Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Robert Kubica wypadek

Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach

2011-02-17 - J. Rutkowski     Tagi: Kubica, Piquet Jr., Niki Lauda, Martin Brundle
Trzykrotny mistrz świata F1, Niki Lauda ostro skrytykował decyzję Roberta Kubicy o uczestniczeniu w rajdach samochodowych, określając jego zachowanie "egoistycznym".

Kierowca zespołu Lotus Renault został poważnie ranny, kiedy to jego samochód Skoda Fabia S2000 evo 2 uderzył w okalającą drogę barierę. Wszystko to miało miejsce podczas rajdu Ronde di Andora we Włoszech. Kubica doznał poważnych urazów prawej dłoni i wielokrotnych jej złamań. 26-latek przyznał już po wypadku, że wcale nie żałuje tego, że postanowił startować w rajdach samochodowych pomiędzy kolejnymi testami w F1, ale Lauda uważa, że to złe postępowanie."Takie ryzykowanie życia i kariery w jego wypadku nie miało najmniejszego sensu, kompletnie niepotrzebne ryzyko. Czy to było nieodpowiedzialne? Oczywiście, że tak!" mówił Lauda w wywiadzie dla 'SpeedTV'. "Kierowca powinien być pewien, że będzie mógł wykonywać pracę jaką zapisano mu w kontrakcie, a jego pracą jest prowadzenie bolidu F1. Tylko i wyłącznie on jest winny temu co się stało, nikt inny! Ktoś mu kazał tam jeździć? Musiał to robić, aby mieć za co się utrzymać? Nie!"
Robert Kubica wypadekRobert Kubica wypadek
Zespół Lotus Renault przyznał, że Kubica miał ich pozwolenie na starty, gdyż Polak twierdził, że pomaga mu to w podnoszeniu swoich umiejętności w jeździe bolidem F1.

"Jeżdżę lepiej w bolidzie Formuły 1, ponieważ brałem udział w wielu rajdach," tak dokładnie powiedział Robert Kubica w pierwszym wywiadzie po wypadku.
"Rajdy pomagają w polepszeniu koncentracji. W F1 mamy tylko kilka testów w roku i nie jest to aż takie wielkie wsparcie w ćwiczeniu swoich umiejętności. Rajdy pozwalają mi pracować nad różnymi aspektami mojej jazdy, mogę je ulepszać kiedy tylko mam wolną chwilę. To bardzo ważna rzecz podczas sezonu, w którym masz aż 20 wyścigów do przejechania," mówił Polak.

Miejscve wypadku Roberta Kubicy 
Lauda nie zostawił na tej wypowiedzi suchej nitki. "To nonsens i kompletna bzdura!" grzmiał Austriak. "Jeżdżenie w rajdach nie ma absolutnie nic do F1. To dwa kompletnie inne sporty, a łączy je tylko to, że jeździ się na czterech kółkach."Reporter BBC, Martin Brundle zgodził się z Laudą, że Kubica nie powinien mieć pozwolenia na starty w rajdach. "To w czym zgadzam się z Nikim Laudą to to, że nie powinien brać udziału w rajdach na cztery tygodnie przed startem sezonu. Wtedy trzeba się skupić na pracy nad rozwojem bolidu i nad pokonywaniem tym bolidem jak największej ilości kilometrów," mówił w wywiadzie dla Dialy Mail Brundle."Ten chłopak potrzebuje adrenaliny, musi się ścigać i jeździć szybko. Po części to rozumiem, ale boję się, że w tym momencie płaci za to przerażającą cenę."
Sonda: A jak Ty oceniasz postępowanie Kubicy?
Do dyskusji swoje zdanie dorzucił były kierowca Renault Nelson Piquet Jr. Uważa on, że wypadek Kubicy będzie miał ogromny wpływ na przyszłe kontrakty kierowców i zapisy w nich o zakazie startowania w rajdach.



źródło: planetf1

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
17

Komentarze do:

Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach

Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Piotr60 2011-02-17 11:38
Niestety , zgadzam się z wypowiedzią Laudy , bo wyobrażcie sobie co by było gdybyście to wy byli właścicielami zespołu ,a wasz ''filar'' na kilkanascie dni przed inauguracją stawia was w podobnej sytuacji (i nie ma znaczenia czy to jego wina czy też nie),jest problem i panowie Lauda i Brundle czy to sie nam podoba czy nie mają racje że krytykują Kubicę , mam wielki szacunek dla tego chłopaka, więc uważam, że pomimo wszystko trochę więcej odpowiedzialności nie zaszkodzi bo co innego coś lubieć , a co innego być super kierowcą w super dywizji .pozdrawiam
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
rafito 2011-02-17 11:40
opinie sa rózne ale nie ulega watpliwosci, ze Kubica nie powinien startowac w rajdzie akurat w TYM terminie.
Zabolxp
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Zabolxp 2011-02-17 12:05
Fajnie, że Lauda i Brundle sobie teoretyzują, ale nie mają chyba pojęcia kim jest Kubica. Dla niego jazda samochodem w rajdach jest równie prosta, jak dmuchanie nosa przez chusteczkę, więc nie rozumiem tu braku odpowiedzialności. "Rupert" miał gigantycznego pecha i dziwię się, że tacy wydawałoby się znawcy, dają się wciągać w tego typu tendencyjną i nierzetelną polemikę. Jakby wygrał, to nie pisnęliby ani słówka, a wręcz zachwycali się, że niedługo Kubica będzie mistrzem F1 i WRC. Robert to kierowca, jaki w tym problem żeby jeździł sobie rekreacyjnie autem z pełną klatką bezpieczeństwa, kilkopunktowymi pasami, kaskiem, systemem HANS, niepalną odzieżą. Lepiej żeby się rozbijał jakimś kabrio z zimnym łokciem pośród idiotów w zwykłym ruchu drogowym? TAK dla Kubicy w rajdach! :-)
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
slakoz 2011-02-17 12:31
A ja przypomnę tutaj o jednym zdarzeniu, które miało również wpływ na karierę Roberta. Chodzi mianowicie o wypadek jakiemu uległ... jadąc z kolegą samochodem po drodze publicznej! Pokiereszowana prawa ręka i klops. Kubica miał zwyczajnego pecha, że akurat w taki sposób przywalił w tą barierkę, ale niech się panowie Lauda i Brundle wypowiedzą również w kwestii testów. A w F1 zapierdziela się ponad 300km/h i trzeba TRENINGU, aby reagować odpowiednio szybko do sytuacji na torze. Rajdy mają tą jedną rzecz wspólną z F1, że reakcja kierowcy musi być bardzo szybka, bo na błędy nie ma miejsca. W F1 jeździ się szybko ale z reguły tor jest długi i szeroki. W rajdach jeździ się wolniej ale tory są zdecydowanie bardziej wymagające. A o wypadek wszędzie jest łatwo: na ulicy, w drodze na testy, na wyścig o czym przekonał się Kubica i m.in. Webber jadący na rowerze (sic!). W ogóle niech wsadzą kierowców pod klosz i zabronią im nawet chodzić po ulicy. Absurd!
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
IKS59 2011-02-17 14:40
Lauda i Brundlle, a zwłaszcza Lauda, mają - czy się to komuś podoba czy nie - całkowitą rację! Kubica zachował się bardzo nieodpowiedzialnie. Teraz, po wypadku można mu tylko współczuć, ale nie należy się przy tym nad jego bezmyślnością roztkliwiać! To wszystko jego wina i nie może Robert zachowywać się jak książę z bajki lub jak - przepraszam za wyrażenie - gówniarz... Jeżeli jest zawodowcem powinien całkowicie skupić się na F1! A zabawy w rajdy niech sobie zachowa na "emeryturę' lub... niech w ogóle odejdzie z Formuły 1... Życzę Heidfeldowi mistrzostwa świata z teamem Lotus-Renault w roku 2011! To byłaby najbardziej bolesna i najlepsza nauczka oraz kara dla Kubicy na przyszłość i na rozmyślania, że losem nie należy niepotrzebnie igrać...
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
RicardoS 2011-02-17 15:03
Jestem fanem Roberta ale tutaj nie mozna być dla niego pobłażliwym.Skoro facet jezdzi w Formule 1 czyli jest najlepszym z najlepszych i wielu ludzi wiąze z nim wielkie nadzieje na sukcesy sportowe ale także finansowe to nie można tak lekkomyślnie wystawiać tego wszystkiego na ryzyko.Jaki kierowca F1 tego kalibru co Robert na miesiać przez rozpoczeciem sezonu wsiada to rajdówki i bierze udział w rajdzie w ktorym można sie dosłownie i w przenośni ROZKURWIĆ na pierwszym lepszym drzewie?Stała sie tragedia dla wielu ludzi ale najwieksza dla samego Roberta jako Polacy na drugi taki talent bedziemy musieli czekać kilkanaście jak nie kilkadziesiąt lat bo jego kariera nadal stoi pod znakiem zapytania.
Zabolxp
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Zabolxp 2011-02-17 15:32
Prawdopodobieństwo połamania się, złapania kontuzji przy obecnych zabezpieczeniach jest bardzo znikome. Ludzie! Nie dajcie się zwariować. Najłatwiej wszystkiego zakazać. Niech nie wysiada z R31 najlepiej, dać mu tam sedes i niech siedzi... rajdy nie są wcale bardziej ryzykowne od bujania się na krześle.
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
sympatykf1 2011-02-17 16:01
@Zabolxp; siedząc cały czas w bolidzie dostałby w końcu odleżyn i też byłby problem :-) Owszem zapiski w kontraktach raczej na pewno się zmienią, ale może FIA pójdzie po rozum do głowy i powróci do testów. Kierowcy będą trenować, rozwijać swoje umiejętności co poniekąd podwyższy bezpieczeństwo na torze jak i ograniczy ich wolny czas na starty w WRC. A na razie to panie Lauda morda w kubeł, bo wszyscy wiemy że i tak nie darzysz Roberta największą sympatią.
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
conti62 2011-02-17 19:10
Tak tak koledzy nie zapominajmy ze pan Lauda nie przepada za Robertem!!a po za tym to cale pitolenie o tym ze rajdy niebezpieczne i w ogole jest tak stary ze zapomnial od czego ma faciate popazoną i ze sam prawie by nie zgina w bolidzie.Ze juz nie wspomne ze trzas d..ą na jednym z wyscigow po padał deszcz wycofal sie z niego i przepierniczył w ten sposob mistrzostwo.!!!! A po za tym to on zawsze ma jakieś ale do Robsona.Nikt nie wie co mu jest pisane i tyle ,a mam jeszcze jeden przyklad moze nie calkiem poruwnywalny do tego oczym mowa (chodzi mi o to czy ryzykowac czy nie)moze to bedzie smieszne ale czy jezeli moglibyscie sie kochac z super sexi laska bediecie sie zastanawiac czy guma peknie czy nie!!!! Pozdro dla wszystkich kibicow Roberto.R.K trzymaj sie krakow jest z Tobą
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Piotr60 2011-02-17 20:47
Wszyscy ,Panowie macie racje pozostaje kwestia , czy bedzie jeszcze jezdził , wiadomo chcemy żeby tak , jednak istnieje ryzyko ze nie ,a wtedy z całej tej naszej gadaniny (wieka kupa) jeden z Panów napisał że dla Roberta jazda samochodem w rajdach jest równie prosta, jak dmuchanie nosa przez chusteczkę, więc nie rozumiem tu braku odpowiedzialności. Podręcznikowo tak , ale ,skutek jest taki że wszystkie trudy zespołu i Roberta poszły na marne ,a my szukamy usprawiedliwienia za właśnie brak tej odpowiedzialnosci
Zabolxp
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Zabolxp 2011-02-17 21:55
Nie ma co dywagować w przypadku pecha. Najwyraźniej tak miało być. Jak nie ten dziwny wypadek, to by sobie być może palec w oko włożył przy dmuchaniu nosa i by też był problem, zakazaliby mu dmuchać nos i pozwaliby producenta chusteczek.
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
pokwa 2011-02-17 22:03
Powiem tylko tyle, że podzielam zdanie Zabola.
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
fanrajdowy 2011-02-18 16:19
Nie dziwcie się Robertowi ,że lubi jezdzic w rajdach bo F1 zaczyna go już chyba powoli nudzić tam wszystko jest przewidywalne no prawie wszystko .Każdy zakręt ,bieg ,prędkość wszystko takie samo praktycznie przez cały wyścig , a w rajdach to zupełnie co innego zmienność nawierzchni , warunków itp. Nie mam pojęcia dlaczego F1 nazywają królową sportów motorowych no chyba przez to ,że zarabia się tam ogromne pieniądze bo w porównaniu do rajdów to nic się tam nie dzieje . ROBERT DALEJ POWINIEN JEZDZIC W RAJDACH BO JEST W TYM BARDZO DOBRY !!!
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
pokwa 2011-02-18 21:49
To są dwie różne bajki. Formuła 1 na pewno jest ciekawsza dla osób, które nie interesują się zbyt sportami motorowymi - tyle co obejrzą w niedzielę wyścig, a to z tego względu że jest walka bezpośrednia. Takie jest moje zdanie.
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Arcadio13 2011-02-18 21:53
Jeszcze niedawno zachwycano się że Robert i w F1 i w Rajdach świetnie sobie radzi i nawet pojawiały się głosy że gdyby zajął się rajdowaniem zawodowo byłby mistrzem świata... Teraz po tym gigantycznie pechowym wypadku wiesza się na nim psy za nieodpowiedzialność itd... czysta hipokryzja... Rajdy i F1 różnią się jak dobrze wiemy niemal wszystkim;-) ale oba te sporty wymagają refleksu i szybkości reakcji... Skoro Robert twierdził że taki rajdowy trening mu pomaga to widocznie tak musiało być, a jeśli dobrze się przy tym bawił to tym lepiej... Zapewne teraz będzie musiał ograniczyć udział w rajdach pod presją zespołu, ale mam nadzieje ze nie zrezygnuje całkowicie z udziału w nich. Na koniec dodam że zgadzam z moim przedmówcą 'fanemrajdowym';-) Nie mam nic do F1 ale uważam Rajdy za znacznie ciekawszą i bardziej widowiskową dyscyplinę...:-)
rogerus72
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
rogerus72 2011-02-19 08:39
pomagają mu rajdy w F1, pomagają. przypomnijcie sobie Q3 w Australii, jak na zakręcie Bob wyleciał bolidem na trawkę i zrobił dokładnie to, czego w rajdach się nauczył - kontrę. momentalnie opanował bolid, i PP przegrał tylko o 0,01 sek z Hamiltonem. za to chyba Sutil, (albo Glock - nie pamiętam dokładnie) już tak świetnie sobie nie poradził...
Lauda i Brundle krytykują Kubicę za starty w rajdach
Mxxxxxx 2012-10-28 20:43
zgadzam się z Laudą