Formuła 1 » Aktualności F1 » Renault bierze pod uwagę skopiowanie rozdzielonej turbosprężarki Mercedesa

Renault bierze pod uwagę skopiowanie rozdzielonej turbosprężarki Mercedesa
Renault rozważa możliwość opracowania rozdzielonej turbosprężarki do swojego silnika V6 turbo w Formule 1 na sezon 2015, uchodzącej za jeden z sekretów dominacji Mercedesa.
Mercedes sprytnie umieścił turbinę i kompresor powietrza po przeciwległych stronach jednostki napędowej, co według ekspertów daje jej większą moc, a także pozwala lepiej ukształtować aerodynamikę bolidu używającego takiego motoru. Mówi się, że rozdzielona turbosprężarka istotnie przyczyniła się do tegorocznej dominacji Srebrnych Strzał. Renault wcześniej bagatelizowało znaczenie tego rozwiązania przekonując, iż "nie jest przełomową ideą dającą decydującą przewagę".
Jednak teraz dostawca Red Bulla przyznał się serwisowi Autosport do analizowania całej koncepcji. „Oczywiście sprawdzamy różne rozwiązania". - powiedział dyrektor Renault Sport F1 - Remi Taffin, spytany o rozdzielenie turbosprężarki.
„Gdybym znał już odpowiedź, na jaki pomysł postawimy, byłoby źle, ponieważ nie powinienem jeszcze tego wiedzieć. Pracujemy nad tym".
Spekulowano, że Renault na przyszły rok całkowicie przebuduje swój niekonkurencyjny silnik, ale Taffin wykluczył radykalne zmiany w samym motorze.
„Nie będzie się zbytnio różnił". - przekonywał. „Podstawy są dosyć podobne, choć możemy zmienić dużo części.„Kiedy wcześniej dyskutowaliśmy o jednostkach V8, zwykliśmy mówić, że są bardzo podobne do wersji sprzed 6-7 lat, lecz 90% elementów zmieniono - aczkolwiek gdy na nie patrzyłeś, wyglądały podobnie.
„To samo będzie z V6 turbo w sezonie 2015. Na pewno dostrzeżesz pewne różnice, ale nie dramatyczne zmiany".
Mercedes sprytnie umieścił turbinę i kompresor powietrza po przeciwległych stronach jednostki napędowej, co według ekspertów daje jej większą moc, a także pozwala lepiej ukształtować aerodynamikę bolidu używającego takiego motoru. Mówi się, że rozdzielona turbosprężarka istotnie przyczyniła się do tegorocznej dominacji Srebrnych Strzał. Renault wcześniej bagatelizowało znaczenie tego rozwiązania przekonując, iż "nie jest przełomową ideą dającą decydującą przewagę".
Jednak teraz dostawca Red Bulla przyznał się serwisowi Autosport do analizowania całej koncepcji. „Oczywiście sprawdzamy różne rozwiązania". - powiedział dyrektor Renault Sport F1 - Remi Taffin, spytany o rozdzielenie turbosprężarki.
„Gdybym znał już odpowiedź, na jaki pomysł postawimy, byłoby źle, ponieważ nie powinienem jeszcze tego wiedzieć. Pracujemy nad tym".
„Nie będzie się zbytnio różnił". - przekonywał. „Podstawy są dosyć podobne, choć możemy zmienić dużo części.„Kiedy wcześniej dyskutowaliśmy o jednostkach V8, zwykliśmy mówić, że są bardzo podobne do wersji sprzed 6-7 lat, lecz 90% elementów zmieniono - aczkolwiek gdy na nie patrzyłeś, wyglądały podobnie.
„To samo będzie z V6 turbo w sezonie 2015. Na pewno dostrzeżesz pewne różnice, ale nie dramatyczne zmiany".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Renault bierze pod uwagę skopiowanie rozdzielonej turbosprężarki Mercedesa
Podobne: Renault bierze pod uwagę skopiowanie rozdzielonej turbosprężarki Mercedesa



Podobne galerie: Renault bierze pod uwagę skopiowanie rozdzielonej turbosprężarki Mercedesa
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć