Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari: Żądanie silnika przez Red Bulla ordynarne
Ferrari: Żądanie silnika przez Red Bulla ordynarne
Red Bull postąpił "ordynarnie" próbując rościć sobie prawo, aby dostarczono mu konkurencyjny silnik w Formule 1, stwierdził prezydent Ferrari - Sergio Marchionne.
Byli 4-krotni mistrzowie świata zarzucali producentom jednostek napędowych spiskowanie i wypieranie ich z F1, gdy nie zdołali pozyskać motoru Mercedesa, potem jednostki Ferrari, a później nawet silnika Hondy, którego odmówił producentowi popularnego napoju energetyzującego McLaren. Marchionne natomiast nie rozumie pretensji Czerwonych Byków o niechęć marek samochodowych do zwiększenia szans rywala na pokonanie ich fabrycznego zespołu wyposażeniem go we własną technologię.
„Uznaję za ordynarne to, że ktoś uważał za normalne, iż ktoś inny musi dać mu swój dobry silnik". - mówił Włoch. „Nikt nie ma takiego prawa". „(...) Czy team ma mocny bolid, jeśli nie posiada silnika? To niekompletny zespół".
„Stajnia jest silna, kiedy ma dobrych kierowców, dobry bolid i dobrą jednostkę napędową".
Ostatecznie Red Bull zostaje na silniku Renault na sezon 2016. Francuski koncern zgodził się dalej zaopatrywać ekipę z Milton Keynes mimo przywracania swojego fabrycznego zespołu. Aczkolwiek dotknięty krytyką ze strony partnera, postanowił zerwać z nim wszelkie powiązania marketingowe i Red Bull zmienił nazwę silnika Renault w swoich samochodach na Tag Heuer, wziętą od szwajcarskiego producenta zegarków, który został nowym sponsorem teamu.
Byli 4-krotni mistrzowie świata zarzucali producentom jednostek napędowych spiskowanie i wypieranie ich z F1, gdy nie zdołali pozyskać motoru Mercedesa, potem jednostki Ferrari, a później nawet silnika Hondy, którego odmówił producentowi popularnego napoju energetyzującego McLaren. Marchionne natomiast nie rozumie pretensji Czerwonych Byków o niechęć marek samochodowych do zwiększenia szans rywala na pokonanie ich fabrycznego zespołu wyposażeniem go we własną technologię.
„Uznaję za ordynarne to, że ktoś uważał za normalne, iż ktoś inny musi dać mu swój dobry silnik". - mówił Włoch. „Nikt nie ma takiego prawa". „(...) Czy team ma mocny bolid, jeśli nie posiada silnika? To niekompletny zespół".
„Stajnia jest silna, kiedy ma dobrych kierowców, dobry bolid i dobrą jednostkę napędową".
Ostatecznie Red Bull zostaje na silniku Renault na sezon 2016. Francuski koncern zgodził się dalej zaopatrywać ekipę z Milton Keynes mimo przywracania swojego fabrycznego zespołu. Aczkolwiek dotknięty krytyką ze strony partnera, postanowił zerwać z nim wszelkie powiązania marketingowe i Red Bull zmienił nazwę silnika Renault w swoich samochodach na Tag Heuer, wziętą od szwajcarskiego producenta zegarków, który został nowym sponsorem teamu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari: Żądanie silnika przez Red Bulla ordynarne
Podobne: Ferrari: Żądanie silnika przez Red Bulla ordynarne
Podobne galerie: Ferrari: Żądanie silnika przez Red Bulla ordynarne
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter

