Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero
Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero

Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero

2019-02-25 - G. Filiks     Tagi: Bolid F1, Formuła 1, Williams
Formuła 1 wprowadziła na sezon 2019 zmiany w przepisach technicznych działające na niekorzyść osiągów. Jednak nowe bolidy i tak jeżdżą jeszcze szybciej od swoich poprzedników.

Tegoroczne samochody mają nieco inną aerodynamikę. Zmodyfikowano regulamin określający jej dopuszczalny kształt, aby kierowcom było łatwiej doganiać się i wyprzedzać. Efektem ubocznym miał być dość spory spadek docisku.
Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aeroFormuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero
Ferrari twierdzi, że gdy naniosło wymagane zmiany, otrzymało bolid wolniejszy o półtorej sekundy na okrążeniu. Lecz zanim wyprodukowało pojazd, zdołało go znacząco udoskonalić. Podobnie rywale.

Dlatego zamiast zwolnić F1 znowu przyspieszyła. Podczas pierwszej tury zimowych testów najszybszy Nico Hulkenberg pobił o prawie 2 sekundy najlepszy rezultat z analogicznych zajęć w poprzednim roku. Trzeba wziąć pod uwagę, że tym razem panowały lepsze warunki pogodowe, a dodatkowo uległa poprawie nawierzchnia obiektu Barcelona-Catalunya, ale nie ma wątpliwości, iż królowa sportów motorowych w tym roku znowu będzie śrubować rekordy torów.
Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aeroFormuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero
Według dyrektora technicznego Renault od nadwozia Nicka Chestera nowe bolidy już teraz stać na więcej niż było zeszłoroczne w finałowej fazie sezonu.

„Na koniec testów obecne samochody będą jeździć sporo szybciej niż ubiegłoroczne na tym samym etapie. Myślę też, że prawdopodobnie będą już nieco szybsze w porównaniu do tempa z końcówki sezonu 2018".
- powiedział.
„Tak więc do końca 2019 roku staną się dość szybkie".

Przyszły dyrektor techniczny Toro Rosso - Jody Egginton komentował ze swojej strony: „Inżynierowie F1 są fantastycznie dobrzy w pokonywaniu wyzwań".

„(...) Za pierwszym razem, gdy wstawiliśmy model bolidu do tunelu aerodynamicznego i dostosowaliśmy sie do nowych przepisów, straciliśmy kawał docisku, kawał balansu aero. Kształt naszej mapy aero nie był taki, jak chcieliśmy. Sytuacja musiała być podobna w przypadku szeregu zespołów".„Zabierasz się więc do pracy nad jak najszybszym odrobieniem poniesionych strat. W naszym przypadku cały czas uczymy się znajdować okazje ku temu. Wykorzystujemy je, a historia pokazała, że teamy fantastycznie potrafią szybko odrobić wielkie straty i znajdują na to sposoby nawet w ramach potencjalnie bardziej restrykcyjnego regulaminu".

„Zatem pod tym względem to dobre wyzwanie inżynieryjne. Zobaczymy, jak to się ułoży w pierwszych wyścigach".

Niedawno pojawiła się pogłoska, że strat nie udało się odrobić Williamsowi. Twierdzono, iż nowy bolid ekipy Roberta Kubicy ma być wolniejszy o około 2 sekundy na okrążeniu od poprzedniego. Informacja ta jednak nie wydaje się prawdziwa. Chociaż model FW42 przystąpił z opóźnieniem do pierwszej tury przedsezonowych testów i pokonał zaledwie 88 okrążeń, uzyskał odrobinę lepszy czas od tego, którym legitymował się FW41 na półmetku zeszłorocznych zajęć.
Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aeroFormuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Formuła 1 przyspieszyła mimo zmian w aero