Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kary wyścigowe w sezonie 2010
FIA

Kary wyścigowe w sezonie 2010

2010-02-12 - P. Kątski     Tagi: FIA, Formuła 1, Przepisy F1
Sędziowie wyścigowi mają szereg kompetencji w kwestii karania zawodników zarówno przed, w trakcie, jak i po zawodach.

W przypadku jeśli zawodnik popełni falstart, zetnie szykanę, dzięki czemu zyska pozycję, może zostać ukarany w następujący sposób:

1. Kara przejazdu przez aleję serwisową - kierowca ma przejechać przez aleję bez zatrzymywania się, po czym dołączyć do wyścigu. 2. Kara 10-sekundowego postoju - zawodnik musi wjechać do alei serwisowej, zatrzymać się na swoim stanowisku na 10 sekund, po czym dołączyć do stawki

3. Kara przesunięcia kierowcy o dowolną liczbę miejsc na starcie następnego Grand Prix

W związku z wątpliwościami FIA opublikowała wykładnię przepisów. "Jeśli kara przejazdu przez aleję serwisową lub 10-sekundowego postoju zostanie nałożona na 5 okrążeń przed końcem wyścigu, to kierowcy ukaranemu przejazdem przez aleję serwisową dopisuje się 20 sekund do jego wyniku, a zawodnikowi ukaranemu 10-sekundowym postojem dopisuje się 30 sekund do czasu przejazdu."
Kiedy kara zostanie nałożona na 5 lub więcej okrążeń przed końcem wyścigu, to:

1. Sędziowie dostarczą pisemne powiadomienie zespołowi, a informacja o karze zostanie wyświetlona.

2. Od czasu dostarczenia zespołowi informacji o karze, zawodnik może tylko dwa razy przekroczyć linię start-meta, zanim zjedzie do alei serwisowej.

"W bolidzie, który znajduje się na stanowisku serwisowym, podczas kary 10-sekundowego postoju nie można dokonywać żadnych prac. Jeśli jednak podczas odbywania kary silnik auta zgaśnie, to można go odpalić po zakończeniu kary."



źródło: GPUpdate.net

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kary wyścigowe w sezonie 2010