Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA

Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA

2014-03-18 - G. Filiks     Tagi: Ferrari, Red Bull, FIA, Bernie Ecclestone, Ricciardo, Australia, Mercedes
Zespół Red Bull Racing nie może liczyć na pomoc Ferrari i Mercedesa w sporze z Międzynarodową Federacją Samochodową o wadliwość jej czujników przepływu paliwa do Formuły 1, którego stawką jest 2. miejsce Daniela Ricciardo na mecie GP Australii.

Ricciardo został zdyskwalifikowany z wyników domowego wyścigu, gdyż w jego bolidzie napędzanym silnikiem V6 turbo od Renault miało notorycznie dochodzić do przekraczania ustalonego limitu przepływu paliwa 100 kg/h.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIADyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Red Bull zapowiedział apelację od decyzji sędziów przekonany, że FIA używa źle działających przepływomierzy. Nie ufając tej aparaturze, mistrzowie świata kontrolowali samochód Ricciardo własnymi czujnikami.

Szef Czerwonych Byków - Christian Horner przekonywał, iż problemy z przepłowymierzami FIA mają wszystkie teamy, jednak rywale Renault na rynku dostawców jednostek napędowych do F1 stanęli po stronie Federacji.

„Musimy polegać na fakcie, że FIA dobrze operuje całą sytuacją. Szczerze mówiąc to tyle".
- powiedział szef Ferrari, Stefano Domenicali. „FIA wykona swoją robotę i jestem przekonany, że nie będzie żadnych kłopotów". Dyrektor wykonawczy Mercedesa - Christian "Toto" Wolff dodał: „FIA oczywiście kontroluje przepływ paliwa i sprawdza swoje wyniki z zespołami. Wszystko jest kwestią zgrania się".

Red Bull ma sprzymierzeńca natomiast w osobie władającego Formułą 1 Berniego Ecclestone'a, który jest zirytowany całym zamieszaniem.

„Wszystkie te nowe przepisy techniczne to dla mnie trochę żart".
- mówił 83-letni Brytyjczyk. „Przecież F1 to nie wyścigi długodystansowe. Jeżeli jest przydział paliwa na zawody, po co sprawdzać, ile się go zużywa w danym momencie.
„Jeżeli bolid spalałby za dużo, nie dojechałby do mety, To bardzo proste, a jeśli takie nie jest, powinno być".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA

Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Mr T 2014-03-18 14:08
No i ma rację Bernie.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Fan Lotusa 2014-03-18 14:16
Czyżby Bernie poszedł po rozum do głowy na starość?
ZaklinaczKoni
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
ZaklinaczKoni 2014-03-18 14:23
Berni może i ma rację, ale zasady są ustalane przed sezonem i są jednakowe dla wszystkich. Więc jeśli RBR się do nich nie dostosował to dyskwalifikacja jest zasadna. Nie można zmieniać reguł gry w trakcie.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Mateu 2014-03-18 14:23
Niech oderwie się od FIA. To on jest właścicielem F1 i doskonale sobie poradzi sam. FIA przecież nie da rady stworzyć konkurencji. Niech Bernie siądzie do stołu z teamami i razem coś uzgodnią, tak, żeby nie generować za dużych kosztów (nowe przepisy i tak to zrobiły). Możliwości jest sporo, ciekawe tylko co na to zespoły.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
koko 2014-03-18 14:31
RedBull myśłał, że wszystko może jak to niemiaszki robia, ale teraz jest Mercedes i inne Niemiszki przejęły władzę...baj baj teamie bez histori ...skończy się Cwetel skończy się wasz team.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
James007 2014-03-18 14:33
Mają problem zalać komisyjnie te 100 kg paliwa po kwalifikacjach lub 105 te pięć na zjazdowe i formujące. Nie bawić się z przepływomierzami.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
RB 2014-03-18 14:55
koko nie miną 2 miesiące, a będziesz ujadał jak pies RB rulezzzzz :-) frustracie :-)
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
IQ_160 2014-03-18 15:40
To ograniczenie wpływa na dostępną moc silnika. Jeżeli nie było by tego ograniczenia można by z tych silników wyciągnąć chwilowo szacunkowo o 1/3, a może nawet 1/2 mocy więcej. Daje to ogromną różnice osiągów. Do wyprzedzenia nawet nie trzeba by było używać DRS. A w kwalifikacjach to dopiero by się działo...
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
reo 2014-03-18 15:41
Myślę, że po wnikliwej analizie tego artykułu @Zadumany Polak już dzwoni do Red Bulla z rozwiązaniem problemu, tak że spokojnie, wszystko pod kontrolą.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
korba 2014-03-18 16:11
Ferrari i mercedes,to wrogowie Red bulla,więc nie należy spodziewać się po nich aby dążyli do uczciwego rozwiązania tej sprawy,bo tego oni nie chcą.Ale jak to w życiu bywa sami mogą znaleźć się w podobnej sytuacji z takim,czy innym problemem i być może będą prosić Red Bulla o pomoc.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
zgf1 2014-03-18 17:15
Zasady dla wszstkich byly takie same, oczywiscie ciekawiej byloby aby zespol dostawal 100kg i zadnych kontroli wiecej, ale tak nie jest. RedBull chcial oszukac i dostal dyskwalifikacje. I znow plakac zaczeli i chca zmian zasad w trakcie gry jak rok temu. Oby im sie to nie udalo.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
panna ricciardo 2014-03-18 19:38
Ile ma zawodnik paliwa na CAŁY wyścig? Może się mylę ale zrozumiałam że 100 kg . Jak można spalić więcej niż 100 kg/h skoro wyścig trwa więcej niż 1h? Taki el zawodnik nie dojechałby do mety. Jak RIC mógł spalić więcej niż 100 kg skoro tyle ni ma paliwa w bolidzie? Ufoludki????
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
Kajt 2014-03-18 22:35
Panna Riccardo - nie wiem, czy to prowokacja, ale i tak wytłumaczę. Przydział na cały wyścig to 100kg, wyścig trwa w zaokrągleniu 2 godziny, więc bolid może zużyć około 50 kg w ciągu godziny. To jednak jak to zrobi to decyzja zespołu, gdyż chwilowe spalanie może się zwiększać lub zmniejszać. Nie może jednak przekroczyć 100kg/h, czyli takiej ilości, która zużyła by w godzinę 100kg paliwa. Oczywiście bolid nie może przez godzinę jechać z takim spalaniem, bo w połowie dystansu wyścigu skończyłoby mu się paliwo, niemniej przez okrążenie czy dwa jak najbardziej, później może przestawić się na tryb oszczędny, spalający mniej niż 50kg/h.
Dyskwalifikacja Ricciardo - Ferrari i Mercedes po stronie FIA
BABY OF SRAJKRAFT 2014-03-19 12:34
No Bernard dobrze mówi tylko coś czuje że jaj nie ma żeby powiedzieć to FIA w twarz