Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA doprecyzowała przepisy F1 związane z obroną pozycji na torze

FIA doprecyzowała przepisy F1 związane z obroną pozycji na torze
2012-01-04 - G. Filiks Tagi: FIA, Formuła 1, Przepisy F1
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wydała dziś oświadczenie precyzując, jakich konkretnie zmian w przepisach F1 dotyczących walki kierowców na torze dokonano przez sezonem 2012.
Wcześniej poinformowano, że zawodnicy, którzy broniąc się przed rywalem opuścili wyścigową linię jazdy, nie będą mogli na nią wrócić aż do najbliższego zakrętu. Teraz wyjaśniono, iż nowe regulacje jednak na to pozwolą, ale wyłącznie w określonych sytuacjach. Kierowca z przodu po zmianie toru jazdy wróci na niego tylko wtedy, gdy jednocześnie będzie w stanie zostawić atakującemu go bolidowi miejsce umożliwiające ustawienie się do najbliższego zakrętu między nim, a krawędzią toru. „Więcej niż jedna zmiana toru jazdy mająca na celu obronę pozycji jest niedozwolona". - czytamy w oświadczeniu FIA. „Każdy kierowca chcący wrócić na wyścigową linię jazdy, wcześniej broniący się przed rywalem poza tą linią, na wejściu w zakręt ma za zadanie zostawić wolną przestrzeń o szerokości co najmniej bolidu między sobą, a krawędzią toru". Federacja ujawniła przy okazji szczegóły przygotowanego na nadchodzącą edycję mistrzostw przepisu, który zezwala zdublowanym kierowcom wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa i ustawienie się na końcu stawki (podczas neutralizacji). Tego typu manewr będzie w rzeczywistości obowiązkowy, aczkolwiek dopiero wtedy, gdy zostanie wydany odpowiedni komunikat. W przypadku panowania złych warunków zawodnicy tracący do lidera co najmniej jedno okrążenie pozostaną wśród szybszych aut.
Wcześniej poinformowano, że zawodnicy, którzy broniąc się przed rywalem opuścili wyścigową linię jazdy, nie będą mogli na nią wrócić aż do najbliższego zakrętu. Teraz wyjaśniono, iż nowe regulacje jednak na to pozwolą, ale wyłącznie w określonych sytuacjach. Kierowca z przodu po zmianie toru jazdy wróci na niego tylko wtedy, gdy jednocześnie będzie w stanie zostawić atakującemu go bolidowi miejsce umożliwiające ustawienie się do najbliższego zakrętu między nim, a krawędzią toru. „Więcej niż jedna zmiana toru jazdy mająca na celu obronę pozycji jest niedozwolona". - czytamy w oświadczeniu FIA. „Każdy kierowca chcący wrócić na wyścigową linię jazdy, wcześniej broniący się przed rywalem poza tą linią, na wejściu w zakręt ma za zadanie zostawić wolną przestrzeń o szerokości co najmniej bolidu między sobą, a krawędzią toru". Federacja ujawniła przy okazji szczegóły przygotowanego na nadchodzącą edycję mistrzostw przepisu, który zezwala zdublowanym kierowcom wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa i ustawienie się na końcu stawki (podczas neutralizacji). Tego typu manewr będzie w rzeczywistości obowiązkowy, aczkolwiek dopiero wtedy, gdy zostanie wydany odpowiedni komunikat. W przypadku panowania złych warunków zawodnicy tracący do lidera co najmniej jedno okrążenie pozostaną wśród szybszych aut.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA doprecyzowała przepisy F1 związane z obroną pozycji na torze
Podobne: FIA doprecyzowała przepisy F1 związane z obroną pozycji na torze


Podobne galerie: FIA doprecyzowała przepisy F1 związane z obroną pozycji na torze



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter