Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze

F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła nieoficjalne doniesienia z zeszłego miesiąca, że Formuła 1 przejdzie w 2021 roku na 18-calowe felgi.
FIA otworzyła przetarg na dostawcę ogumienia dla F1 na lata 2020-2023. Jeśli wygra go jakaś inna firma niż Pirelli, która zaopatruje mistrzostwa obecnie, będzie musiała przygotować od zera dwa różne typy opon: stosowane aktualnie 13-calówki (na sezon 2020) i niskoprofilowe 18-calówki (na sezony 2021-2023).
W 2014 roku wypróbowano na testach 18-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami, ale wówczas F1 nie zdecydowała się wprowadzić ich na stałe.
Co ciekawe, wraz z większymi felgami oraz nowymi oponami ma wejść rozważany od dawna zakaz stosowania koców grzewczych.
Poza tym zmniejszy się o 35 milimetrów szerokość przednich opon, z 305 do 270 mm. Szerokość opon tylnych będzie wynosić nadal 405 mm. Oznacza to, że opony tylne będą szersze niż przednie aż o 135 mm. Średnica wzrośnie z 670 do 700-720 mm.
Potwierdzono również zamiar wprowadzenia uproszczonej nomenklatury mieszanek opon typu slick na wyścigi. W każdym Grand Prix będą funkcjonować te same nazwy: opony twarde, pośrednie i miękkie.
Opony twarde mają zużywać się tak, że staną się wolniejsze o 2 sekundy na okrążeniu po przejechaniu 22% dystansu wyścigu. W przypadku opon pośrednich podany spadek osiągów ma nastąpić po pokonaniu 18% dystansu, a opon miękkich - po 10%.
Według założeń opony pośrednie będą przy tym szybsze od twardych o 1,2 sekundy na okrążeniu, a miękkie o 2,2 sekundy.
Producenci opon mogą składać swoje oferty do 31 sierpnia. Zwycięzcę przetargu wyłoni właściciel Formuły 1 - amerykańska spółka Liberty Media. Potem przekaże swój wybór FIA do oficjalnego zatwierdzenia.
FIA otworzyła przetarg na dostawcę ogumienia dla F1 na lata 2020-2023. Jeśli wygra go jakaś inna firma niż Pirelli, która zaopatruje mistrzostwa obecnie, będzie musiała przygotować od zera dwa różne typy opon: stosowane aktualnie 13-calówki (na sezon 2020) i niskoprofilowe 18-calówki (na sezony 2021-2023).


Poza tym zmniejszy się o 35 milimetrów szerokość przednich opon, z 305 do 270 mm. Szerokość opon tylnych będzie wynosić nadal 405 mm. Oznacza to, że opony tylne będą szersze niż przednie aż o 135 mm. Średnica wzrośnie z 670 do 700-720 mm.
Potwierdzono również zamiar wprowadzenia uproszczonej nomenklatury mieszanek opon typu slick na wyścigi. W każdym Grand Prix będą funkcjonować te same nazwy: opony twarde, pośrednie i miękkie.
Opony twarde mają zużywać się tak, że staną się wolniejsze o 2 sekundy na okrążeniu po przejechaniu 22% dystansu wyścigu. W przypadku opon pośrednich podany spadek osiągów ma nastąpić po pokonaniu 18% dystansu, a opon miękkich - po 10%.
Producenci opon mogą składać swoje oferty do 31 sierpnia. Zwycięzcę przetargu wyłoni właściciel Formuły 1 - amerykańska spółka Liberty Media. Potem przekaże swój wybór FIA do oficjalnego zatwierdzenia.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Borat 2018-07-20 13:39
Bolid F1 z tymi kołami wygląda jak bryczka konna.
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Adrza1 2018-07-20 17:07
na czarnych felgach nie zauważysz różnicy, a jeśli zastosują felgi takie jak rebellion z WEC i audi abt z FE tym bardziej

F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Diesel Power 2018-07-20 18:02
Chcą przyciągnąć okazjonalnych widzów, to muszą uprościć nazewnictwo... Tylko ile będzie tych mieszanek? Tak jak teraz 6, czy mniej? Pewnie będzie więcej zamieszania niż dzisiaj, bo niby uproszczą, a potem będzie dopytywanie jakiej mieszance z poprzednich sezonów odpowiadają te na dane GP.
Podobne: F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze



Podobne galerie: F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter