Formuła 1 » Aktualności F1 » Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny

Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny
2013-02-11 - G. Filiks Tagi: Raikkonen, Lotus, James Allison
Dyrektor techniczny Lotusa - James Allison jest zdopingowany tym, co zobaczył podczas zorganizowanych ubiegłego tygodnia w Jerez pierwszych testów Formuły 1 przed sezonem 2013. Brytyjczykj wierzy, że bolid, jaki przygotował swojemu zespołowi na ten rok, to udana konstrukcja. Model E21 przez cztery dni jazd nie miał żadnej poważnej awarii, a Kimi Raikkonen wykręcił nim drugi czas całych zajęć.
„Jerez to cztery dni jazd przy dobrej pogodzie na wymagającym torze, sprawdzającym samochód zarówno od strony awaryjności, jak i osiągów. Po pierwszych testach jesteśmy w świetnych humorach, ponieważ dowiedzieliśmy się, że E21 wygląda na bolid i konkurencyjny, i dosyć niezawodny". - powiedział Allison. Cieszy się również Kimi Raikkonen. Zdaniem Fina nowy bolid Lotusa jest mocniejszy w każdym obszarze od zeszłorocznego, którym wygrał GP Abu Zabi oraz wywalczył 3. miejsce klasyfikacji generalnej kierowców. „Jesteśmy zadowoleni z tego, co zrobiliśmy w Jerez. To był całkiem dobry test". - mówił były mistrz świata. „Dowiemy się wszystkiego dopiero podczas pierwszego Grand Prix, ale póki co jest całkiem OK. Myślę, że maszyna ma troszkę lepsze wszystko". Allison tymczasem wyznał, że pierwszy poważny pakiet uspawnień E21 otrzyma na GP Australli. „Będziemy zaciekle budować kluczowy zestaw poprawek na Melbourne, aby pozostać konkurencyjnymi". - zapewnił.
Pytany o drugą turę zimowych testów, która ruszy w przyszłym tygodniu na torze Catalunya, dyrektor techniczny Lotusa wykluczył powtórkę scenariusza z zeszłego roku, gdy jego zespół opuścił jazdy pod Barceloną wskutek wykrycia wady projektowej podwozia bolidu, a konkretnie mocowania górnego wahacza na tylnym ramieniu przedniej osi.
„Konstruując E21, przywiązaliśmy do tego obszaru szczególną uwagę, zatem nie spodziewamy się żadnych ponownych dramatów". - wyjaśnił Allison.
Raikkonen dodał: „Ubiegłego roku Lotus był w Barcelonie konkurencyjny i nie widzę powodu, by teraz nie miało tak być".
„Jerez to cztery dni jazd przy dobrej pogodzie na wymagającym torze, sprawdzającym samochód zarówno od strony awaryjności, jak i osiągów. Po pierwszych testach jesteśmy w świetnych humorach, ponieważ dowiedzieliśmy się, że E21 wygląda na bolid i konkurencyjny, i dosyć niezawodny". - powiedział Allison. Cieszy się również Kimi Raikkonen. Zdaniem Fina nowy bolid Lotusa jest mocniejszy w każdym obszarze od zeszłorocznego, którym wygrał GP Abu Zabi oraz wywalczył 3. miejsce klasyfikacji generalnej kierowców. „Jesteśmy zadowoleni z tego, co zrobiliśmy w Jerez. To był całkiem dobry test". - mówił były mistrz świata. „Dowiemy się wszystkiego dopiero podczas pierwszego Grand Prix, ale póki co jest całkiem OK. Myślę, że maszyna ma troszkę lepsze wszystko". Allison tymczasem wyznał, że pierwszy poważny pakiet uspawnień E21 otrzyma na GP Australli. „Będziemy zaciekle budować kluczowy zestaw poprawek na Melbourne, aby pozostać konkurencyjnymi". - zapewnił.
Pytany o drugą turę zimowych testów, która ruszy w przyszłym tygodniu na torze Catalunya, dyrektor techniczny Lotusa wykluczył powtórkę scenariusza z zeszłego roku, gdy jego zespół opuścił jazdy pod Barceloną wskutek wykrycia wady projektowej podwozia bolidu, a konkretnie mocowania górnego wahacza na tylnym ramieniu przedniej osi.
„Konstruując E21, przywiązaliśmy do tego obszaru szczególną uwagę, zatem nie spodziewamy się żadnych ponownych dramatów". - wyjaśnił Allison.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny
Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny
meamea 2013-02-12 11:29
Ja tam im dobrze życzę, 2 lata temu mieli pomysł z wydechem chociaż okazał on się nie przydatny bo lepiej było skopiować wydech z RB, Rok temu chcieli zrobić aktywne zawieszenie które tuż przed testami zostalo nagle zablokowane, a w tym roku życzę im żeby wkoncu mogli wykorzystać ten swój podwójny drs, bo tego patentu nikt inny nie ma jak narazie. Licze na to żę to gadanie że cały czas nie działa i nie wiemy czy jest ok i przydatne to tylko zasłona dymna a tak naprawde jest wszystko ok
Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny
Zadumany Polak 2013-02-13 09:41
Sauber może być najszybszy w szybkich zakrętach tak jak kiedyś Maclaren, jednak po szybkim zakręcie trzeba wyhamować więc średnia prędkość okrążenia może być mniejsza od maszyny która jeździ z mniejszą prędkością na szybkich zakrętach ale z większą prędkością wchodzi w wolne zakręty i ogólnie może mniej hamować. Dodatkowo przy większych prędkościach zwiększa się nacisk na opony, co zużywa opony, podobnie jak wyhamowywanie z dużej prędkości na mniejszą.
Podobne: Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny




Podobne galerie: Allison: Lotus E21 i konkurencyjny, i dosyć niezawodny



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Galerie zdjęć
Newsletter