Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych
Renault

Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych

2011-01-04 - P. Pokwicki     Tagi: Niki Lauda, Przepisy F1
Niki Lauda jest kolejną osobą ze światka Formuły 1, która jest zaniepokojona wprowadzeniem do królowej sportów motorowych czterocylindrowych silników.
Sonda: Czy uważasz, że decyzja o wprowadzeniu czterocylindrowych silników jest słuszna?
Negatywnie nastawiony do tej zmiany jest również prezydent Ferrari - Luca di Montezemolo, który powiedział: "Używanie czterocylindrowych silników w najbardziej prestiżowej serii sportów motorowych brzmi nieco żałośnie". Były trzykrotny mistrz świata Formuły 1 - Niki Lauda również wyraża swoje obawy. "Martwię się o dźwięk jaki będą wydawać te silniki. Odgłos jednostek napędowych w Formule 1 zawsze był czymś wyjątkowym".

"Mam nadzieję, że nie będzie to tylko ledwo słyszalny warkot" - dodał niemiecki komentator stacji RTL. Przypomnijmy, że nowe przepisy mają wejść do Formuły 1 od 2013 roku. Aktualne silniki ośmiocylindrowe o pojemności 2,4 litra zostaną zastąpione czterocylindrowymi jednostkami z turbo o pojemności 1,5 litra.
FerrariLotus



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych

Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych
dzordzklunej 2011-01-04 10:21
2012 będzie ostatnim rokiem F1 jak dla mnie...zacznę oglądać wyścigi taczek czy coś w tym stylu, nie będzie większej różnicy...kiedyś to F1 stwarzała wzorce dla masowej motoryzacji a teraz chyba role się odwróciły...downsizing w królowej motosportu ;-)
Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych
slakoz 2011-01-04 10:58
Mnie tylko z czystej ciekawości interesowałby faktyczny dźwięk takiej jednostki :-) Przyznaję jednak, iż mogłoby to faktycznie brzmieć nieco śmiesznie. Zawsze jednak mogą sobie nakładki dźwiękowe pozakładać xDDDD LoL Z praktycznego punktu widzenia ciekawie by było zobaczyć ile daliby radę z takiego małego silnika wycisnąć spece od F1.
Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych
krisss2211 2011-01-04 12:11
moc będzie ograniczona do 650KM + ok150KM KERS...a mnie poza dżwiękiem interesuje inna ciekawa zmiana którą jest powrót znanego z lat 70 tzw "ground effect" powodujący "przyssanie" bolidu do asfaltu za sprawą podciśnienia wytworzonego pod pojazdem
Lauda obawia się o dźwięk silników czterocylindrowych
Esond 2011-01-04 14:44
wg mnie mniejsze silniki to krok na przod - beda rozwijac cos bardziej przystepnego dla przecietnego Kowalskiego - a o moc to sie nie martwie bo na pewno dzadza rade ;] co do dzwieku, to pewnie kwestia przyzwyczajenia bedzie jak do szerokich przednich skrzydel ;-) jak sie nie bedzie podobac to dzwiek i tak mozna wylaczyc bo komentarz leci zalosny xP