Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari koncentruje się na sezonie 2010
Ferrari

Ferrari koncentruje się na sezonie 2010

2009-06-28 - Bartek Kalinowski     Tagi: Ferrari, Luca di Montezemolo, Ferrari F60

Prezydent Ferrari - Luca di Montezemolo - powiedział, że zespół wkrótce skupi się na przyszłorocznym modelu samochodu, ponieważ tegoroczny model F60 nie jest w stanie dorównać samochodom zespołów Red Bull Racing i Brawn GP.

Jestem pewny, że będziemy mogli poprawić nasze wyniki w następnych wyścigach, ale powiedziałbym, że jest to dość trudne, a może nawet niewykonalne by naprawdę diametralnie zmienić samochód w trakcie sezonu, bez testów. Kiedy na początku sezonu masz samochód o pewnej charakterystyce, to trudno jest go zmienić w trakcie sezonu, między jednym wyścigiem a drugim. Jestem przekonany, że możemy poprawić nasze osiągi w następnym wyścigu, a potem w pełni skoncentrujemy się na samochodzie na przyszły sezon bez systemu KERS, mając jasno określone zasady dzięki ważnemu porozumieniu, które w ostatnim tygodniu osiągnęliśmy z FIA i z czego jesteśmy bardzo zadowoleni” - czytamy na oficjalnej stronie Ferrari.

Luca Di Montezemolo ponownie za słaby początek sezonu obwinia zamieszanie, które powstało za sprawą podwójnych dyfuzorów.

Niestety zaczęliśmy sezon z niejasnymi zasadami. Trudno było je poprawnie zinterpretować i dowodem tego jest to, że trzy zespoły które wygrywały ostatnie mistrzostwa świata F1 - jak Ferrari, McLaren i Renault dokonały takiej samej interpretacji tych samych przepisów i nie są tak konkurencyjne jak przedtem. To jeden z powodów naszej bitwy, by mieć zasady, które są bardziej stabilne, jasne i przejrzyste. Musieliśmy skonstruować samochód z KERS, co oznaczało zwiększenie jego wagi, a wiele zespołów zbudowało swoje samochody bez tego systemu. Jeżeli FIA chce wprowadzić KERS, to musi dotyczyć to wszystkich. Myślę, że teraz nadszedł czas, aby wrócić do jasno określonych zasad” - powiedział Montezemolo.




źródło: autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Ferrari koncentruje się na sezonie 2010

Ferrari koncentruje się na sezonie 2010
slakoz 2009-06-28 10:58
Z jednej strony nikt nie kazał KERSu używać. Brawna czy RedBulla nie stać na wszystko postawili więc na te rzeczy na które ich stać. Moim jednak zdaniem przepisy nie były niejasne. Dawały możliwość wyboru ścieżki konstrukcyjnej dla bolidów. I od razu dało to przewagę zespołom, które mają zdolnych mechaników a nie sponsorów z setkami milionów dolarów gotowymi do wydania. "Stabilne" przepisy oznaczają w praktyce zwycięstwo tej stajni, która ma najwięcej kasy, a nie ta która ma najzdolniejszych inżynierów i kierowców.
Ferrari koncentruje się na sezonie 2010
PiotreW 2009-06-28 11:35
slakoz Niby nikt nie kazał, ale w 2009. W 2010 planowano chyba wprowadzenie obowiązkowego KERS-u, więc oczywiście zespoły fabryczne inwestowały w jego rozwój. Poza tym KERS na papierze wyglądał obiecująco. Dodatkowe 80 KM do dyspozycji przez 6,66 s na okrążeniu niestety dla BMW i innych z KERS-em nie czyni cudów z osiągami samochodu. Przepis o dyfuzorach chyba trudno uznać za jasny. Wcale nie jest tak,że wygrywa tylko ten zespół,który ma najwięcej kasy. Renault kiedy wygrywało w 2005 i 2006 wydało znacznie mniej kasy niż Toyota czy Ferrari. Zobacz ile wydaje co roku Toyota, mają budżet należący do największych,ale nigdy nie odnieśli jakiegoś wielkiego sukcesu ( kilka razy podium i P1). Zobacz na Hondę w 2007 i 2008. Także wielki budżet i samochód należący do najgorszych w stawce. Chyba Briatore powiedział kiedyś -"Wydanie 100 milionów euro więcej na samochód nie spowoduje ,że będzie on o 1 sekundę szybszy na okrążeniu"
Ferrari koncentruje się na sezonie 2010
slakoz 2009-06-28 12:33
Otóż to. Dopiero jak przepisy umożliwiły rozwijanie bolidów w różnych kierunkach, to stawka przewróciła się do góry nogami, bo nagle okazało się że od kasy jak sam zauważasz liczy się bardziej zdolność adaptacji przepisów do konstrukcji bolidów. Nic innego nie napisałem :-) pozdr.