Formuła 1 » Aktualności F1 » Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje

Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Renault przeciwstawiło się sugestiom, że Mercedes dominuje w Formule 1 dzięki sprytnemu rozdzieleniu turbosprężarki swojego silnika.
Sezon 2014, na który wprowadzono nowe jednostki napędowe V6 turbo, przebiega pod znakiem całkowitej supremacji Srebrnych Strzał. Nico Rosberg wygrał pierwszy tegoroczny wyścig, Lewis Hamilton cztery kolejne. Rywale nie są dla Niemca i Brytyjczyka żadną konkurencją. Pojawiły się doniesienia, że sekretem ogromnej przewagi Mercedesa jest ulokowanie turbiny i kompresora powietrza po przeciwległych stronach motoru. To odważne rozwiązanie ma nie tylko dawać silnikowi większą moc, ale i pozwalać lepiej opracować aerodynamikę bolidu. Znany dziennikarz-ekspert techniczny Mark Hughes porównał go do pamiętnego "podwójnego dyfuzora".
Jednak Renault bagatelizuje całą koncepcję zdradzając, że też o niej myślało, ale uznało standardową budowę silnika za bardziej korzystną. „Rozwiązanie Mercedesa znacząco różni się od normalnej konstrukcji turbosprężarki". - przyznał zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1, Rob White.
Jednak zaraz dodał: „Ale nie uważamy go za jakąś przełomową ideę. Nie daje Mercedesowi decydującej przewagi.
„Nie było tak, że po zobaczeniu turbosprężarki ich silnika krzyknęliśmy: 'Eureka! To jest to rozwiązanie'".
Co więcej Renault wierzy, że to ich projekt V6 turbo może okazać się najlepszy, gdy tylko zostanie wydobyty z niego pełen potencjał.
„Nie ma w naszej jednostce czegoś, co uważalibyśmy za nie do rozgryzienia". - kontynuował White.„Pracujemy nad pewnymi istotnymi zmianami do silnika na krótką, i na dłuższą metę (gdy rozwój V6 turbo zostanie "odmrożony" wraz z końcem sezonu - przyp. red.)".
Dowodzący Renault Sport F1 w trakcie weekendów wyścigowych Remi Taffin potwierdzał: „Nie sądzę, że z naszym motorem jest coś nie tak.„Szczerze mówiąc kiedy zaczniemy wygrywać, może to silnik Renault będzie najatrakcyjniejszą opcją.
„Niewykluczone, że jeden element naszej jednostki jest gorszy niż w silnikach konkurencji, tak czy inaczej jestem dosyć zadowolony z tego, co mamy na ten moment".
Sezon 2014, na który wprowadzono nowe jednostki napędowe V6 turbo, przebiega pod znakiem całkowitej supremacji Srebrnych Strzał. Nico Rosberg wygrał pierwszy tegoroczny wyścig, Lewis Hamilton cztery kolejne. Rywale nie są dla Niemca i Brytyjczyka żadną konkurencją. Pojawiły się doniesienia, że sekretem ogromnej przewagi Mercedesa jest ulokowanie turbiny i kompresora powietrza po przeciwległych stronach motoru. To odważne rozwiązanie ma nie tylko dawać silnikowi większą moc, ale i pozwalać lepiej opracować aerodynamikę bolidu. Znany dziennikarz-ekspert techniczny Mark Hughes porównał go do pamiętnego "podwójnego dyfuzora".
Jednak Renault bagatelizuje całą koncepcję zdradzając, że też o niej myślało, ale uznało standardową budowę silnika za bardziej korzystną. „Rozwiązanie Mercedesa znacząco różni się od normalnej konstrukcji turbosprężarki". - przyznał zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1, Rob White.
Jednak zaraz dodał: „Ale nie uważamy go za jakąś przełomową ideę. Nie daje Mercedesowi decydującej przewagi.
Co więcej Renault wierzy, że to ich projekt V6 turbo może okazać się najlepszy, gdy tylko zostanie wydobyty z niego pełen potencjał.
„Nie ma w naszej jednostce czegoś, co uważalibyśmy za nie do rozgryzienia". - kontynuował White.„Pracujemy nad pewnymi istotnymi zmianami do silnika na krótką, i na dłuższą metę (gdy rozwój V6 turbo zostanie "odmrożony" wraz z końcem sezonu - przyp. red.)".
Dowodzący Renault Sport F1 w trakcie weekendów wyścigowych Remi Taffin potwierdzał: „Nie sądzę, że z naszym motorem jest coś nie tak.„Szczerze mówiąc kiedy zaczniemy wygrywać, może to silnik Renault będzie najatrakcyjniejszą opcją.
„Niewykluczone, że jeden element naszej jednostki jest gorszy niż w silnikach konkurencji, tak czy inaczej jestem dosyć zadowolony z tego, co mamy na ten moment".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Podobne: Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje



Podobne galerie: Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
Newsletter