1 mogą wkrótce być ograniczeni nawet do zaledwie 3 silników na sezon, informuje portal Motorsport.com.
Wraz z wdrożeniem w 2014 roku, nowych, hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo, limit silników na sezon został zaostrzony z ośmiu motorów do pięciu. W sezonie 2015 można było użyć bezkarnie już tylko czterech jednostek (wyjątek stanowili Fernando Alonso i Jenson Button jeżdżący na dopiero wprowadzonym silniku Hondy). W sezonie 2016 limit nadal będzie wynosił 4 silniki, ale jest prawdopodobieństwo, że potem zawodnikom znów ubędzie jeden. To pomysł samych producentów jednostek, po tym jak FIA poleciła im przygotować do 15 stycznia zastępcze rozwiązania dla problemów, którym miało zaradzić wprowadzenie w F1 na sezon 2017 drugiego, "standardowego" silnika, oferowanego prywatnym zespołom.
Limit 3 silników na sezon miałby ograniczyć koszty. Na łamach Motorsport.com czytamy, że chociaż potrzeba wydłużenia żywotności motorów „początkowo przyniosłaby zmartwienia i wydatki", ostatecznie „wymusiłaby używanie mniej zaawansowanych materiałów".
Ponadto gdyby silnik był w stanie wytrzymać np. siedem Grand Prix, prywatne teamy zaoszczędziłyby na zakupie mniejszej liczby jednostek.
	
	
	
	
						Przyszłość ERS
W ramach chęci cięcia kosztów debatuje się również m. in. nad przyszłością Systemów Odzyskiwania Energii (ERS).
Padła radykalna propozycja pozbycia się ich, ale zdecydowany sprzeciw zgłosiła Honda. Japoński koncern ma ogromne problemy z systemem odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki, jednak tłumaczył, że bez hybrydowej technologii w F1 nie widziałby sensu uczestniczenia w królowej sportów motorowych.Inna idea zakłada wprowadzenie standardowego silnika-generatora energii termicznej (MGU-H) i silnika-generatora energii kinetycznej (MGU-K) dla wszystkich jednostek napędowych, z jednoczesnym utrzymaniem pełnej swobody w zarządzaniu resztą systemów elektrycznych motoru.
FIA chce zmian na 2017 rok, aczkolwiek są wątpliwości, czy jest możliwe przygotowanie ich w stosunkowo tak krótkim czasie.
					
Wraz z wdrożeniem w 2014 roku, nowych, hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo, limit silników na sezon został zaostrzony z ośmiu motorów do pięciu. W sezonie 2015 można było użyć bezkarnie już tylko czterech jednostek (wyjątek stanowili Fernando Alonso i Jenson Button jeżdżący na dopiero wprowadzonym silniku Hondy). W sezonie 2016 limit nadal będzie wynosił 4 silniki, ale jest prawdopodobieństwo, że potem zawodnikom znów ubędzie jeden. To pomysł samych producentów jednostek, po tym jak FIA poleciła im przygotować do 15 stycznia zastępcze rozwiązania dla problemów, którym miało zaradzić wprowadzenie w F1 na sezon 2017 drugiego, "standardowego" silnika, oferowanego prywatnym zespołom.
Limit 3 silników na sezon miałby ograniczyć koszty. Na łamach Motorsport.com czytamy, że chociaż potrzeba wydłużenia żywotności motorów „początkowo przyniosłaby zmartwienia i wydatki", ostatecznie „wymusiłaby używanie mniej zaawansowanych materiałów".
Ponadto gdyby silnik był w stanie wytrzymać np. siedem Grand Prix, prywatne teamy zaoszczędziłyby na zakupie mniejszej liczby jednostek.
W ramach chęci cięcia kosztów debatuje się również m. in. nad przyszłością Systemów Odzyskiwania Energii (ERS).
Padła radykalna propozycja pozbycia się ich, ale zdecydowany sprzeciw zgłosiła Honda. Japoński koncern ma ogromne problemy z systemem odzyskiwania energii cieplnej z turbosprężarki, jednak tłumaczył, że bez hybrydowej technologii w F1 nie widziałby sensu uczestniczenia w królowej sportów motorowych.Inna idea zakłada wprowadzenie standardowego silnika-generatora energii termicznej (MGU-H) i silnika-generatora energii kinetycznej (MGU-K) dla wszystkich jednostek napędowych, z jednoczesnym utrzymaniem pełnej swobody w zarządzaniu resztą systemów elektrycznych motoru.
FIA chce zmian na 2017 rok, aczkolwiek są wątpliwości, czy jest możliwe przygotowanie ich w stosunkowo tak krótkim czasie.
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Limit 3 silników na sezon w F1?
Podobne: Limit 3 silników na sezon w F1?
				 Ferrari zaprzecza, że jeździ z mniejszą mocą silnika »
Ferrari zaprzecza, że jeździ z mniejszą mocą silnika »
					
					 Ricciardo jednak będzie miał karę cofnięcia na starcie w Kanadzie »
Ricciardo jednak będzie miał karę cofnięcia na starcie w Kanadzie »
					
					 F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
					
					 Silnik Hondy zgłupiał przez szybką jazdę Alonso »
Silnik Hondy zgłupiał przez szybką jazdę Alonso »
					
				Podobne galerie: Limit 3 silników na sezon w F1?
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			

 Silnik Renault w F1
Silnik Renault w F1
 Silnik Hondy w F1
Silnik Hondy w F1
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   37. Rajd Elmot - Krause: Galeria 1
37. Rajd Elmot - Krause: Galeria 1  Tapety Alfa Romeo
Tapety Alfa Romeo  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec 
 
			
 
 
			