Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy

Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy

2016-06-20 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Formuła 1, Silniki, Europa, Mercedes, Team Radio, Azerbejdżan, Baku
Mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton zasugerował, że niemożność uzyskania pomocy od Mercedesa przy regulowaniu jednostki napędowej w trakcie GP Europy na nowym torze w Baku nie tylko powstrzymała go przed rywalizacją o wyższą pozycję, ale też naraziła na wypadek, ponieważ za bardzo skupiał się na przełączaniu ustawień na kierownicy, a za mało na jeździe.

Wczoraj pojawił się kłopot z trybem pracy silnika w obu samochodach Mercedesa, pozbawiając ich maksymalnej mocy. Pierwszy na mecie Nico Rosberg zdołał rozwiązać problem w ciągu jednego okrążenia, ale Hamilton męczył się z nim przez 12 kółek.
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdyHamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
Brytyjczyk niemal rozpaczliwie prosił o wskazówki przez radio, lecz inżynierowie nie mogli ich udzielić ze względu na zakaz przekazywania zawodnikom określonych informacji, narzucony przez przepisy F1.

Ostatecznie wszystko wróciło do normy samoistnie.
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdyHamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
Po wyścigu w Azerbejdżanie restrykcje radiowe znalazły się pod ostrzałem, zwłaszcza, że w końcówce nadział się na nie też Kimi Raikkonen. Reprezentant Ferrari również domagał się pomocy w obsłudze jednostki napędowej.

Ograniczenie swobody dyskusji przez radio oprócz Hamiltona skrytykowali m. in. Sebastian Vettel i Fernando Alonso.
Później Hamilton jeszcze podniósł argument bezpieczeństwa.

Spytany, jak czuł się w aucie, 31-latek odparł: „Niebezpiecznie. Po prostu patrzyłem na kierownicę przez sporą część okrążenia - przez całą prostą".

„Mogli mi powiedzieć jedynie, że przełącznik jest w złej pozycji. Więc spoglądam na wszystkie przełączniki i myślę sobie »Jestem idiotą? Zrobiłem coś źle? Nie.«"
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdyHamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
„Patrzyłem na nie raz za razem, sprawdzałem wszystkie pozycje i nie było niczego, co wyglądałoby na ustawione nieprawidłowo".

„Restrykcje radiowe z tego co mi wiadomo miały zapobiec pomaganiu kierowcy w jeździe. Tutaj nie chodziło o jazdę, ale o problem techniczny".
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdyHamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
„FIA wie, że Formuła 1 jest tak specjalistyczna, prawie za bardzo".

„(...) Jedynymi, którzy mogą dostrzec problem z samochodem, są goście siedzący w garażu".


Hamilton dodatkowo zwracał uwagę, iż w jego przypadku ograniczenie team radio zadziałało na niekorzyść widowiska.
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdyHamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
„Gdybym miał pełną moc, wyścig zyskałby na atrakcyjności, ponieważ mógłbym walczyć z chłopakami jadącymi przede mną". - powiedział.

Dowodzący Mercedesem 'Toto' Wolff podsumował: „Można zrobić dwie rzeczy: znacząco uprościć technologię - co według mnie nie jest właściwą drogą - albo po prostu zmienić przepisy, aby było wolno komunikować się z kierowcą w razie wystąpienia problemu. Ale obecnie jest jak jest".



źródło: motorsport.com, autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy