Formuła 1 » Aktualności F1 » Formuła 1 stała się rywalizacją na silniki? Mercedes oponuje

Formuła 1 stała się rywalizacją na silniki? Mercedes oponuje
Mercedes dominujący w nowej erze Formuły 1 nie zgadza się, że konkurencyjność poszczególnych bolidów jest teraz dyktowana przez nowe silniki V6 turbo.
Fabryczny zespół niemieckiej marki wygrał 9 z 11 rozegranych dotąd wyścigów sezonu 2014 i zdaniem wielu góruje nad rywalami dzięki dużej przewadze mocy swojej jednostki napędowej, szacowanej na kilkadziesiąt koni mechanicznych. To, ile daje motor Mercedesa, widać także po innych ekipach go używających - Williamsie, McLarenie oraz Force India. Wszystkie trzy są w czołowej szóstce klasyfikacji generalnej konstruktorów. Williams ubiegłego roku wygrał tylko z jeżdżącymi na końcu stawki Marussią oraz Caterhamem, a podczas trwającego sezonu już zdobył pole position i walczy z Ferrari o 3. miejsce w punktacji.
Jednak Paddy Lowe rządzący całą stroną techniczną Mercedesa uważa, że o ile tego roku silnik zaczął odgrywać rolę w F1, o tyle jest zwykłą składową szybkości bolidu, nie decydującym elementem. „Nowe samochody muszą funkcjonować dobrze jako całość, nie chodzi o indywidualne podzespoły". - mówił Brytyjczyk rodzimemu serwisowi Autosport.
„Cała konstrukcja musi należycie ze sobą współpracować. To silnik, jego wydajność, aerodynamika i sposób, w jaki wszystko jest złożone. Liczy się też zawieszenie, czy waga bolidu.
„Nasz wóz jest bardzo szybki. Inne napędzane naszym silnikiem nie są szybkie równie bardzo, więc chodzi o całość".
Opinię Lowe'a podziela dyrektor operacyjny Force India - Otmar Szafnauer, zdaniem którego Mercedes wygrywałby tego roku i bez przewagi w mocy silnika.„Chcąc zwyciężać, musisz poskładać wszystkie elementy". - tłumaczył. „Spójrz na Mercedesa - wierzę, że ich bolid wciąż byłby wystarczająco szybki, aby wygrywać, nawet gdyby miał motor Renault czy Ferrari.
„Mercedes opracował dobrą aerodynamikę, skonstruował dobrze bolid w obszarze mechaniki, rozumie opony, ma dobrych kierowców, dobrą strategię - dlatego wygrywa.„Wyjmij z ich samochodu ten silnik i zamontuj inny, a nadal będzie szybki.
„Czy F1 jest teraz bardziej formułą silników? Może trochę w większym stopniu niż kiedyś, gdy rozwój jednostek napędowych był całkowicie zamrożony. Ale czy mamy do czynienia całkiem z rywalizacją na same silniki? Absolutnie nie.
„Mamy ten sam motor co Mercedes, mają go też w Williamsie oraz McLarenie i nie zwyciężamy ani my, ani oni".
Fabryczny zespół niemieckiej marki wygrał 9 z 11 rozegranych dotąd wyścigów sezonu 2014 i zdaniem wielu góruje nad rywalami dzięki dużej przewadze mocy swojej jednostki napędowej, szacowanej na kilkadziesiąt koni mechanicznych. To, ile daje motor Mercedesa, widać także po innych ekipach go używających - Williamsie, McLarenie oraz Force India. Wszystkie trzy są w czołowej szóstce klasyfikacji generalnej konstruktorów. Williams ubiegłego roku wygrał tylko z jeżdżącymi na końcu stawki Marussią oraz Caterhamem, a podczas trwającego sezonu już zdobył pole position i walczy z Ferrari o 3. miejsce w punktacji.
Jednak Paddy Lowe rządzący całą stroną techniczną Mercedesa uważa, że o ile tego roku silnik zaczął odgrywać rolę w F1, o tyle jest zwykłą składową szybkości bolidu, nie decydującym elementem. „Nowe samochody muszą funkcjonować dobrze jako całość, nie chodzi o indywidualne podzespoły". - mówił Brytyjczyk rodzimemu serwisowi Autosport.
„Cała konstrukcja musi należycie ze sobą współpracować. To silnik, jego wydajność, aerodynamika i sposób, w jaki wszystko jest złożone. Liczy się też zawieszenie, czy waga bolidu.
Opinię Lowe'a podziela dyrektor operacyjny Force India - Otmar Szafnauer, zdaniem którego Mercedes wygrywałby tego roku i bez przewagi w mocy silnika.„Chcąc zwyciężać, musisz poskładać wszystkie elementy". - tłumaczył. „Spójrz na Mercedesa - wierzę, że ich bolid wciąż byłby wystarczająco szybki, aby wygrywać, nawet gdyby miał motor Renault czy Ferrari.
„Mercedes opracował dobrą aerodynamikę, skonstruował dobrze bolid w obszarze mechaniki, rozumie opony, ma dobrych kierowców, dobrą strategię - dlatego wygrywa.„Wyjmij z ich samochodu ten silnik i zamontuj inny, a nadal będzie szybki.
„Czy F1 jest teraz bardziej formułą silników? Może trochę w większym stopniu niż kiedyś, gdy rozwój jednostek napędowych był całkowicie zamrożony. Ale czy mamy do czynienia całkiem z rywalizacją na same silniki? Absolutnie nie.
„Mamy ten sam motor co Mercedes, mają go też w Williamsie oraz McLarenie i nie zwyciężamy ani my, ani oni".
źródło: autosport.com, formula1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Formuła 1 stała się rywalizacją na silniki? Mercedes oponuje
Podobne: Formuła 1 stała się rywalizacją na silniki? Mercedes oponuje




Podobne galerie: Formuła 1 stała się rywalizacją na silniki? Mercedes oponuje
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter