Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA zatwierdziła system "medalowy"!
FIA

FIA zatwierdziła system "medalowy"!

2009-03-17 - W. Nogalski     Tagi: FIA, Przepisy F1
Począwszy od tego sezonu o mistrzostwie świata nie będą decydowały zdobyte punkty, ale ilość zwycięstw, poinformowała FIA.

Federacja odrzuciła tym samym propozycję zespołów na rzecz proponowanego przez Berniego Ecclestone’a systemu medalowego, według którego mistrzem świata zostanie ten kierowca, który wygra najwięcej wyścigów w sezonie. „Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zaakceptowała propozycję Zarządu Formuły 1 (FOM), aby przyznawać mistrzostwo świata kierowcy, który wygra w sezonie najwięcej wyścigów”, czytamy w oświadczeniu FIA.

„Jeśli dwóch lub więcej kierowców wygra taką samą ilość wyścigów, o mistrzostwie zdecydują punkty, które będą przyznawane zgodnie z aktualnym systemem 10, 8, 6 etc.”

„Pozostałe klasyfikacje - od ostatniego do pierwszego miejsca - będą ustalane według obecnego systemu punktowego. Nie przewiduje się przyznawania medali za pierwsze, drugie czy trzecie miejsce. Zmiany nie dotyczą klasyfikacji konstruktorów.”

„WMSC odrzuciła alternatywę proponowaną przez FOTA, aby nagradzać kierowców, którzy ukończą wyścig na pierwszym, drugim i trzecim miejscu odpowiednio 12, 9 i 7 punktami.”



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
38

Komentarze do:

FIA zatwierdziła system "medalowy"!

FIA zatwierdziła system "medalowy"!
waflon14 2009-03-17 15:08
ZALOSNE! To na mistrzostwo ma szanse... 2-3 zespoly!!! Nawet nie! Gdybym rzadzil Formula 1 to by mnie po nogach calowali za zajebiste emocje! KERS(potrzebne jak rybie recznik), nowe aero(nic nie da) F1 schodzi na psy... EH
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
zamot 2009-03-17 15:22
Nowe aero nic nie da? A moglbys to rozwinąć?
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
cezarek7 2009-03-17 15:27
żałosny debilizm kiedy juz będzie jasne że stajnia "x" jest najlepsza pozostanie sledzić walkę o miejsca od 2 do 20
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Mandel 2009-03-17 15:28
To teraz bedzie dramat ;/ czyli jak? za czwarte miejsce jest 5 pkt czy jak inaczej?
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Gelson 2009-03-17 15:52
No i BMW nie ma szans niestety.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Szorstki 2009-03-17 15:52
Tragedia ! FIA (Berni) powinna sobie usiąść na głowie !
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
outlaw 2009-03-17 15:55
Wyobraźmy sobie sytuację: zawodnik X wygrywa w trakcie sezonu 3 wyścigi, w pozostałych słabo punktuje lub wcale, zawodnik Y kończy każdy wyścig z punktami, najczęściej na podium, ale zwycięża tylko 2 razy. Na koniec sezonu, mimo że Y ma 2-3 razy tyle punktów co X, to może mu najwyżej uścisnąć grabkę i pogratulować najbardziej niezasłużonego w historii F1 tytułu mistrza świata. Bernie do piachu, Max do Hefa na kelnera! Czas przewietrzyć tę stetryczałą kierowniczą klikę!
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Roch Kowalski 2009-03-17 16:22
Czyli mistrzem teoretycznie może zostać kierowca już po 9 GP hahaha.. , potem to już ściganie o pietruszkę. Ale system medalowy jest ok, bo Robert może mistrzostwa nie zdobędzie ale medal może ...
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
falth 2009-03-17 16:27
@Nogal to co zrobiłeś to gruba przesada, nierzetelność i manipulacja! Nadałeś tytuł newsowi: FIA zatwierdziła system medalowy!, gdzie później w tekście jest jasno napisane: Nie przewiduje się przyznawania medali za pierwsze, drugie czy trzecie miejsce.!! Bardzo nie ładnie z Twojej strony! @Gelson, dlaczego uważasz że BMW nie ma szans? Zasady są jednakowe dla wszystkich zespołów i o ile BMW będzie miało konkurencyjny samochód to dlaczego mieli by nie wygrać mistrzostw? Ja też na początku się zdenerwowałem, też mi się to za bardzo nie spodobało ale trzeba ochłonąć :-) @outlaw ta hipotetyczna sytuacja o której napisałeś jest nie realna, z tego prostego powodu że pozostałe 12 wyścigów musiałby ktoś wygrać, i według tego co opisałeś to z pozostałych kierowców nikt nie mógłby wygrać więcej niż dwa razy. Więc z tego co napisałeś to byłby niezwykle emocjonujący sezon ze względu na wielu różnych kierowców którzy wygrywali wyścigi, gdzieś z połowa stawki jak nie więcej :-D więc jeśli ma być tak ja to Ty napisałeś to ja jestem jak najbardziej za!! :-D
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
kevin0077 2009-03-17 16:38
Nie no k***wa im się w głowach poprzewracało w tym FIA. To teraz wystarczy wygrać pierwsze 9 wyścigów i jechać na wakacje bo majster w kieszeni. Żal za dupe ściska jak się poczyta co Bernie i spółka wyczynia. Schumacher zapewne ich teraz wyśmiewa. Bo gdyby ten przepis był za jego czasów to nie musiałby wygrywać po 11, 13 wyscigów w sezonie a i tak był by mistrzem.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
falth 2009-03-17 16:43
jeśli któryś kierowca wygrałby we wszystkich pierwszych 9 GP pod rząd, to moim zdaniem w pełni zasłużyłby na mistrzostwo
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
barteks 2009-03-17 16:51
Niezła manipulacja w tytule newsa.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
falth 2009-03-17 17:04
tak się zastanawiam co jest gorsze... komentarze rodem z onetu, czy tytuły newsów rodem z onetu....?
Nogal
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nogal 2009-03-17 17:10
W tytule jest system medalowy, ponieważ została przyjęta propozycja Ecclestone'a, która właśnie z biegiem czasu zyskała miano systemu medalowego - mistrzem zostanie ten kierowca, który zdobędzie najwięcej zwycięstw - złotych medali. Nie widzę w tym żadnego nadużycia niemniej dodaję " " dla czepialskich ;-)
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
agentwrogiegoukladu 2009-03-17 17:11
Nie podniecajcie się tak - z jednej strony może dojść faktycznie do (chyba jednak mało realnej) sytuacji, gdy ktoś wygra szybko 9 wyścigów i potem odpuszcza, z drugiej strony, pod koniec sezonu może się okazać, że ktoś ma więcej punktów, ale mało zwycięstw i musi walczyć do końca o wygraną bo dalsze miejsca go nie satysfakcjonują co też będzie ciekawe. A jak czytam posty takich kalekich dzieci jak Bzion to flaki wywalają mi się na drugą stronę.
Nogal
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nogal 2009-03-17 17:14
Jeśli ktoś wygra pierwsze 9 wyścigów, to mogę się założyć, że bez trudu wygra kolejne 4-5 ;-)
Ayrton Senna
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Ayrton Senna 2009-03-17 17:19
Taki system jest nieporozumieniem. Wcale nie trzeba wygrać 9 wyścigów jak piszecie. Teoretycznie przy wyrównanych siłach i możliwości wielu nieprzewidywalnych rozstrzygnięć w związku z nowymi bolidami mistrzem może zostać zawodnik, który wygra zaledwie 2 wyścigi. Przykładowo: zawodnik A zwycięża w dwóch wyścigach, w pozostałych jest poza punktowanymi miejscami. Zawodnik B zwycięża w jednym wyścigu i jest na drugim miejscu w 16 pozostałych wyścigach. Inne 14 wyścigów wygrywają kolejno różni zawodnicy. Końcowy wynik Zwycięstw: zawodnik A: 2; zawodnik B (i 14 innych): po 1. Ilość punktów: zawodnik A: 20 (dwadzieścia); zawodnik B: 10 + 16 * 8 = 138. Mistrzem zostaje zawodnik A :-(
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
radek0127 2009-03-17 17:25
lepiej by było gdyby zatwierdziliby nowy system punktowy wymyślony przez FOTA
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
falth 2009-03-17 17:30
@Nogal, zawsze się można by było przyczepić ale te "" wydają się dobrym kompromisem :-D @Ayrton Senna, heh nawet w swoich najśmielszych snach nie potrafiłbym sobie wyobrazić, że w sezonie wygrywa 16 różnych kierowców :-D
Emi125
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Emi125 2009-03-17 17:39
No to po prostu nie mozliwe:-P
slawex1983
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
slawex1983 2009-03-17 17:40
Nie podoba mi się to. Mistrz może uciułać np. 80 pkt, a inny zawodnik 100, a i tak nie wygra, gdyż nie ukończył żadnego GP na pierwszym miejscu.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
slakoz 2009-03-17 17:51
To co powyżej plus komentarz: widać teraz kto rządzi F1 i kogo trzeba wysadzić ze stołka bo wyraźnie poprzesuwało się tej osobie pod kopułą! GRRRRRRRRRRRRRRR!
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
k4f 2009-03-17 19:44
medale by byly dobre ale nie w F1 - kierwcy by musieli miec identyczne bolidy (zeby zwyciezyc mogl praktycznie kazdy wtedy wygrana ma wielka wartosc dla kierowcy) a identyczne bolidy = brak sensu w prowadzeniu mistrzostw konstruktorow. F1 rzadzi sie swoimi prawami.....to nie jest karting czy jakas tam formula bmw
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nomis 2009-03-17 20:03
Ayrton Senna podał bardzo dobry przykład. Nie mówcie, że niemożliwy bo właśnie że "teoretycznie" możliwy ;-) A pewnie celowo przykład w tak skrajnej postaci, by łatwiej uświadomić wady nowego systemu. A poza tym to widzę kolejną wadę, czyli znaczny wzrost znaczenia "team orders" podczas dubletów i to już od początku sezonu. Dawniej problem team orders dotyczył tylko końcówki sezonu... teraz zespół od początku będzie walczył, żeby (jak będzie okazja) tylko lepszy kierowca zdobywał 1 miejsce.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nomis 2009-03-17 20:07
P.S. "lepszy" w sensie lepiej stojący w klasyfikacji. ;-)
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Hindu Kush 2009-03-17 20:07
beznadzieja - system 12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1 bylby duzo lepszy...
Nogal
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nogal 2009-03-17 20:07
Ale wyobraźcie sobie sytuację, że np. Massa jedzie za Kubicą w końcówce GP Australii - kiedyś zadowoliłby się drugim miejscem, teraz będzie walczyć do upadłego. Chociaż również mam bardzo mieszane uczucia, ogólnie jestem za.
KorekPL
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
KorekPL 2009-03-17 20:17
Zwalili !!!albo się zajme 1 miejsce albo lipa 2-20 mają taki sam status, jesli ktos myśli o mistrzostwie Wywalic Ecclestone’a!!!
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
PiotreW 2009-03-17 20:31
"To teraz wystarczy wygrać 9 pierwszych wyścigów i jechać na wakacje..." Gdyby komuś udało się wygrać te 9 wyścigów to zdecydowanie zasłużyłby na tytuł mistrza świata. Ayrton Senna Podałeś przykład chyba najbardziej skrajnej i niesamowitej sytuacji jaka mogłaby się wydarzyć. Ale to przecież niemożliwe. Nomis przykład Senny pokazuje pewne wady tego systemu , ale ja też podam przykład teoretycznie możliwej skrajności,która pokazuje pewną wadę poprzedniego systemu. Kierowca A wygrywa 14 wyścigów pozostałych nie skończył z powodu awarii , kierowca B w tych 14 wyścigach dojeżdżał drugi, w pozostałych 3 wygrał. Kierowca A 140 punktów i 14 zwycięstw Kierowca B 142 punkty i 3 zwycięstwa Mistrzem jest kierowca B :-(
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
szurmen 2009-03-17 20:59
@KorekPL ma rację. Będzie 1 zwycięzca i 19 przegranych. Jak ktoś będzie jechał na 3 pozycji, to wogóle sobie odpuści walkę o drugą, bo i tak nic mu to nie daje. Ci na dalszych pozycjach mają jeszcze gorzej, więc po co wogóle walczyć? Dużo jest wyścigów, że lider wysuwa się zdecydowanie na prowadzenie po ok. 20 okrążeniach. Wtedy drugi może próbować go jeszcze dogonić, ale cała reszta stawki może wogóle sobie odpouściś i zjechać do boksów, bo nie ma o co walczyć. Tych starych pierdzeli z zarządu F1 dawno powinno się wywalić na zbity pysk.
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
PiotreW 2009-03-17 21:05
szurmen Jedzie ktoś na 3 pozycji i odpuści sobie walkę o drugą , bo nic mu to nie daje? Druga pozycja dałaby mu 2 punkty więcej.
Nogal
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nogal 2009-03-17 21:06
Ale zawsze tak było - na tym poziomie każdego interesuje tylko zwycięstwo - nie tylko Kubicę.
Nogal
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Nogal 2009-03-17 21:08
Kierowca A 140 punktów i 14 zwycięstw Kierowca B 142 punkty i 3 zwycięstwa Mistrzem jest kierowca B :-( W tym przypadku to akurat wg mnie kierowca A zostałby jak najbardziej zasłużenie mistrzem :-P
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
radek0127 2009-03-17 21:24
jedyną korzyścią z tego systemu będzie prawdopodobnie to, że kierowcy do samego końca będą walczyć o zwycięstwo
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
ffighter 2009-03-17 21:28
Ja osobiście popieram ten system!!! Mistrz jest tylko jeden! Ten który jest najlepszy(który najwięcej razy stanie na najwyższym podium) - Champion championów. Nie ma kunktatorstwa. Nie dojdzie wtedy do takich absurdalnych sytuacji, jak w ostatnim wyścigu, że o tytule mistrzowskim zadecyduje przepuszczenie Hamiltona przez Glocka. Myslę, że kiedyś dawno tak było w F1 i to jest system dla prawdziwych gladiatorów toru. A nie dla ciułaczy punktów.Bardzo popieram!!!
Ayrton Senna
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Ayrton Senna 2009-03-17 21:36
Z jednej strony "szurmen" ma rację. Jeżeli ktoś będzie jechał np. na 5-6 pozycji, to w połowie wyścigu może zrezygnować ze ścigania, aby zaoszczędzić silnik i skrzynię biegów na kolejny wyścig. Myślę, że skoro w 60-letniej historii F1 jeszcze nikt nie wymyślił idealnego systemu punktowania, to i przez następne 60 też nikt nie wymyśli. Zawsze ktoś będzie pokrzywdzony. Stirling Moss do dnia dzisiejszego uważany jest za najbardziej utytułowanego zawodnika, który nigdy nie zdobył tytułu, a takim osiągnięciem mogą pochwalić się np. Keke Rosberg (1 zwycięstwo w sezonie 1984), Mike Hawthorn (1 zwycięstwo-195:-), John Surtees, czy Dennis Hulme. A jak można porównywać trzykrotnego mistrza Nelsona Piqueta do również trzykrotnego mistrza Ayrtona Senny? Jeżeli jeden zawodnik całkowicie zdominuje sezon: wygra najwięcej wyścigów, zdobędzie najwięcej punktów, zdobędzie najwięcej pole positions i najszybszych okrążeń to wtedy powiemy, że był najlepszy. Ale wtedy byłoby nudno, tak więc życzmy sobie, abyśmy w każdym sezonie zaciskali kciuki za naszych faworytów do ostatniego wyścigu, ba do ostatniego zakrętu :-)
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
Kit 2009-03-17 21:56
IMO beznadzieja :-( juz wolałem stary system - chociaż ten pomysł z 12-9... mi sie najbardziej podobał. Ten jest do bani - i coś czuje że ten sezon minie pod znakiem częstych team orders :-(
FIA zatwierdziła system "medalowy"!
cezarek7 2009-03-18 08:28
A ja już niewiem. W pierwszym odruchu - głupota. Może to być robione pod np. Ferrari - oby nie powrót "ery Schumachera" kiedy z toru wiało latami nudą :-) a z drugiej jeśli kierowcy to kupią to na torze może być prawdziwe sciganie ale i rzeźnia włącznie z team order np. "skasuj Massę" I jeszcze jedno - nie wiem czy dobrze interpretuje te nowe zasady, ale wydaje mi się, że powstana dwie grupy rywalizacji kierowców z medalami o czołowe miejsca i kierowców kat.B tych bez medali i oby tu nie znalazł sie Kubica