Formuła 1 » Aktualności F1 » Kask kierowcy Formuły 1

Kask jest kluczowym elementem bezpieczeństwa w Formule 1. Chociaż wciąż niedoskonały, uratował życie już wielu kierowcom. Zobaczcie, co na jego temat do powiedzenia ma zespół Mercedesa:Zamiast kasków, początkowo kierowcy wyścigowi używali skórzanych czapek. Do Europy twarde nakrycie głowy zawitało za sprawą przygody Rudolfa Caraccioli. Słynny Niemiec wyjechał w 1946 roku do USA na legendarne zawody Indianapolis 500, w których udział mógł wziąć tylko pod warunkiem założenia kasku. Włożył go więc, a ten uratował mu życie. Podczas wyścigu Caracciola zderzył się twarzą z ptakiem i chociaż odniósł poważne obrażenia, przeżył. To kompletnie zmieniło spojrzenie wyścigowego świata na kask.
W Formule 1 kask stał się obowiązkowy od sezonu 1953. Początkowo stosowano taki, który nie zakrywał twarzy. Zmienił to wypadek Jochena Rindta. Podczas GP Francji 1970 Austriak został uderzony w twarz małym kamykiem.
Współczesny kask to istne dzieło sztuki. Pokryty włóknem węglowym, waży zaledwie 1.2 kilograma, mimo to potrafi znieść naprawdę wiele. W ogniu podgrzewającym temperaturę do 800 stopni Celsjusza, przez pół minuty utrzyma temperaturę wewnątrz siebie na poziomie 70 stopni. Przetrwa też strzał kuli pędzącej z prędkością 410 metrów na sekundę. Wypadek Felipe Massy w 2009 roku, gdy Brazylijczyk trafiony w kask sprężyną doznał pęknięcia czaski, spowodował wprowadzenie dodatkowego wzmocnienia wizjera. Szeroki na 15 milimetrów pasek w górnej jego części, wykonany z bardzo elastycznego, a zarazem wysoce odpornego na rozciąganie włókna syntetycznego Zylonu, podwaja wytrzymałość na uderzenie - mimo że waży bagatela 70 gramów. Nie ogranicza też pola widzenia kierowcy.
W trakcie sezonu zawodnik zmienia kask około 3-4 razy.
Współczesny kask to istne dzieło sztuki. Pokryty włóknem węglowym, waży zaledwie 1.2 kilograma, mimo to potrafi znieść naprawdę wiele. W ogniu podgrzewającym temperaturę do 800 stopni Celsjusza, przez pół minuty utrzyma temperaturę wewnątrz siebie na poziomie 70 stopni. Przetrwa też strzał kuli pędzącej z prędkością 410 metrów na sekundę. Wypadek Felipe Massy w 2009 roku, gdy Brazylijczyk trafiony w kask sprężyną doznał pęknięcia czaski, spowodował wprowadzenie dodatkowego wzmocnienia wizjera. Szeroki na 15 milimetrów pasek w górnej jego części, wykonany z bardzo elastycznego, a zarazem wysoce odpornego na rozciąganie włókna syntetycznego Zylonu, podwaja wytrzymałość na uderzenie - mimo że waży bagatela 70 gramów. Nie ogranicza też pola widzenia kierowcy.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kask kierowcy Formuły 1
Podobne: Kask kierowcy Formuły 1




Podobne galerie: Kask kierowcy Formuły 1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć