Formuła 1 » Aktualności F1 » Kary wyścigowe w sezonie 2010

Sędziowie wyścigowi mają szereg kompetencji w kwestii karania zawodników zarówno przed, w trakcie, jak i po zawodach.
W przypadku jeśli zawodnik popełni falstart, zetnie szykanę, dzięki czemu zyska pozycję, może zostać ukarany w następujący sposób:
1. Kara przejazdu przez aleję serwisową - kierowca ma przejechać przez aleję bez zatrzymywania się, po czym dołączyć do wyścigu. 2. Kara 10-sekundowego postoju - zawodnik musi wjechać do alei serwisowej, zatrzymać się na swoim stanowisku na 10 sekund, po czym dołączyć do stawki
3. Kara przesunięcia kierowcy o dowolną liczbę miejsc na starcie następnego Grand Prix
W związku z wątpliwościami FIA opublikowała wykładnię przepisów. "Jeśli kara przejazdu przez aleję serwisową lub 10-sekundowego postoju zostanie nałożona na 5 okrążeń przed końcem wyścigu, to kierowcy ukaranemu przejazdem przez aleję serwisową dopisuje się 20 sekund do jego wyniku, a zawodnikowi ukaranemu 10-sekundowym postojem dopisuje się 30 sekund do czasu przejazdu."
Kiedy kara zostanie nałożona na 5 lub więcej okrążeń przed końcem wyścigu, to:
1. Sędziowie dostarczą pisemne powiadomienie zespołowi, a informacja o karze zostanie wyświetlona.
2. Od czasu dostarczenia zespołowi informacji o karze, zawodnik może tylko dwa razy przekroczyć linię start-meta, zanim zjedzie do alei serwisowej.
"W bolidzie, który znajduje się na stanowisku serwisowym, podczas kary 10-sekundowego postoju nie można dokonywać żadnych prac. Jeśli jednak podczas odbywania kary silnik auta zgaśnie, to można go odpalić po zakończeniu kary."
W przypadku jeśli zawodnik popełni falstart, zetnie szykanę, dzięki czemu zyska pozycję, może zostać ukarany w następujący sposób:
1. Kara przejazdu przez aleję serwisową - kierowca ma przejechać przez aleję bez zatrzymywania się, po czym dołączyć do wyścigu. 2. Kara 10-sekundowego postoju - zawodnik musi wjechać do alei serwisowej, zatrzymać się na swoim stanowisku na 10 sekund, po czym dołączyć do stawki
3. Kara przesunięcia kierowcy o dowolną liczbę miejsc na starcie następnego Grand Prix
W związku z wątpliwościami FIA opublikowała wykładnię przepisów. "Jeśli kara przejazdu przez aleję serwisową lub 10-sekundowego postoju zostanie nałożona na 5 okrążeń przed końcem wyścigu, to kierowcy ukaranemu przejazdem przez aleję serwisową dopisuje się 20 sekund do jego wyniku, a zawodnikowi ukaranemu 10-sekundowym postojem dopisuje się 30 sekund do czasu przejazdu."
1. Sędziowie dostarczą pisemne powiadomienie zespołowi, a informacja o karze zostanie wyświetlona.
2. Od czasu dostarczenia zespołowi informacji o karze, zawodnik może tylko dwa razy przekroczyć linię start-meta, zanim zjedzie do alei serwisowej.
"W bolidzie, który znajduje się na stanowisku serwisowym, podczas kary 10-sekundowego postoju nie można dokonywać żadnych prac. Jeśli jednak podczas odbywania kary silnik auta zgaśnie, to można go odpalić po zakończeniu kary."
źródło: GPUpdate.net
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kary wyścigowe w sezonie 2010
Podobne: Kary wyścigowe w sezonie 2010


Podobne galerie: Kary wyścigowe w sezonie 2010



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

