Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi

F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi

2018-06-04 - G. Filiks     Tagi: Felgi, Opony, Formuła 1, Koła
Formuła 1 za trzy lata prawdopodobnie zwiększy rozmiar felg bolidów z 13 do 18 cali, informuje portal Motorsport.com.

W 2014 roku wypróbowano na testach 18-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami, ale wówczas F1 nie zdecydowała się wprowadzić ich na stałe.

Jednak co się odwlecze, to nie uciecze. Jak się okazało, pomysł wyposażenia bolidów w większe felgi wrócił i wydaje się, że tym razem zostanie zrealizowany.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgiF1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Przejście na 18-calówki ma być częścią wielkiej rewolucji, jakiej zostanie poddana królowa sportów motorowych na sezon 2021.

Założenie na większe felgi opon niskoprofilowych sprawi, że całe koła będą mniej więcej takich samych rozmiarów jak obecne.

Pirelli popiera niskoprofilówki, ponieważ mają więcej wspólnego z oponami sprzedawanymi do aut cywilnych niż dzisiejsze ogumienie na 13-calowe felgi.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgiF1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Przypomnijmy, że za wyposażeniem bolidów Formuły 1 w 18-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami opowiadała się również firma Michelin, gdy chciała wrócić do najważniejszej serii wyścigowej świata na sezon 2017.



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi

F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Tadziu878 2018-06-04 19:29
Mnie się osobiście nie podobają, malo sportowego wyglądu ma i bardziej mi się kojarzą ze szprychami od rowerów.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Są wady i zalety 2018-06-04 23:27
Na pewno do takiej dużej felgi można wpakować zajebistą tarczę hamulcową i w końcu skończą się problemy z pękającymi lub przegrzewającymi się hamulcami no i dohamowania mogą być bardziej opóźnione. Niestety każdy samochód sportowy musi mieć twarde zawieszenie by nie wyginać się jak banan na zakrętach przy dużym przeciążeniu. Już przy oponie wysokoprofilowej widać jak bolid odbija się jak pingpong od krawężników. A na tak ekstremalnie niskoprofilowych oponach będzie jeszcze gożej. Prozponowałbym 15" lub maxymalnie 16 calowe felgi zachowując zewnętrzną średnice kół i powrót Bridgestona lub Michelin.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Rododendron 2018-06-05 00:37
Do bolidu Formuły E niskoprofilowe opony wizualnie pasują, do F1 jakoś niezbyt, szczególnie teraz, kiedy bolidy są szersze. Pozytywnym aspektem takiej zmiany mógłby być za to powrót do rywalizacji producentów opon, na pewno byłoby ciekawie, gdyby Pirelli porównać np. z Bridgestone czy Michelin.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
xsawierr 2018-06-05 15:37
Te 18-to calówki w bolidzie na zdjęciu pokazują tylko jak F 1 cofnęła się w rozwoju z układem hamulcowym. Wyglądają jak by skrywały tarczę Seicento , a bolidy coraz szybsze i cięższe więc hebel powinien być wzmocniony
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
Adrza1 2018-06-05 16:52
nie wiecie nawet jakie głupoty wypisujecie, teraz hamują radykalnie późno, a gdyby tarcze dopasować do nowego rozmiaru na pewno przekraczano by 10G przy hamowaniach, to jest niebezpieczne i odbiłoby się na widowisku
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
A.S. 2018-06-05 18:07
1. po uszkodzeniu bolidy będą wracały do boksów na wymianę z prędkością moooże 50 kph niższą niż wyścigowa. Dotychczas uszkodzenie opony oznaczało wystarczającą karę dla kierowcy/zespołu za przekombinowanie strategii/umiejętności jazdy. 2. tak, większe średnice wewnętrzne stanowią pole działania w obszarze hamulców. 3. Wg. mnie idealnym kompromisem byłyby felgi 16".
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
do Adrza1 2018-06-05 18:10
A czy bierzesz pod uwagę siły tarcia opona-asfalt? Nawet jeśli tarcze pozwoliły by na tak znaczne deceleracje, pozostaje granica przyczepności (do spółki z pakietem aero zwiększającym docisk, który domyślnie włączam do równania) wymuszająca maksymalną siłę G przy hamowaniu.
F1 ma ostatecznie przejść na 18-calowe felgi
xsawierr 2018-06-05 23:00
Niski profil uniemożliwił by RBR ustawianie dużych negatywów na przedniej osi i o to chodzi NIE KOMBINATOROM