Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
			
			
			
			 
									
					
					Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
							2016-06-20 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Formuła 1, Silniki, Europa, Mercedes, Team Radio, Azerbejdżan, Baku
						
						
						Mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton zasugerował, że niemożność uzyskania pomocy od Mercedesa przy regulowaniu jednostki napędowej w trakcie GP Europy na nowym torze w Baku nie tylko powstrzymała go przed rywalizacją o wyższą pozycję, ale też naraziła na wypadek, ponieważ za bardzo skupiał się na przełączaniu ustawień na kierownicy, a za mało na jeździe.
Wczoraj pojawił się kłopot z trybem pracy silnika w obu samochodach Mercedesa, pozbawiając ich maksymalnej mocy. Pierwszy na mecie Nico Rosberg zdołał rozwiązać problem w ciągu jednego okrążenia, ale Hamilton męczył się z nim przez 12 kółek. Brytyjczyk niemal rozpaczliwie prosił o wskazówki przez radio, lecz inżynierowie nie mogli ich udzielić ze względu na zakaz przekazywania zawodnikom określonych informacji, narzucony przez przepisy F1.
Ostatecznie wszystko wróciło do normy samoistnie. Po wyścigu w Azerbejdżanie restrykcje radiowe znalazły się pod ostrzałem, zwłaszcza, że w końcówce nadział się na nie też Kimi Raikkonen. Reprezentant Ferrari również domagał się pomocy w obsłudze jednostki napędowej.
Ograniczenie swobody dyskusji przez radio oprócz Hamiltona skrytykowali m. in. Sebastian Vettel i Fernando Alonso.
	
	
	
	
						Później Hamilton jeszcze podniósł argument bezpieczeństwa.
Spytany, jak czuł się w aucie, 31-latek odparł: „Niebezpiecznie. Po prostu patrzyłem na kierownicę przez sporą część okrążenia - przez całą prostą".
„Mogli mi powiedzieć jedynie, że przełącznik jest w złej pozycji. Więc spoglądam na wszystkie przełączniki i myślę sobie »Jestem idiotą? Zrobiłem coś źle? Nie.«"„Patrzyłem na nie raz za razem, sprawdzałem wszystkie pozycje i nie było niczego, co wyglądałoby na ustawione nieprawidłowo".
„Restrykcje radiowe z tego co mi wiadomo miały zapobiec pomaganiu kierowcy w jeździe. Tutaj nie chodziło o jazdę, ale o problem techniczny".„FIA wie, że Formuła 1 jest tak specjalistyczna, prawie za bardzo".
„(...) Jedynymi, którzy mogą dostrzec problem z samochodem, są goście siedzący w garażu".
Hamilton dodatkowo zwracał uwagę, iż w jego przypadku ograniczenie team radio zadziałało na niekorzyść widowiska.„Gdybym miał pełną moc, wyścig zyskałby na atrakcyjności, ponieważ mógłbym walczyć z chłopakami jadącymi przede mną". - powiedział.
Dowodzący Mercedesem 'Toto' Wolff podsumował: „Można zrobić dwie rzeczy: znacząco uprościć technologię - co według mnie nie jest właściwą drogą - albo po prostu zmienić przepisy, aby było wolno komunikować się z kierowcą w razie wystąpienia problemu. Ale obecnie jest jak jest".
					
Wczoraj pojawił się kłopot z trybem pracy silnika w obu samochodach Mercedesa, pozbawiając ich maksymalnej mocy. Pierwszy na mecie Nico Rosberg zdołał rozwiązać problem w ciągu jednego okrążenia, ale Hamilton męczył się z nim przez 12 kółek. Brytyjczyk niemal rozpaczliwie prosił o wskazówki przez radio, lecz inżynierowie nie mogli ich udzielić ze względu na zakaz przekazywania zawodnikom określonych informacji, narzucony przez przepisy F1.
Ostatecznie wszystko wróciło do normy samoistnie. Po wyścigu w Azerbejdżanie restrykcje radiowe znalazły się pod ostrzałem, zwłaszcza, że w końcówce nadział się na nie też Kimi Raikkonen. Reprezentant Ferrari również domagał się pomocy w obsłudze jednostki napędowej.
Ograniczenie swobody dyskusji przez radio oprócz Hamiltona skrytykowali m. in. Sebastian Vettel i Fernando Alonso.
Spytany, jak czuł się w aucie, 31-latek odparł: „Niebezpiecznie. Po prostu patrzyłem na kierownicę przez sporą część okrążenia - przez całą prostą".
„Mogli mi powiedzieć jedynie, że przełącznik jest w złej pozycji. Więc spoglądam na wszystkie przełączniki i myślę sobie »Jestem idiotą? Zrobiłem coś źle? Nie.«"„Patrzyłem na nie raz za razem, sprawdzałem wszystkie pozycje i nie było niczego, co wyglądałoby na ustawione nieprawidłowo".
„Restrykcje radiowe z tego co mi wiadomo miały zapobiec pomaganiu kierowcy w jeździe. Tutaj nie chodziło o jazdę, ale o problem techniczny".„FIA wie, że Formuła 1 jest tak specjalistyczna, prawie za bardzo".
„(...) Jedynymi, którzy mogą dostrzec problem z samochodem, są goście siedzący w garażu".
Hamilton dodatkowo zwracał uwagę, iż w jego przypadku ograniczenie team radio zadziałało na niekorzyść widowiska.„Gdybym miał pełną moc, wyścig zyskałby na atrakcyjności, ponieważ mógłbym walczyć z chłopakami jadącymi przede mną". - powiedział.
Dowodzący Mercedesem 'Toto' Wolff podsumował: „Można zrobić dwie rzeczy: znacząco uprościć technologię - co według mnie nie jest właściwą drogą - albo po prostu zmienić przepisy, aby było wolno komunikować się z kierowcą w razie wystąpienia problemu. Ale obecnie jest jak jest".
źródło: motorsport.com, autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
Podobne: Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
				 Alain Prost krytykuje realizację telewizyjną wyścigu F1 w Baku »
Alain Prost krytykuje realizację telewizyjną wyścigu F1 w Baku »
					
					 Liga Typerów - GP Europy 2016 »
Liga Typerów - GP Europy 2016 »
					
					 Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2018 »
Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2017 »
Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2017 »
					
				Podobne galerie: Hamilton boi się o bezpieczeństwo samodzielnie nastawiając bolid w trakcie jazdy
				 GP Europy 2016 - wyścig »
GP Europy 2016 - wyścig »
					
					 GP Europy 2016 - sobotni trening i kwalifikacje »
GP Europy 2016 - sobotni trening i kwalifikacje »
					
					 GP Europy 2016 - piątkowe treningi »
GP Europy 2016 - piątkowe treningi »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			










 'Toto' Wolff
'Toto' Wolff
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  Tapety Lexus
Tapety Lexus  
 
			
 
 
			