Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje

Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje

2014-05-19 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo, Turbosprężarka
Renault przeciwstawiło się sugestiom, że Mercedes dominuje w Formule 1 dzięki sprytnemu rozdzieleniu turbosprężarki swojego silnika.

Sezon 2014, na który wprowadzono nowe jednostki napędowe V6 turbo, przebiega pod znakiem całkowitej supremacji Srebrnych Strzał. Nico Rosberg wygrał pierwszy tegoroczny wyścig, Lewis Hamilton cztery kolejne. Rywale nie są dla Niemca i Brytyjczyka żadną konkurencją. Pojawiły się doniesienia, że sekretem ogromnej przewagi Mercedesa jest ulokowanie turbiny i kompresora powietrza po przeciwległych stronach motoru. To odważne rozwiązanie ma nie tylko dawać silnikowi większą moc, ale i pozwalać lepiej opracować aerodynamikę bolidu. Znany dziennikarz-ekspert techniczny Mark Hughes porównał go do pamiętnego "podwójnego dyfuzora".

Jednak Renault bagatelizuje całą koncepcję zdradzając, że też o niej myślało, ale uznało standardową budowę silnika za bardziej korzystną. „Rozwiązanie Mercedesa znacząco różni się od normalnej konstrukcji turbosprężarki". - przyznał zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1, Rob White.

Jednak zaraz dodał: „Ale nie uważamy go za jakąś przełomową ideę. Nie daje Mercedesowi decydującej przewagi.
„Nie było tak, że po zobaczeniu turbosprężarki ich silnika krzyknęliśmy: 'Eureka! To jest to rozwiązanie'".


Co więcej Renault wierzy, że to ich projekt V6 turbo może okazać się najlepszy, gdy tylko zostanie wydobyty z niego pełen potencjał.

„Nie ma w naszej jednostce czegoś, co uważalibyśmy za nie do rozgryzienia". - kontynuował White.„Pracujemy nad pewnymi istotnymi zmianami do silnika na krótką, i na dłuższą metę (gdy rozwój V6 turbo zostanie "odmrożony" wraz z końcem sezonu - przyp. red.)".

Dowodzący Renault Sport F1 w trakcie weekendów wyścigowych Remi Taffin potwierdzał: „Nie sądzę, że z naszym motorem jest coś nie tak.„Szczerze mówiąc kiedy zaczniemy wygrywać, może to silnik Renault będzie najatrakcyjniejszą opcją.

„Niewykluczone, że jeden element naszej jednostki jest gorszy niż w silnikach konkurencji, tak czy inaczej jestem dosyć zadowolony z tego, co mamy na ten moment".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje

Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Moje zdanie 2014-05-19 19:50
To my jesteśmy najlepsi a oni są do bani i my wygramy a oni są do bani i my też to wszystko dawno testowaliśmy ale to jest do bani i my jesteśmy najlepsi i wygramy a oni przegrają. Przecież nie powiemy, że nam nie płacą i nie będziemy pracować.
Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Głupie gadanie 2014-05-19 20:21
na razie to mercedes ma najlepszy silnik a nie renault. Może kiedyś będą najlepsi ale teraz nie są. Rozdzielona turbosprężarka nie dość, że nie przenosi ciepła z turbiny na sprężarkę. To prawdopodobnie wałek łączący obie części jest łączony sprzęgłem. Daje to mercedesowi sterowanie obiema częściami dowolnie. Jednostka odpowiedzialna za napęd/odzyskiwanie energii umieszczona jest po środku. Tak więc ten rysunek przedstawiający niby silnik mercedesa nie ma nic wspólnego z realem. Za rok inni pewnie też zrobią coś podobnego. Tylko teraz do błędu nikt przyznać się nie chce. Bo przecież ci ludzie pracują za olbrzymie pieniądze.
Rozdzielona turbosprężarka sekretem dominacji Mercedesa w F1? Renault oponuje
Lemenya 2014-05-20 10:38
nie wiem po kiego grzyba puszy się ten mądruś z Renault, wyniki mówią same za siebie, na dodatek słabsze teamy F1 które używają silników mercedesa są bardziej konkurencyjne od wielokrotnych zwycięzców Red Bull, jedynie taktyką nadrabia Vettel i Riccardo