Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA nie będzie publikowała wag bolidów

FIA potwierdziła, że w tym sezonie nie będzie publikowała wag bolidów startujących do wyścigu.
W związku z tym fani nie będą mogli dowiedzieć się, która jednostka napędowa jest najmniej paliwożerna.
W zeszłym roku FIA ogłaszała wagi aut po sobotnich kwalifikacjach, dzięki czemu można było zorientować się jaką strategię przyjął zespół dla konkretnego zawodnika. Pomimo przywrócenia zakazu tankowania, pojawiły się pogłoski, że wagi bolidów w dalszym ciągu będą ogłaszane.
FIA zareagowała na to usuwając z przepisów na sezon 2010 punkt o publikowaniu wagi wozów.
Zakaz tankowania uzależnił długość postoju od szybkości zmiany opon. To z kolei mogłoby pchnąć zespoły do korzystania z urządzeń pomagających w przyśpieszeniu całego procesu wymiany ogumienia. Dlatego FIA przypomina: "Urządzenia zasilane prądem, które mogą być użyte do podnoszenia auta lub jakiejkolwiek jego części są zakazane w alei serwisowej podczas wyścigu."
Federacja wyjaśniła też przepisy odnośnie dnia testowego dla rezerwowego kierowcy. Dodatkowy jeden dzień testów będzie dozwolony w przypadku jeśli kierowca nie brał udziału w wyścigu F1 w ostatnich w 2 poprzedzających sezonach.
Test może odbywać się tylko na torze na którym nie jest rozgrywane Grand Prix i może odbywać się na 14 dni przed lub do 14 dni po wyścigu na którym kierowca się pojawił.
Jeśli test będzie miał miejsce, a kierowca nie wystartuje, wtedy drużyna straci jeden dzień testów z puli dni na sezon 2011.
Za użycie dwóch jednostek napędowych podczas jednego weekendu Grand Prix, kierowca zostanie przesunięty o 10 pozycji startowych.
Jeśli jednak dodatkowy silnik nie będzie pochodził z puli 8, które przysługują zawodnikowi w ciągu roku, będzie on ukarany przesunięciem o 10 miejsc w wyścigu w którym silnik został użyty oraz w następnym Grand Prix.
Kolejną nowinką jest, że jeśli zawodnik nie nadąża za stawką podczas okrążenia rozgrzewkowego i nie będzie w stanie stawić się na swoim polu startowym, będzie musiał startować z alei serwisowej.
Dodatkowo, części objęte homologacją, czyli monokok, przód, tył, powierzchnie boczne oraz przednia i tylna oś mogą być tylko wymienione z uwagi na bezpieczeństwo zawodnika.
W związku z tym fani nie będą mogli dowiedzieć się, która jednostka napędowa jest najmniej paliwożerna.
W zeszłym roku FIA ogłaszała wagi aut po sobotnich kwalifikacjach, dzięki czemu można było zorientować się jaką strategię przyjął zespół dla konkretnego zawodnika. Pomimo przywrócenia zakazu tankowania, pojawiły się pogłoski, że wagi bolidów w dalszym ciągu będą ogłaszane.
FIA zareagowała na to usuwając z przepisów na sezon 2010 punkt o publikowaniu wagi wozów.
Zakaz tankowania uzależnił długość postoju od szybkości zmiany opon. To z kolei mogłoby pchnąć zespoły do korzystania z urządzeń pomagających w przyśpieszeniu całego procesu wymiany ogumienia. Dlatego FIA przypomina: "Urządzenia zasilane prądem, które mogą być użyte do podnoszenia auta lub jakiejkolwiek jego części są zakazane w alei serwisowej podczas wyścigu."
Federacja wyjaśniła też przepisy odnośnie dnia testowego dla rezerwowego kierowcy. Dodatkowy jeden dzień testów będzie dozwolony w przypadku jeśli kierowca nie brał udziału w wyścigu F1 w ostatnich w 2 poprzedzających sezonach.
Jeśli test będzie miał miejsce, a kierowca nie wystartuje, wtedy drużyna straci jeden dzień testów z puli dni na sezon 2011.
Za użycie dwóch jednostek napędowych podczas jednego weekendu Grand Prix, kierowca zostanie przesunięty o 10 pozycji startowych.
Jeśli jednak dodatkowy silnik nie będzie pochodził z puli 8, które przysługują zawodnikowi w ciągu roku, będzie on ukarany przesunięciem o 10 miejsc w wyścigu w którym silnik został użyty oraz w następnym Grand Prix.
Kolejną nowinką jest, że jeśli zawodnik nie nadąża za stawką podczas okrążenia rozgrzewkowego i nie będzie w stanie stawić się na swoim polu startowym, będzie musiał startować z alei serwisowej.
Dodatkowo, części objęte homologacją, czyli monokok, przód, tył, powierzchnie boczne oraz przednia i tylna oś mogą być tylko wymienione z uwagi na bezpieczeństwo zawodnika.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA nie będzie publikowała wag bolidów
Podobne: FIA nie będzie publikowała wag bolidów


Podobne galerie: FIA nie będzie publikowała wag bolidów



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć