Formuła 1 » Aktualności F1 » Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy

Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
Po sukcesie na Grand Prix Turcji, kolejny raz dubletowe zwycięstwo zaliczyła drużyna McLarena.
Na mecie jako pierwszy zameldował się Lewis Hamilton, a za nim zespołowy partner Jenson Button.
Trzecie miejsce przypadło Fernando Alonso, który podtrzymał swoje szanse na mistrzostwo świata.
Na 6. miejscu przyjechał Nico Rosberg, zyskując swoją pozycję, późnemu pit stopowi Roberta Kubicy. Polak wykręcił najszybszy czas okrążenia, potwierdzając tym, że ciągle jest w stanie walczyć w Kanadzie. Sensacyjnie pojechał Sebastien Buemi, który przez chwilę prowadził w wyścigu, a swoją pozycję wydarł z rąk Michaela Schumachera.
Tak samo postąpili dwaj kierowcy Force India, Vitantonio Liuzzi i Adrian Sutil, którym przypadły miejsca 9. i 10.
Po rocznej przerwie Formuła 1 wróciła do Kanady na tor Gillesa Villeneuva. Piątkowe treningi pokazały, że kierowców czeka nie lada wyzwanie. Słabo nagumowany tor i mocno zużywające się opony mogą sprawić zawodnikom wiele niespodzianek.
Hamilton z Vettelem wystrzelili ramię w ramię. Na pierwszą kolizję wystarczyło poczekać do drugiego zakrętu.
Starcie pomiędzy Vitantonio Liuzzim, Pedro de la Rosą i Felipe Massą zaowocowało kawałkami bolidów na torze i szybką wizytą wszystkich 3. kierowców w alei serwisowej.
Kolejnym pechowym kierowcą jest Kamui Kobayashi, który na 2. okrążeniu urywa przedni spojler na ścianie mistrzów po tym, jak jego bolid podskoczył na krawężniku. Okrążenie później Kobayashi jest zmuszony do wycofania się z zawodów.
Dzięki całemu zamieszaniu o 2. pozycje podskoczył Robert Kubica oraz Mark Webber. Ten drugi na 6. okrążeniu przepuszcza atak na 4. Buttona.
Button okrążenie później zjeżdża po nowe opony, przez co Kubica awansuje na 5. miejsce. Zjazd Hamiltona i Kubica jest już 3.
Razem z Hamiltonem do alei serwisowej zjechał Fernando Alonso. Szybszy pit stop w Ferrari, ale z alei kierowcy wyjeżdżają ramię w ramię. Ostatecznie pojedynek wygrał Fernando Alonso.
Na 10 okrążeniu po nowy komplet twardych opon zjeżdża Robert Kubica. Po postoju Polak wyjechał na 9. pozycji. Wcześniej w tył bolidu Sutila wjechał Hulkenberg.
Pech dotyka Vitalija Petrova. Słaby start i strata pozycji. Niedługo potem okazuje się, że Rosjanin popełnił falstart.
Równie szybko do alei serwisowej zjechał Michael Schumacher. Niestety, Kubicy nie udało się wskoczyć przed Niemca. Polak tanio nie sprzedał skóry, co sprawiło, że obaj kierowcy zaliczyli wycieczkę poza tor. Starcie z Kubicą zmusza Schumachera do ponownego odwiedzenia mechaników.
Po fali zjazdów do alei serwisowej na 15 okrążeniu prowadzenie obejmuje Sebastian Buemi. Chwilę później prowadzenie obejmuje Hamilton, Alonso 2.
Niespodziewanie dobrze poczyna sobie Heikki Kovalainen, który jedzie na 10. pozycji. Z torem w Kanadzie musiał się pożegnać tegoroczny debiutant Bruno Senna.
Massa po kolizji z Liuzzim spadł na ostatnie miejsce. Brazylijczyk powoli przebijał się do przodu stawki, po 18. okrążeniach był 15.
Prowadzi Hamilton, ale wściekle goni go Alonso. Kogo, jak kogo, ale Hiszpana Hamilton powinien się obawiać. Za nimi jadą Button, Vettel, Webber, Kubica, Sutil, Buemi, Rosberg i Hulkenberg.
Powtórka z historii najnowszej. Schumacher po raz kolejny za Alguersuarim i po raz kolejny nie może go wyprzedzić.
Jak pech to pech - kolejna kara dla Petrova. Tym razem przejazd przez aleję serwisową za kolizję z Sutilem.
Chwilę grozy przeżył na 25. okrążeniu Robert Kubica, po nieudanej próbie wyprzedzenia go przez Sutila.
Lewis Hamilton zjeżdża na drugi pit stop. Prowadzenie obejmuje Alonso. Ponowną wizytę w pit stopie zalicza Robert Kubica. Polak przez zjazdem stracił pozycję na rzecz Sutila, ale tuż przed zakrętem do alei serwisowej wyskoczył przed Niemca.
Sutil zaszokowany manewrem Kubicy, zblokował koła i na następnym okrążeniu zameldował się u swoich mechaników z rozerwaną tylną oponą.
Po 32. okrążeniach kończy się wyścig dla zespołu Saubera, po tym jak na prostej startowej staje bolid Pedro de la Rosy.
Vettel, aby wygrać w Kandzie musi wyprzedzić Buttona, Alonso i Hamiltona. Nie ma co liczyć na wyprzedzanie podczas pit stopów, gdyż wszyscy ci kierowcy jadą na podobnych strategiach.
Zajście pomiędzy Adrianem Sutilem, a Kubicą ma zostać rozpatrzone po wyścigu. Stawkę prowadzi Webber z przewagą 12 sekund nad 2. Hamiltonem.
Po 40 okrążeniach na prowadzeniu znajduje się Webber, dalej Hamilton, Alonso, Button, Vettel, Kubica, Rosberg, Buemi, Alguersuari i Schumacher.
W czołówce trwa zacięta walka o odrobienie strat i wyczucie, kiedy na pit stop zjedzie przeciwnik. Robert Kubica spokojnie jedzie na 6. pozycji, za nim nie atakujący go Rosberg.
Massa zdenerwowany brakiem możliwości wyprzedzenia kierowców Force India zjeżdża na pit-stop. Webber trafia na dublowanych kierowców, przez co jego przewaga nad Hamiltonem drastycznie maleje.
Na 47. okrążeniu Jarno Trulli staje przy wjeździe do alei serwisowej i kończy swój wyścig. Tymczasem problemy ma też Sebastian Vettel, który zgłasza swoim mechanikom, że jego prędkość spada.
Przewaga Webbera topnieje do 2 sekund. Na 50. okrążeniu dopada go Hamilton i odzyskuje prowadzenie w wyścigu.
Chwilę później za plecami Webbera pojawia się Alonso. Australijczyk zdaje sobie sprawę, że 5. pozycja to wszystko co może osiągnąć, więc zjeżdża na pit stop.
Hamilton zaczyna budować przewagę. Na 52. okrążeniu ma już 3 sekundy przewagi nad Alonso. Do punktowanych pozycji zbliża się Felipe Massa. Przy manewrze dublowania udaje mu się wskoczyć na 11. miejsce przed Adriana Sutila.
Duet McLarena na prowadzeniu, po tym jak Button wyprzedził Fernando Alonso. Przewaga Hamiltona wzrosła do 3,5 sekundy.
Błąd Alguersuariego, który wyjechał poza tor bezlitośnie wykorzystał Liuzzi, który odbił od Hiszpana 13. miejsce.
Po 60 okrążeniach na czoło powrócił Lewis Hamilton, za nim Button, Alonso, Vettel, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher, Buemi i Hulkenberg.
Z wyścigu musiał zrezygnować Timo Glock, w którego bolidzie została uszkodzona podłoga.
Szykują się kolejne pojedynki w Red Bullu i McLarenie. Button zbliża się do Hamiltona, a Webber do Vettela.
Straty 8. pozycji nie może odżałować Buemi, który cały czas naciska na Schumachera. Kierowcy Toro Rosso potrafią zdenerwować Niemca. Szczególnie wtedy, kiedy Buemi wyprzedził Schumachera.
Dzięki pit stopowi Nico Hulkenberga, Massa awansuje na 10. pozycję. Teraz czas na 9. Schumachera. Niestety kontakt pomiędzy bolidami spowodował uszkodzenie przedniego spojlera w aucie Brazylijczyka. Massa traci ciężko wywalczoną 10. pozycję.
Mechanicy ostrzegają Sebastiana Vettela przed zbyt forsowną jazdą, ze względu na kłopoty z samochodem.Sędziowie wyścigowi nie popuszczają Schumacherowi. Incydent między nim i Massą będzie rozpatrzony po wyścigu.
Po pit stopie Kubica jedzie na 7. pozycji, jednak ma zamiar dogonić Rosberga. Teraz przyszedł czas na Liuzziego, który atakuje Schumachera. Ciężkie jest życie kierowców Mercedes GP.
Problemy ze swoim bolidem ma Nico Hulkenberg, ale mimo to nie odpuszcza Alguersuariemu w walce o 12. miejsce.
Na kilkaset metrów przed metą Liuzzi atakuje Schumachera. Pierwsze podejście kończy się kontaktem, ale druga próba jest już udana.
Na mecie melduje się dublet McLarena, 3. miejsce przypada Alonso.
Grand Prix Kanady: Wyścig - Wyniki | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Okrążenia | Strata | |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 70 | Winner |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | +2.2 sek. |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 70 | +9.2 sek. |
4 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 70 | +37.8 sek. |
5 | Mark Webber | RBR-Renault | 70 | +39.2 sek. |
6 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 70 | +56.0 sek. |
7 | Robert Kubica | Renault | 70 | +57.3 sek. |
8 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 69 | +1 okr. |
9 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 69 | +1 okr. |
10 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 69 | +1 okr. |
11 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 69 | +1 okr. |
12 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 69 | +1 okr. |
13 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 69 | +1 okr. |
14 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 69 | +1 okr. |
15 | Felipe Massa | Ferrari | 69 | +1 okr. |
16 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 68 | +2 okr. |
17 | Vitaly Petrov | Renault | 68 | +2 okr. |
18 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 64 | +4 okr. |
19 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 65 | +5 okr. |
Ret | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 50 | +20 okr. |
Ret | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 42 | +28 okr. |
Ret | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 30 | +40 okr. |
Ret | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 13 | +57 okr. |
Ret | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1 | +69 okr. |
Grand Prix Kanady: Wyścig - Czasy okrążeń | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Śr.prędkość | Czas | |
1 | Robert Kubica | Renault | 203.965 | 1:16.972 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 201.778 | 1:17.806 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 201.711 | 1:17.832 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 200.906 | 1:18.144 |
5 | Mark Webber | RBR-Renault | 200.895 | 1:18.148 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 200.744 | 1:18.207 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 200.441 | 1:18.325 |
8 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 200.206 | 1:18.417 |
9 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 198.950 | 1:18.912 |
10 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 198.289 | 1:19.175 |
11 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 197.855 | 1:19.349 |
12 | Vitaly Petrov | Renault | 197.596 | 1:19.453 |
13 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 197.404 | 1:19.530 |
14 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 197.288 | 1:19.577 |
15 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 196.776 | 1:19.784 |
16 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 196.633 | 1:19.842 |
17 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 194.846 | 1:20.574 |
18 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 194.653 | 1:20.654 |
19 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 194.323 | 1:20.791 |
20 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 192.234 | 1:21.669 |
21 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 191.729 | 1:21.884 |
22 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 191.605 | 1:21.937 |
23 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 185.741 | 1:24.524 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
9
Komentarze do:
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
RobsoN17 2010-06-13 20:04
Gratulacje dla McLarena i Lewisa! Wyscig swietny, duzo akcji wyprzedzania. Kubica b.dobrze swietne pempo pod koniec wyscigu, najlepszy czas okr. i wg. juz sa przed mercedesem tylko tutaj strategia nie zadzialala jak by tego chcieli szefowie Renault. Czuje lekkie znerwicowanie ze "playboy" dojechal przed Robertem, roznica na mecie wynosila ok.1s wiec jeszcze 1 okr. i bylaby mozliwosc dojechania na 6 miejscu. Start byl swietny, oczywiscie caly czas oczy na Kubicy i nawet nie zobaczylem kolizji pomiedzy Massa a Liuzzim. Tak na marginesie Brawa dla Buemiego za swietna jazde, wyprzedzenia Schumachera, liderowania w wyscigu przez kilka okr. i oczywiscie tych 4 pkt!!!
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
SAPIENS 2010-06-13 20:12
DUPA JAŚ I FRAŚ! TO świetnie, że KUB pierwszy raz w karierze wykręcił FL (Fastest lap), ale: a) miał NAJŚWIEŻSZE OPONY, bo je WYMIENIŁ w samej KOŃCÓWCE wyścigu. Zatem SIŁĄ RZECZY musiał mieć najszybsze okrażaenia. I tu nie zgodze się, ze Renuwki przed Mercolem z tego prostego powodu, ze Rosberg miał stare opony. Poiza tym w Kanadzie Kubicy poszło ŹLE jesśli nie FATALNIE. Miało być tak pięknie, a skońćzyło się na siódmym miejscu... I dlatego nie uważam, żeby Renault mogło w tej chwili o coś walczyć. Taktyke w kwalach obrali fajna, ale spiep...przyli ją tym zjadem na 10 kółku (to po KIJ zakłądali mu TWARDE OPONY skoro zmienili jak tak szybko jakby byl na miękkich!) ZDUPCZYLI CAŁY WYŚCIG!
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
SAPIENS 2010-06-13 20:13
aha: i nie, KUB nie wyprzedziłby rosberga na tym jeszcze jedynm kolku. Chocby dlatego ze dojechac kogos a wyprzedzic to dwie rozne sprawy.
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
outlaw 2010-06-13 20:20
Niestety kolejny niedobry wyścig Roberta. Była nawet szansa na podium, ale Kubica stracił ją poprzez nieumiejętność utrzymania opon w należytym stanie. Prawdopodobnie słaby docisk powodował uślizgi na zakrętach i przyspieszoną degradację opon, zwłaszcza na początku,jak byli pełni paliwa. I nic tu nie pomoże fastest lap. Kubica miał dobrą strategię, szczęście w pierwszym zakręcie - i klops - nic na tym praktycznie nie wygrał. Nawet Laluś go minął, choć startował za nim. Daje do myślenia...
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
Esond 2010-06-13 21:02
@SAPIENS wiesz dlaczego byl tak szybko na miekkich? bo twarde opony nie daly rady tak jak sie tego spodziewali w Renault i RBR (bo oni tez zaraz zjechali). [na bbc o tym sporo mowili]
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
SAPIENS 2010-06-13 21:53
ta? to dlaczego potem nagle dalo sie tyle wytrzymac?
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
Piotr60 2010-06-13 22:11
panowie, pewnie dlatego że na początku wyscigu zalozyli mu używane opony bo myśleli że wytrzymają dłużej , a tu porazka robią jeszcze skuchy ,bo po odejściu szefa ,odeszli taż doświadczeni stratedzy .
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
Esond 2010-06-13 23:04
potem trzymaly bo sie nagumowalo, poza tym temp toru prawie 40 byla a na to sie nie zapowiadalo rowniez (na f1 deszcze przewidywali ;p) - i chyba to ich wydymalo :/ BTW nie to zebym usprawiedliwial KUB ale juz na 2 zakrecie po starcie SCH sie wbil w dyfuzor KUB... (nie wiem czy w polsacie to pokazywali)
Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy
sympatykf1 2010-06-13 23:10
ja to podsumuję tak: brawa dla Lewisa pojechał ładny wyścig, tak samo i Button, nie widziałem uchybienia z ich strony. Duże brawa dla Alonso, wyciągnął Ferrari na podium, RBR niezłe tempo ale gumy dały im sie we znaki podobnie jak Robertowi który oprócz FL nie miał zbyt dobrego wyścigu i jeszcze nie wiadomo jak rostrzygną sędziowie zdarzenie z Sutilem przy zjeździe Roberta do pit. Rosberg jechał w miarę równo i dzięki temu awansował na P6, Buemi fantastyczny wyścig i walka z Schumim. Gratulacje dla Force India za dwa bolidy w pierwszej dyszce. Schumacher; ... hmm... chciałbym pozostawić bez komentarzy ale: po testach myślałem że coś w końcu pokarze, przecież wygrywał tu aż 7 razy i ... przyszły kwalifikacje Q2 i END (P 13) gdzie jego kolega zdołał jakoś wtargnąć do Q3, ale wyścig to... eh. Po dosyć ładnym początku próba moim zdanie dość niebezpiecznego zamknięcia Kubicy, później desperacka walka z Buemim i z kierowcami FI i nieładną próbą przymknięcia Liuzziego przy ostatnim zakręcie, czyli reasumując jazda niegodna 7-mio krotnego Mistrza Świata, ale jechał w swoim stylu, dalszy komentarz uważam za zbędny. W wewnętrznej rywalizacji N.Ros. vs M.Sch 12:4. I jeśli ktoś zarzuci mi znowu brak obiektywizmu to niech obejrzy sobie jeszcze raz wyścig i przeczyta jeszcze raz mój post. Nie lubię Schumachera, to fakt, ale niech pokarze coś, co pozwoli napisać o nim coś pozytywnego, bo jak na razie to... PS. Hamiltona też nie darzę sympatią jako do zawodnika, a stwierdzam że pojechał dziś fajny wyścig, czy to jest brak obiektywizmu...?
Podobne: Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy




Podobne galerie: Grand Prix Kanady: Wyścig - Kolejny dublet McLarena; Najszybsze okrążenie Kubicy


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter